hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kontrakt for stallplass?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kontrakt for stallplass?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/02/2008 :  20:22:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hvordan kontrakt har du på stallen der du har din hest?

Hva er inkl
Hva er oppsigelsen tiden
Faller avtalen fra om hesten dør eller selges?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/02/2008 :  20:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har kontrakt med 1 mnds gjensidig oppsigelsesfrist. Dette gjelder også med salg, men ved død vet jeg ærlig talt ikke!?!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2008 :  23:30:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Etter hva jeg vet er det normalt med en måneds gjensidig oppsigelsesfrist, med frist 1. i hver måned. Tror det ikke er vanlig å ha en annen avtale dersom hesten selges eller dør. Men det hender jo man kan leie boks mer på "dagsleie", dersom stalleie har ledig kapasitet. Det kan jo være aktuelt hvis du skal selge. Men da står du jo i fare for å måtte gå på dagen dersom stalleier finner alternative oppstallører.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/02/2008 :  00:08:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Derfor jeg lurte hva deres avtaler gikk ut på
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 29/02/2008 :  01:00:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
var ei som sto på stallen min før som hadde kontrakt på den forrige hesten sin. så måtte de avlive den, desverre - og når hun kjøpte seg en ny, ble det ikke skrevet ny kontrakt med den nye hestens navn. så nå når det ble litt krangel mellom henne og stalleier og hun ville flytte, så hadde hun ikke kontrakt og kunne flytte fra stallen en uke etterpå.

er nok siste gang stalleier gjør den tabben ja ;).
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/02/2008 :  08:02:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Men avtalen bør falle fra når hesten dør eller?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 29/02/2008 :  12:47:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det gjorde den jo.... men det ble ikke skrevet en ny når hun kom med den nye hesten... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/02/2008 :  16:27:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Ok i see

Molly

» VIP

Skrevet - 29/02/2008 :  23:13:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har 1mnd oppsigelse og den går begge veier. Men om jeg sier opp 13.så har jeg 1mnd til 13. i neste mnd! Ang salg el død så lenge man betaler stalleien så har man boks men ikke nødvendigvis den samme gamle boksen.
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 01/03/2008 :  00:53:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Litt kjipt og måtte betale ut oppsigelses tiden om hesten dør da

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2008 :  10:37:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
På den første stallen jeg stod på hadde vi ingen skriftlig kontrakt. Men vi kjente de som eide gården godt, og jeg var god venninne med datteren på gården (og fortsatt er). Da den ene hesten min brakk nakken og måtte avlives betalte vi bare ut den måneden han levde.

Ca 1 år etter vi måtte avlive Tyrol, flyttet jeg og Montana til Oslo. På den nye stallen ble det skrevet en ny kontrakt, men står ingenting om avlivning om hest der. Montana brakk benet nov-06, men jeg ga klart uttrykk fra at jeg kom tilbake med ny hest. Da sa stalleier at jeg skulle slippe å betale stalleie for desember, "Det er jo ikke din skyld at hesten døde", som han sa.

Så dette er mine erfaringer med avlivning av hest og stalleie.

Hvorfor lurer du på det forresten?

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2008 :  17:17:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt kjipt og måtte betale ut oppsigelses tiden om hesten dør da

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Men stalleier driver på en måte forretningsvirksomhet, og har rett til å gardere seg mot "svingninger i markedet" innen rimelighetens grenser. At en hest dør, det er ingens feil, men det er fortsatt utgifter knyttet til stallanlegget selv om en hest dør. Det er ikke alltid det er venteliste på en stallplass som brått blir ledig.

..prøvde bare å se en annen side av saken...

Personlig ville jeg ikke ha krevd stalleie hvis en av de oppstallede hestene her døde, men det er pga at jeg egentlig IKKE hadde tenkt å leie ut plass her i vinter. Hadde jeg derimot bygd ut stallen for å leie ut plass- da hadde jeg nok sett annerledes på saken.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2008 :  00:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Vi HADDE 6 mds oppsigelse begge veier - men stalleier ombestemte seg visst etter 2 år - og sa opp leieavtalen vår...Så nå har vi ingen i det hele tatt....Snodige greier.
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/03/2008 :  02:02:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - det er vel knapt to staller som har likelydende "avtaler".
Siden dette er blitt et aktuelt tema, skal jeg spørre stalleier om et ex. av den avtalen vi underskrev for 24 år siden - den har muligens endret seg opp gjennom årene, men siden vi har så lang fartstid i stallen, og stalleier ikke har hatt grunn til å klage på oss, må jeg spørre om å få et ex - så jeg kan lese det på nytt.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.