hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevant nok?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hestevant nok?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

femalia

» VIP

Skrevet - 26/02/2008 :  18:42:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser i utallige annonser at det står skrevet at hesten selges til hestevante folk, men hvor vant skal en være for å regnes som det da?

Jeg er altså en voksen dame som drev mye med hest fra jeg var 9-15. Mellom 15-18 ble det mer sporadisk, pga at jeg flyttet for å gå på skole, fikk kjæreste som opptok tid osv. Da jeg var 15-16 jobbet jeg litt på en gård med hest, siden gikk jeg grunnkurs i landbruk og har jobbet en del som avløser... blant annet på gård med hest. Nå har jeg nettopp begynt å ri litt igjen etter å kun ha sittet en gang på hesteryggen siden jeg var 18, men vi (de to største og jeg) må bruke 6-7 timer for å komme oss til og fra der vi rir (inkludert ridningen og oppholdet der), så det blir ganske sporadisk, det også. Jeg merker at jeg er en ganske klønete rytter, men ser at jeg fortsatt har lag med hester etter å ha vært borte fra hester i 15-16 år. Jeg kan sette opp fortabeller ut fra normer med forenheter og fordøyelig råprotein osv, kan se om elementære ting er "galt" med hesten, er klar over markkurer som bør tas, vaksiner osv og er ellers oppegående nok til å pløye gjennom nyere hestelitteratur (ja.. den har nemlig forandret seg siden 80 og tidlig 90-tall .. til det bedre etter mitt syn :)

Som person er jeg glad, rolig og sta og er fullstendig klar over at jeg må regne minst 2-3 timer daglig på hest. Ja og så har jeg 3 barn på 15,13 og 3.

Om 1-2 år har jeg vurdert å kjøpe hest, den får selvfølgelig hestevenner og så mye utegang som det er mulighet til.

Og jeg spør; selv om jeg ikke kan regnes som en vant rytter; Er det noen av dere som hadde turt å selge meg en hest? En litt rolig, familievennlig en, uten for mye fart og unykker som feks bukking osv.
Har anledning til å få en instruktør å trene oss et par ganger i måneden.

Ja jeg bare spør hva dere mener, har ikke tenkt å gå til verks enda. :)

Redigert av - femalia den 26/02/2008 20:06:47

happymom

Skrevet - 26/02/2008 :  20:58:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
JA, jeg hadde solgt hest til deg :-)
Nå er det så forskjellig hva man legger i ordet hestevant, men av din beskrivelse vil jeg si at du er kvalifisert nok, om man kan kalle det det da :-) dessuten, man lærer så lenge man lever :)
Lykke til.....
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 27/02/2008 :  22:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det viktigste med hestevant vil jeg si er det at du sier du kan sette opp fortabeller og se at hesten har det bra. alt det andre rustne kan man trene opp igjen ved å bli kjent med hesten og få litt instruksjon! jeg ville definitivt solgt til deg! Lykke til :) Gå til toppen av siden

femalia

» VIP

Skrevet - 02/03/2008 :  02:39:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk, takk!

Jeg mente jo at jeg hadde kvalifikasjoner nok til å ta vare på en hest, til tross for at jeg for tiden er en klønete rytter, før jeg begynte å lese annonser.
Enkelte annonser får det til å høres ut som en må ha hatt rideundervisning i mange år, samt videregående opplæring i hestefag og hatt hest i 10 år før de betrakter deg som kompetent nok.

Man kan jo få prestasjonsangst av mindre!

Jeg tror jo at en hest ville hatt det bra i vår familie, selv om den kanskje ikke hadde hatt en rivende utvikling som konkurransehest men heller blitt brukt mye på tur og som en "kompis" for oss alle. Ungene mine har forresten hittil både og overlevd og er hyggelige folk, det burde nesten være mulig for meg å få til med en hest også ;)

- Utdanner meg forresten til førskolelærer for øyeblikket, det er utrolig mye likheter mellom dagens barnepedagogikk og heste og hundepedagogikk. :)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.