hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Beskytting av hestens bein
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Beskytting av hestens bein
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 19/11/2007 :  19:01:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Hva liker/synes dere er best?
Vanlige gammasjer, bandasjer eller belegg? Isåfall, hvilke typer?

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2007 :  19:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Har egentlig aldri brukt noen ting jeg :]

Men i det siste har jeg brukt vanelige belegg, fordi jeg føler at det egentlig ikke gjør noe å beskytte beina litt ekstra.

Men er egentlig fan av å ikke bruke så mye utstyr jeg :)

Haoli <3 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2007 :  22:43:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg liker best bandasjer. Synes de gir jevnest og mest riktig støtte for mitt formål. Av og til bruker jeg belegg (av ren latskap). Da enten vanlige Eskadronbelegg eller beinbelegg ala disse. Kommer litt ann på hva man skal gjøre. Vanlige belegg gir jo ikke så mye støtte, virker kun beskyttende.

Ellers synes jeg bandasjer er finest. Gøy å matche med schabracker Har nok litt bandasjefetish..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 20/11/2007 :  08:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg bruker stryksokker, senebelegg eller slike "western"belegg som ble linket til i innlegget over meg. De beleggene er supre, men litt kipe å ta av og på for de sitter så godt i borrelåsen. Men de er kjempefine for den av gutta mine som er utrolig flink til å slå bakbena bortpå hverandre. Han blir noen ganger "sint" på stryksokkene fordi han antageligvis kjenner beskytteren og så bukker han litt. Har nå de to siste gangene ridd med de andre beskytterene og når han er bortpå på seg så slipper jeg et bukk. Anbefales.
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 20/11/2007 :  18:52:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Ja, bandasjer er dritartige :P Liker å ha rosa bandasjer på hesten min siden hun heter Rosa...^^

Men har hørt at bandasjer kan gi trykkskader, eller noe sånt.. Må man ikke legge de "perfekt" på?

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 20/11/2007 :  20:02:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte beskyttere før, men har funnet ut at de bare gjør han klossete - da smeller han de sammen for hvert steg omtrent. når han gå uten, så er han mye mer forsiktig :). jeg bruker beskyttere når vi er på klatretur (...og hvis han noengang skal hoppe hinder igjen kommer vi til å bruke det...) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/11/2007 :  21:44:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker normalt aldri noe på mine hester, men om jeg "må" så blir det stryksokker/senebeskyttere. Liker ikke bandasjer.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/11/2007 :  11:33:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
beste beskyttelsen for heste beina er.

proff choice kombo.
det er det eneste jeg bruker på tur og under sprang.
du får ikke bedre

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/11/2007 :  23:46:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
HVA skal beina til hesten beskyttes mot?
Stryker den? Slår bakhøver mot for-koder, eller hva? Får den sår?

Hvis en hest har "ett bein i hvert hjørne", som ikke kommer i kontakt ved bevegelse - hva skal den da "beskyttes" mot?

Til noens irritasjon - igjen - kan jeg si at jeg aldri har brukt noe som helst på beina til mine hester, og de har aldri hatt et eneste sår, verken når de har gått i dressur eller sprang.

Men - jeg har holdt en del mønstringskurs, hvor bevegelsene til hestene er blitt bedømt, og da har det vært noen hester som "stryker", og da er beskyttelse berettiget.

Noen mener det er på sin plass å sette på beskyttelse FØR man ser om hesten stryker seg, mens altså andre velger å vente å se OM det er behov for beskyttelse.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/11/2007 :  10:25:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
pga røfft terreng. beskyttelse.,
bedre føre var en etter snar.

mye opp og ned og bort og fram med steiner og kvist og noen steder synker vi nedi og da vet man aldri hva som ligger nedi der.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 22/11/2007 :  10:47:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Av dovenskap foretrekker jeg senebelegg til frembeina. De bruker jeg alltid. Når hesten har brodder bruker ejg i tilleg kopper for å hindre at hun trakker sår på seg selv.

Hvis jeg skal ut å gå hvor jeg vet det ikke er "flatt" og piss hun kan få sår av, bruker ejg Proffesional choise beleggene mine.

Jeg kan herlt klart anbefale Eskadron sine senebeskyttere, mine er neste 7,5 år snart

Hvis du skal ri et sted eller på en måte hvor det er risiko for sår eller skader ville jeg helt klart brukt noe. Kjipa å stå med en dyrlege regning på evig mange penger fordi man ikke har heve på et par belegg!
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 22/11/2007 :  19:01:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Ehh, T.Boysen vil IKKE ha dine moralprekener.!
Jeg spurte et helt VANLIG sp.mål hvilke belegg folk bruker på hesten sin.

Som "BirgitteG" sier :"Hvis du skal ri et sted eller på en måte hvor det er risiko for sår eller skader ville jeg helt klart brukt noe. Kjipa å stå med en dyrlege regning på evig mange penger fordi man ikke har heve på et par belegg!"

Skader det så fryktelig om vi bruker beskyttelse?
Å nei, må ikke bruke beskyttelse, for vi skal ha naturlig hest ja!
Bedre å beskytte hestens bein, enn å stå med dyrlegeregningen på masse tusen. Belegg koster ikke masse tusen kroner..

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 22/11/2007 :  19:11:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
ro deg nå ned! herrelighet! Er det rart det blir krig i verden når du lar deg provosere av det Trine mener...? Jeg tror Trine peker på noe veldig riktig, og hvis du leser mitt innlegg lenger opp så ser du også at jeg mener det samme (uten å få sjenn for det). Min hest stryker når han har på belegg, men ikke når han går uten.

Hvis det er slik at hesten stryker så mye at den blir ødelagt i beina - så bruker man belegg, klart det! men det er ikke nødvendig at ALLE hester bruker belegg - og man er en like god hesteeier selv om man velger å la være.

Hvis du leser Trines innlegg nøye, uten å regne med at det er moralpreken - så ser du kanskje at det ikke er det.
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 22/11/2007 :  20:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Jeg spurte ikke Trine om hva de skal brukes til. Jeg spurte dere folk om hva dere bruker!!

Er det galt?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 22/11/2007 :  22:11:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
men hvorfor er det galt det hun skriver? mulig det var OT, men so what egentlig? Et forum er til for debatt... og det kan være veldig vanskelig å føre en debatt uten å gå til angrep på person. Det går en hårfin grense der som man må lære seg å holde seg innenfor. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/11/2007 :  23:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så heldig å ha en hest som ikke stryker eller tråkker seg, men på et kurs på Starum fikk jeg utdelt en hest som jeg fikk beskjed om å legge stryksokker på - helt greit.

Og hvis jeg en gang får en hest som stryker seg, ja, da er saken helt grei for meg.

Trodde dette var et forum hvor man spør om råd, og så gir man vel råd etter egen erfaring.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.