hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stamtavle ? :S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Stamtavle ? :S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

DonogMari

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2008 :  19:03:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDonogMari  Svar med kopi av melding
Hei har ei dølahoppe som mangler stamtavle :S
Det eneste jeg veit er at morra hennes i gikk på beite i 2002, i rakkestad trur jeg .

Er det noen steder man kan søke på for å finne ut hvem faren er ?
Kjøpte den som ett åring, å jeg vil velidg ha stamtavle på henne (:

Håper på svar !

Mari :- D

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 22/03/2008 :  20:03:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville hørt med starum, og forige eier. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/03/2008 :  02:59:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - GÅ PÅ forrige eier og "oppdretter" for å få vite navn på mor - og ikke minst FAR, da det ofte er av betydnng å vite farens navn - men da BØR han være kåret.

Hvis du har en hest som er avlet etter to registrerte hester, så KAN det være mulig å finne ut av dens stamtavle, selv om foreldrene ikke egentlig er "avlsgodkjente" hester, dvs. at mor og/eller far ikke er "innen ønsket avl".

Det er forøvrig mulig å finne ut av om en "godkjent hingst" gikk i Rakkestad i 2002 - ja, det er da mulig å finne ut om en "ikke-godkjent-hingst" ble brukt her, og hvorvidt det evt. ble avlet med en ikke godkjent hingst.

Mener ikke å "fordømme" alle som ikke har en godkjent hest - men heretter BØR vel alle som kjøper er hest forsikre seg om at den EER "lovlig avlet"....
Gå til toppen av siden

DonogMari

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2008 :  18:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDonogMari  Svar med kopi av melding
Det er bare det at de første eierene var to brødre , de eide hingsten(faren) og hoppa(moren), åsså ble det føll, men så begynte de å krangle så han ene splgte den drektige hoppa uten lov fra den andre så han nekter å si stamtavlen eller noe ,, VELDIG KOMPLISERT trur jeg får prøve starum,, det kan jo hende de første sier den nå,, får prøve litt ;)
Mari :- D Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.