hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursal til ponni
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dressursal til ponni
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

PBJ

» VIP

Skrevet - 16/12/2007 :  18:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ponnien jeg rir, har Globus Clic dressursal.
Han har str. 36. Det jeg lurer på, er ikke det ganske stort til en ponni? Riktignok er han kraftig. Men ikke så svær.
Venninna mi har fjording, som har strl. 30, i allround ( Også Globus )

Jeg bare lurer på om det er sansynlig eller om det er noe rart, hehe. Prøver å lære litt mer om saler ;-)

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2007 :  00:04:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er desverre mange hester som går med for trange saler. På dette bildet ser det ut som om salen passer i bommen. Er gjerne litt lettere å se uten sjabrak.

Når jeg lurer på om salen ligger feil noe sted rir eg med en lys sjabrak, så rir hesten hesten litt svett og rir både litt på bane og opp og ned i bakker...
Når du tar av salen da så skal det være et jevnt merke etter salputene... Er det kun møkkete bak eller foran eller begge deler så fordeler ikke salen vekten jevnt.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 20/12/2007 :  10:39:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det høres i utgangspunktet litt rart ut at denne fjordingen har så mange størrelser mindre. Men det kan jo være at fjordingens sal er litt trang? Det kommer også an på hvor stor forskjell det er mellom størrelsene, det kommer helt an på salmerket.

Ut i fra bildet du viser, ser det ikke så galt ut. Det ser ut som salen ligger i nogenlunde riktig balanse, og inntil hestens rygg. Kanskje den kan ligge litt lenger bak? Men slikt er naturligvis veldig vanskelig å se på et bilde. Det er bedre om du kan få noen som vet litt om sal til å komme og se.

Redigert av - eligj den 20/12/2007 10:41:49 Gå til toppen av siden

PBJ

» VIP

Skrevet - 01/01/2008 :  21:11:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener du venninen min sin fjording som har strl 30? Det er en veldig edel fjordingen, og salen er ganske ny. Det har vært saltilpasser der, så.

Men eieren til ponnien ( på bilde ) har ganske god greie på sånt, så jeg regner med at den passer. Han ser ikke ut til å ha vondt når jeg rir, legger ikke på ørene når jeg 'klemmer' på ryggen eller kommer med salen.

Ville bare høre hva dere synes! :-)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.