hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Roper og roper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Roper og roper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beno

Skrevet - 17/12/2007 :  22:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vår ponnihoppe som vi nå har hatt i 5 mnd. roper og roper hele tiden på andre hester - det er selvfølgelig verst når hun er alene i stallen og ridehuset, men kan også skje når det er flere tilstede. Dette er selvfølgelig veldig irriterende da det tar mye av konsentrasjonen og fokuset vekk fra å jobbe - feks. når vi rir i ridehuset og hun ustanselig hever hodet og roper på andre. Men, regner vel med at dette er noe vi bare må leve med.....eller finnes det tilsvarende erfaringer og gode råd der ute.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/12/2007 :  04:12:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun roper etter svar! Hvis DU gir henne svar, ER der når hun roper og gir henne stimulans og viser at DU er en del av "flokken hennes", så vil hun - kanskje - ikke lenger søke så mye kontakt etter rasefeller.

Selv "prater" jeg med min hest hele tiden, med rolig stemme - liksom ER der, gir en klapp og en godbit - er VENN med min hest.

Et halvt år er "ingen tid" for en hest som savner sine venner. Hun må - gjennom deg - etter hvert forstå at DU er dens nye "venn og flokk".

Det er litt av en jobb, men den bare MÅ gjøres. En hest som opplever at den er uten venner, vil bli en ulykkelig hest - som hele tiden vil søke etter VENNER - hester eller mennesker.
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2007 :  23:29:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Samme "metoden" bruker jeg på min hest! Hun er veldig uselvstendig - men har da blitt bedre siste året, da. Men er vi på tur SAMMEN med andre hester, og vi av en eller annen grunn skiller lag på veien, da vrinsker hun etter de andre. Snur og vrir seg for å se hvor i all verden de ANDRE ble av! - Da er jeg der oppe på ryggen, og "svarer". Hun er blitt merkbart bedre, men som sagt - det har tatt tid! Og vil nok fortsette å ta mere tid også....Det viktige er nok å forholde seg rolig til "bråket" hennes, og være som Boysen sier; vennen og flokken. (veldig liten flokk, da - men dog!!)
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.