hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blinkers og skylapper.....???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Blinkers og skylapper.....???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2008 :  21:44:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Er det noen som har erfaring med å bruke blinkers og skylapper når man rir??
Ponnien min er veeeeeeldig skvetten, både markredd og luftredd, om jeg kan si det slik. Nå har jeg nettopp lest om blinkers og skylapper og lurer på om dette kan brukes til å ri med?? Kan dette være til hjelp for den nervøse ponnien min slik at han ikke blir en slik forferdelig skvettlapp på tur??
Noen som har erfaring med denne type utstyr??
Vet at skylapper er ganske vanlig til kjøring og at blinkers noenganger brukes i trav, men hvordan er disse å bruke til ridning?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2008 :  22:19:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blinkers(Galopp): Hesten går med en slags maske/skylapper som gjør at den konsentrerer seg bedre. Den kan også ha en neserem eller pus på siden av hodelaget i sauseskinn, og det er ikke til pynt, men for bedre konsentrasjon fremover. Hesten kan se nesten 360 grader.

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 24/01/2008 :  14:26:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd "blinker" i form av puser på sidene av hodelaget på min ene og meget tullete varmblodstraver. Han ble verre....bare gikk å tittet rundt seg, skvatt enda mer for ingenting og det endte med å ta dem av etter kort tid.

Skal du prøve med noe slikt må du trene med de først. Venne hesten til de og så se hvordan det takles. Gå noen turer kanskje med de på eller har på i luftegården så hesten for vent seg til at synet blir begrenset før de brukes under tur.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.