hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Polaris79

» VIP

Skrevet - 20/03/2008 :  00:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men jeg vil ikke at det skal nærme seg snart da, hun har jo fremdeles fem uker igjen til termin...

Trenger vel ikke å si at jeg er bekymret? Måtte ta en telefon til min kjære veterinær igjen i dag, da merra ikke var særlig interessert i å spise høyet sitt. Ble i hvert fall litt beroliget, han (over telefon) fortalte at føllet flyttet mye på seg nå, og at det kunne gå utover appetitten. Tok tempen etterpå, og alt var normalt. Og i kveld kastet hun seg over maten igjen.

Jurene vokser for hver dag, men virker ikke så stinne lenger. Hun har imidlertid fått "pølser" fra jurene og framover magen nå, men det var visstnok også helt normalt, mente veterinæren. Heldigvis har vi en såpass god dialog at jeg bare kan ringe når som helst, også nattestid.
Han er virkelig gull verdt, for det tar på å være bekymret blivende bestemor...

Takk for innspill begge to, forresten!

Redigert av - Polaris79 den 20/03/2008 00:31:47 Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 20/03/2008 :  16:58:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Hoppene føller når de bestemmer seg for det...
Her er det enda 2,5 mnd til termin. Damen er stor, men langtfra så stor som i fjor (da måtte salgjorden på 130 forlenges - i år passer den enda).
Jeg og Daisy hadde årets første peptalk sammen. Jeg må godprate med madammen min, og fortelle henne hvor lyst jeg har å være med på følling... I fjor fikk jeg magisk nok lov til å være med, selvom Daisy bare hadde vært her i 7 mnd.

Masse liv i magen, noe Daisy irriterer seg grønn over. Ho kaster på hodet når føllet blir for aktiv.

Juret har ikke begynt å fylle seg, men fjorårets føll blir grundig avvist. Daisy begynner å sette jur litt over en måned før.

Ellen Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 20/03/2008 :  18:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hoppene føller når de bestemmer seg for det...
Opprinnelig postet av Hirsaluohkka

Jepp, de gjør det. Håper imidlertid hun kniper igjen noen uker til...

Stella begynte å sette kur for flere uker siden, og det blir større og større for hver dag.

For min del hjelper det ikke å ha vært med på fødsler og drektigheter tidligere - bekymret blir man, åkkesom...

Har du merket noen forskjell på bekkenmuskulaturen enda, Hirsaluohkka?
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 20/03/2008 :  19:14:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Nei, ingen stor forskjell... Men jeg syns ikke det ble noe forskjell i fjor i det hele tatt. Følger med på juret jeg, det er det sikreste tegnet på min hoppe. Og formen på magen; når føllet legger seg til for å komme ut, henger magen mer ned - i stedet for å være rund over det hele.

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2008 :  23:38:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Får da håpe at hun kniper igjen litt til. Men det er hopper som har føllet etter bare 10 måneder og hvor føllet har klart seg bra. Noen har t.o.m gått over 12 måneder uten problemer og født en frsk og fin fole.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  02:51:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann, "bestemødre to be" - nå begynner det å bli på tide å sjekke om det kommer vokspropper på jurspissene - for de som har mindre enn to-tre uker til termin.

Nedsunkne mager og slappe bakparter er vel også noe å holde øye med.

Og husk: Damene vil heeelt sikkert prøve å lure dere....
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  12:11:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jurene sjekkes nøye hver dag nå. Kan aldri tenke meg at hun går ut tiden... Skal ta nye bilder i dag! Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  20:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dagens Stella, 21.03.08:

Man kan så vidt skimte jurene her også.
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  20:56:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dagens Stella, 21.03.08:

Man kan så vidt skimte jurene her også.

Opprinnelig postet av Polaris79

Basert på magefasongen, så tror jeg ikke at det blir følling på en stund til. Så bare slapp av du

Polaris79

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  21:27:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, jeg hadde jo ventet at magen skulle sige ned litt enda. Sett forfra ser hun imidlertid ut som en ballong - så bildet lyver nok en del på bredden i hvert fall.
Men det er jurene (samt den slappe bekkenmuskulaturen) som får meg til å tro at hun føller før tida. De jura er STORE...
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2008 :  21:32:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Så nydelig hoppe
Når du ser at føllet beveger seg litt mer bakover slik at svangen fyller ut litt mer enn på bildet, da vil jeg nok tro at hun er nærmere følling. Men husk at ingen regel er uten unntak
Det finnes hopper som omtrent ikke har hatt jur eller melk eller vist andre tegn på følling før fødselen, men som har ovverasket eier om morgenen med nyfødt føll. Andre igjen kan vise veldig tydlige føllings tegn over laaaang tid uten at noe skjer, så her gjelder det å¨være forbredt på alt, he he. Masse lykke til. Spennende

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  22:09:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, jeg har sett litt av hvert på andre hopper også, hva angår mage, jur og bekkenmuskulatur. Men man blir så mye mer obs på alt mulig når det er ens egen hoppe det er snakk om!

Takk for skryt forresten, Skogli Westernriders. Mors lille snuppelure denna, serru!
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 22/03/2008 :  13:21:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Så lenge magen er større i bredden enn "nedover", så ligger ikke føllet "klar til avgang". Magen endrer fasong totalt når føllet legger seg klar med forbeina mot bekkenet.

Må vise litt av fjorårets bilder igjen *sorry*
Daisy, 1 mnd igjen til termin:

18 dager før følling:

Like før følling:

1 eller 2 dager før følling:

I fjor var jeg livredd for at føllet skulle komme leeenge før termin... Problemet da var at det var bikkjekaldt, 20 minusgrader! Men hoppa ventet heldigvis til det ble bare 4 minusgrader.

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2008 :  18:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jo, jeg har sett litt av hvert på andre hopper også, hva angår mage, jur og bekkenmuskulatur. Men man blir så mye mer obs på alt mulig når det er ens egen hoppe det er snakk om!

Takk for skryt forresten, Skogli Westernriders. Mors lille snuppelure denna, serru!

Opprinnelig postet av Polaris79

He he, jeg skjønner akkurat hva du mener der Har selv vært med på å ta imot føll for andre, men det er som du sier noe helt annet når det er ens egen hoppe. Man blir liksom litt mer "tullerusk hønemor" da, hi hi.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2008 :  18:49:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge magen er større i bredden enn "nedover", så ligger ikke føllet "klar til avgang". Magen endrer fasong totalt når føllet legger seg klar med forbeina mot bekkenet.

Må vise litt av fjorårets bilder igjen *sorry*
Daisy, 1 mnd igjen til termin:

18 dager før følling:

Like før følling:

1 eller 2 dager før følling:

I fjor var jeg livredd for at føllet skulle komme leeenge før termin... Problemet da var at det var bikkjekaldt, 20 minusgrader! Men hoppa ventet heldigvis til det ble bare 4 minusgrader.

Opprinnelig postet av Hirsaluohkka

Oj oj oj, ja det må man virkelig si var ei følltung hoppe. Flott hest forresten. Ja det er noe veeeeldig lenge til Stjerna ser slik ut, men dette er hennes første føll og det er ikke uvanlig at førstegangs fødende hopper ikke blir så store. Hva var det hoppa di fikk i fjor (hingstføll eller hoppe)? Legg gjerne ut et bilde av den lille

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.