hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ri shettis?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ri shettis?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2008 :  19:36:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg er en jente på 16år som er ca 163cm høy og veier 45kg. jeg har en shettishoppe som blir 3år i år. hun rekker meg opp til hoftene og kommer ikke til å bli så mye høyere, bare litt høyere forrest på manken.

Det jeg lurer på er om jeg kan ri henne når hun er klar for det? men det blir ikke før om 1år og hun skal være ferdig innkjørt og godt trent. kan jeg ri henne da eller blir jeg for stor?

Jeg kommer bare til å ri barbak og ikke noe mer enn noen få rideturer i skogen nå og da siden jeg har en fjording som er ridehesten min;)

*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*

mariakaogcindy

Skrevet - 23/04/2008 :  20:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
du veier ikke for mye, men tror ikke du skal ri den så mye, ta heller å kjør turer tror jeg. Men litt ridning da og da tror jeg ikke har noe skade. Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 24/04/2008 :  08:49:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Du er ikke tung, men i forhold til en shettis er du kanskje for tung til å INNRI den. Om noen lettere personer kunne innridd den, og så la tyngre og tyngre folk ri henne etterhvert tror jeg går ganske greit:)

Jeg er 1.70 og veier 43 kg, og jeg kan fint ri på innridde shetlandsponnier, men jeg tror det ville vært litt dumt for meg å innri en. Om et barn kunne innridd den med deg som lærer tror jeg hadde vært veldig fint, og så kan du heller ri den når den har blitt vant med rytter + fått en del muskler av ridningen=)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2008 :  21:55:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
takk for svar;)

*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.