hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Gammel-hest-fôr"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 "Gammel-hest-fôr"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Shambam

Skrevet - 17/11/2007 :  13:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:) Jeg er eier av ei 19 år gammel hoppe, og det jeg lurer på om det er noe spesial fôr hun bør få? Nå får hun fri tilgang til høy, pluss 1,5 l. Kraftfôr Komplett morgen og kveld. Hun arbeider ikke så kjempe mye akkurat nå, for vi bygger muskler, men med tiden har jeg planer for litt mer arbeid for hun. Noen som har noen fôr-tips?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 17/11/2007 :  19:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
min hest er 15 år (ikke gammel, men litt tynn) så jeg skal begynne på seniorforet til eggersmann etterhvert. men sånn forøvrig, så kan du nok bare fortsette slik du gjør tror jeg. bra med fri tilgang!! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/11/2007 :  00:51:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min 23 år gamle dame får ikke noe spesielt for, høy eller surfor, og får ca. 3/4 liter nyknust havre morgen og kveld. I tillegg får hun gulrøtter, som hun elsker, ca. 3/4 kg pr. dag, og ett (bare ett) eple som kos.

Hun har knapt vært syk en dag, og har aldri hatt behov for å raspe tenner.
Gå til toppen av siden

Wich

» VIP

Skrevet - 21/12/2007 :  21:04:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir min hest (15 år nå) Vital Senior Musli fra Eggersmann. Syns det funker kjempebra. :) Trenger ikke bruke så store mengder heller, og hesten liker det, så da er vi fornøyde vi. :) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 21/12/2007 :  23:22:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har selv en hest på 18 år, og da jeg tidligere i høst var på foredrag om foring med Jon Anders Næsset (forkonsulenten), så spurte jeg ham om dette med foring av eldre hester, med tanke på min egen, som begynner å dra på årene. Hans svar var ihvertfall at dersom hesten hadde en riktig sammensatt forplan, hvor den fikk tilstrekkelig med alt den trengte, så holdt det, man trengte ikke gi noe "ekstra" til en gammel hest i forhold til en yngre, fordi en velbalansert forplan ga også en gammel hest nok av det den trengte.

Haha, edit for komisk skriveleif...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks....
Redigert av - Spendas den 21/12/2007 23:23:22 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.