hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  00:54:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Se DER, ja! Skikkelig føllmage.
Begynner hun å bli litt "innhul" i svangen, tro? Da har føllet "satt seg", og bare venter på å komme ut.
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  09:57:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaaa... svangene begynner å bli innhulte. Termin er mellom søndag og neste torsdag (alt etter når hun tok seg - tre insemineringer)

Nå klarer jeg seriøst ikke vente lenger snart...
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  10:53:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jaaa... svangene begynner å bli innhulte. Termin er mellom søndag og neste torsdag (alt etter når hun tok seg - tre insemineringer)

Nå klarer jeg seriøst ikke vente lenger snart...

Opprinnelig postet av TiaogJamie

Du må gjerne holde oss jevnlig oppdatert, hvis du kan!
Merker du forandringer på jurene fra dag til dag nå eller?
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  13:22:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal prøve å holde dere oppdaterte hele tiden!

Jurene vokser fra dag til dag.

Siden jeg ikke har mulighet til å være i stallen om nettene (enda) så er jeg så heldig at sauene på gården hvor jeg har hestene mine nå har startet å få lam, noe som betyr at gårdseierene går på vakt til sauene hver natt, mange ganger hver natt, og de går innom og ser til Tia også. MEN når/hvis hun får vokspropper på jurene så reiser jeg nok ikke hjem fra stallen før nykomlingene er kommet til verden. Har fått fri fra jobben ei uke når føllet kommer, så jeg håper jeg har kontroll på det jeg kan ha kontroll på... :)
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  14:03:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh, heldig du da som har folk innom hver natt!
Selv bor jeg en halvtimes kjøring unna, og må derfor basere meg på å bo i stallen når tegnene på fødsel begynner å vise seg.
Skal skaffe meg et billig overvåkningskamera fra Clas Ohlson, flytte opp på varmerommet vårt i 2. etasje og sette/legge meg til å glo på skjermen. Har heldigvis venninner som gjerne vil holde meg med selskap. Blir nok konsumert noen kilo mat og godteri dersom det drøyer ut, kjenner jeg oss rett!
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  14:45:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg blir nok også å finne i stallen hele natta når alle tegn er tilstede... men så lenge jeg må på jobb før fødselen, så kan jeg ikke være i stallen hele nettene i perioden frem til tegnene kommer, og hun kan jo jammen meg ploppe ut en liten bebiss FØR vi tror den kommer, derfor er det greit med litt nattevakter som er innom hver natt.. og om noe plutselig begynner å skje, så får jeg en tlf, og er i stallen på ca 15 min. Om føllet er født, så er det iallefall ikke gammelt når jeg kommer... Og siden mine stalleiere har tatt imor flere føll, tusenvis av sauer og griser, så håper jeg at alt går godt. I tillegg så har vi dyrlege på nærmeste gård. :) Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2008 :  17:03:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tok forresten bilder av henne idag også i snøen..

Oboy. Superspennende dette her altså.
Masse masse lykke til. Gleder meg til å følge med oppdateringen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  20:54:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dagens puppebilde (tenk om hestene visste hva vi holdt på med... blotte dem slik på nett...thihihi):

Er nok noen dager igjen enda, men fra igår til idag så hadde de vokst masse... fylle likksom masse fremover nå... :)

Men.. om hoppene deres er fryktelig sultne for tiden? Mi har vært en anorektisk mathater så lenge jeg har hatt henne og har prøvd å få mat i henne i de tre årene. HAr lurt og lokket på alle mulige vis uten at hun bet på, men nå er hun helt GAL på mat! Prøver å ete opp bikkja mi om han SER på høyet hennes... Er ultrasulten HELE tiden! Hun får 4 liter oppdrett og 2-3 liter betfiber til dagen. I tillegg får hun jo så masse høy hun vil. Hun er fin i holdet... men er dette et vanlig fenomen?

En annen ting.. Tia er utrolig renslig i boksen. Gjør alt på samme plass alltid, men de siste dagene så sprer hun høyet rundt i heeeele boksen (men hun spiser alt opp iløpet av natta), i tillegg så tussler hun sånn rundt i boksen at etter noen timer så har hun ikke mer spon på midten. Hun har vel 10-15 cm med spon i hele boksen men som sagt så ligger alt rundt med veggene etter en liten stund.. Hun er ikke urolig på boksen... men klarer å rote til alt... Noen som kjenner seg igjen??

Det var vel dagens nye.. :)

Redigert av - TiaogJamie den 27/03/2008 20:56:40 Gå til toppen av siden

SariaogWenche

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2008 :  21:09:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSariaogWenche  Svar med kopi av melding
Hei
Hoppen min har termin om 3 uker og hun har begynt å spre foret sitt på samme måten som du beskriver..hun legger det rundt langs veggene i boksen på en måte, så spiser hun det opp etterpå! Merkelige greier. Hun har gjort det i en månes tid nå da men.
Vil slenge meg på med lykkeønskninger Er spennende nå framover!
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  21:13:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jammen bra det ikke bare er mi som tottler sånn med maten... men så lenge hun spiser det opp så kan det vel ikke være noe veldig galt...

Takk for lykkeønskninger, og slenger noen tilbake også.

Det er så spennende at jeg snart slutter å sove....
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/03/2008 :  02:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - jeg er blitt "lurt" 7 av 9 ganger med fødsler.... ja, et par av gangene hadde jeg bare tatt en kort tur ut av stallen for å få meg litt mat - og etter 20 minutter ringer bonden: "Nå kan du komma, for fålan er her...! - fillemærr!!
Så det gjelder å passe på som en smed - og vær sikker på at mærra vil prøve å lure deg.
Den "tufsingen" med strøet/høyet/halmen vil jeg tro er et slags instinkt om å lage "bosso" å følle i.
Følger spent med på alle dere "kommende bestemødre" - krysser fingre mm.
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 28/03/2008 :  12:42:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge alt går bra, så er det ikke så nøye om jeg blir "lurt"... Men er så nervøs for min førstefødende at jeg snart ikke klarer å være på jobb... :) Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2008 :  12:47:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge alt går bra, så er det ikke så nøye om jeg blir "lurt"... Men er så nervøs for min førstefødende at jeg snart ikke klarer å være på jobb... :)

He he.
Veit akkurat åssen du har det,

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 28/03/2008 :  15:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenk om hoppa hadde vært like bekymret som oss... da MÅTTE det gått galt... hehe

Men nå skal jeg fyke ut i stallen å se om det er forandring på jurene idag også.... :)))

Hadde vært kjekt med våke netter i stallen i helga... men hu kniper vel igjen og lar bestemora vente noen dager til...
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 29/03/2008 :  22:45:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Er det lovt til å legge inn litt bilder av sau?
Min sau har termin 26. April

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.