hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - surskap blant heste folk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 surskap blant heste folk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MaHi

» VIP

Skrevet - 26/01/2003 :  15:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skjønner ikke koffår det er så mange hestefolk som tror de er best. det er så mange som ikke vil ta i mot hjelp fra andre.. jeg skjønner det ikke, for vi må jo alle lære. man blir jo alldri ferdig utlært når d gjelder hester. hestefolk..eller spessielt hestejenter har det rykte på seg at de er sure og overlegne. når jeg er ute og rir er det ofte folk som jeg stopper og snakker me som er overrasket over hvor hyggelig jeg er. de har som regel bare dorlige minner fra andre..

hvorfår er det sånn?
ps: jeg sier ikke at ALLE er det..

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:25:34

Anette

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  15:35:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg i er så fall en av de som ikke er det. Jeg er kjempeglad for at jeg har hesten min på en stall med flere erfarne, voksne mennesker. Det er mye jeg ikke kan og vet enda, så i stedet for å gjøre noe feil, spør jeg heller dem. Jeg har aldri vært borti noen som ikke er hyggelig og som ikke vil ta i mot hjelp fra andre. Men de som faktisk er sånn, ødelegger jo ryktet til hestemiljøet, så de burde skjerpe seg!

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  16:33:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg synes hestemiljoet er et kjempebra miljoe, men som i alle andre miljoer kommer du borti noen sure folk... Men jeg skjoenner ikke helt hvorfor folk ikke kan ta imot gode raad.. Det er jo raad fra erfarende og gode hestemennesker saa vel som en nybegynner som gjoer deg til et bra hestemenneske... Jeg tar iallefall mot alle raad med stor takk:) Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2003 :  18:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
er enig med MaHi jeg. har vært borti en del "hovne" folk i hestemiljøet. det er folk fra alle grene-miljøene. og de som har alt fancy utstyr og sånn. jeg skjønner meg egentilg ikke på dem. det virker som om de må ha alt mulig utstyr for å hevde seg over de andre på stallen og hestemiljøene. det er ofte de som ikke er så veldig flinke med hestene også... veit ikke jeg...
men det er i alle fall irriterende. jeg gidder ikke prate med dem. det er så teit at de tror de er alltvitende, når man faktisk aldri blir ferdig utlært! synes også det er en del voksne som "kan alt".
og de hører aldri på unge hestefolk, for de er jo bare unger og har ikke peiling. jeg har hatt rett så mange ganger, og da var det jo det riktige som de hadde sagt da! ikke det som var feil. blir litt pissed av sånn jeg. når jeg VEIT at jeg har rett, så kan de ikke høre på det, for de er jo voksne, og jeg er jo bare en liten drittunge.
Gå til toppen av siden

Maisha

Skrevet - 05/02/2003 :  19:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig i at det er alt for mange "hovne" hestefolk!De finnes!! Noen er fryktelig høy på pæra, og altvitende.I noen staller jeg har vært på er det nesten "merkevarepress", slik at det handler om å ha det beste utstyret. Ser at det er trender om hva som er pop, av rideklær/hjelmer ol. Men slike trender finnes vel overalt, ikke bare i hestemiljøet.
Men jeg har lurt på hvorfor det er så mange "hovne" folk i hestemiljøet.Kanskje det er for mange jenter på en plass, slik at det bare må bli intriger :)
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2003 :  20:09:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig med deg! godt å se at det ikke bare er jeg som har lagt merke til det (hehe, det er vanskelig å ikke merke det)! det er slitsomt å stå på stall med sånne folk, jenter, som mååå ha alt utstyr. det er jo sånn til vanlig på skolene og sånn og, men her er det helt ekstremt! og ikke minst dyrt. jeg kjøper kun det utstyret jeg trenger, men aldri for å imponere andre... det gidder jeg ikke. var litt med på det "gemet" før, men jeg fant ut etterhvert at det var så sinnsykt harry!!!!

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2003 :  19:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!
Mange ser ned på skoleryttere og serlig skolehester. bare fordi de ikke går høyeklasser dressur og sprang, og fordi de er slappe og litt treige. syntes dete er kjempe teit! Alle begnte jo å ri på rideskoler og skolehester. syntes skolehester og skole ryttere er kjempe flotte jeg;) Når man kommer ridene bort til ridekoler, må man jo ta hensyn, og ikke bare ri folk ned, og man bør hilse! Dette iriterer meg veldig at ikke privat ryttere gjør. Det er ikke lenge siden jeg slutta på ridekolen, og gikk over til en privat stall hvor forhesten min står. Det ble helt anderledes da. Da hilste de "sure, uhyggelige" meneskene, og prata med meg, bare fordi jeg hadde forhest på en privat stall! syntes det er så sinnsykt teit!

i det miljøet jeg nå er alle venner, men noen er jo alltid litt "spessielle" da... Her hjelper alle hverandre å rir sammen;)

Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 09/02/2003 :  14:41:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er bra noen var enige med meg...begynte å lure på om jeg hadde helt og holdent feil hær..eller jeg visste jo med meg selv at jeg hadde rett... jeg er enig i at det er så mange som tror de er bedre bare fordi de har bedre utstyr...men altså..er det ferdighetene til en person eller utstyret som gjør dem gode? jaja...men jeg tror noen missforstod meg litt...jeg sa ikke at ALLE er sånn...og det kan godt hende at noen steder er alle venner og ingen som er hovne eller noe.. men jeg sier bare at det er noen som er sånn..
ville blitt veldi glad om noen kunne dele sin erfaring med sånne folk med meg...ELLER om folk som har vært greie og hjulpet...
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  16:00:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
mener du dele enkelt episoder eller generelt, MaHi?
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 11/02/2003 :  20:06:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg mener enkelte episoder...om noen var hovne ovenfor deg eller omvendt at de hjalp deg... Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  00:55:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Har opplevd at jeg ble forsøkt "trøkt ned" fordi jeg hadde "feil rase" (kaldblods), noe som jeg bare snudde rundt og sendte i retur så det smalt! "Vel er'n kaldblods, men jeg BETALER for'n sjøl!"

Har også opplevd å bli tatt imot med åpne armer av western-ryttere på topp-nivå i Norge, fått masse ros og oppmuntring av dem, alltid hjelp når jeg har spurt om noe, og de har til og med etterhvert spurt meg om ting! I dette miljøet vil de ha flere å trene sammen med, konkurrere med (og mot) og HA MED! Dette opplevde jeg dessverre aldri i hverken sprang eller dressur-miljøene på ridesentrene rundt omkring der jeg har hatt hestene mine. Der var det penger, utstyr, rase og høyde på hest som telte... BLÆH!
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2003 :  22:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
okey.
vel.. jeg har jo en tungdøl... og jeg var på et dressurstevne. der var det med ei jente med en varmblodssak. på oppvarmingsbanen så hun jenta skikkelig stygt på meg(sånn herregud, TUNGDØL på et dressurstevne-blikk). men det som var stilig var at hun kom på sisteplass, og jeg på nest siste da... men det var ei annen jente som også starta han. og hun kom tredje med han liksom. så etter stevnet, rett etter premieutdelinga, så så jeg på henne og gliste bredt. hun var ikke veldig høy i hatten da nei...
en liten morsom hendelse. men det hun ikke visste var at jeg har en fullblodshoppe som går middels dressur, og hun hadde vinni rått over den varmblodssaken hennes! hehe...
menmen...
kommer ikke på flere hendelser i farta...
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 25/02/2003 :  22:33:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe...skjønner akkurat ka du mener troulty...vet det er litt sent å svart...

men det er akkurat det jeg mener. når jeg har ridd ei norlandshoppe (helt nydelig forresten) så møtte jeg to på sånne såkalte "overklasse hester." (ikke alle mener de er det, men noen.) så så jeg at de hadde store problemer med og gå forbi en sving fordi hestene begynte og skape seg. så tillbydde jeg meg å ri foran de og se om hestene ville følge etter. (siden hoppa jeg red er den roligste i verden) men da så de bare stygt på meg, å sa de med sur og hoven stemme : " vi klarer hos helt flott, tror du vi ikke kan ri eller?" og det eneste jeg hadde var å tillby de litt hjelp. for det så ut som de stresset veldig!
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 26/02/2003 :  09:13:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Det er mye snobberi i mange staller. Enig med Cowgirlchris - tar totalt avstand fra alt snobberi.

Har ridd i staller med utstyrspress og mye dilldall - slikt trives jeg ikke med. Jeg rir nå på en stall med bare voksne mennesker. Det gjør miljøet mye enklere. Alle hjelper alle og det er ingen skitkasting der.

Har opplevd å ri på tur med "snobben" hvor vi galopperte bortover en grusvei. Da vi møtte folk som gikk tur på veien, tok jeg ned hesten i skritt. Problemet var at "snobben" fortsatte i full galopp midt i veien med sin store halvblodshest. Jeg ble rimelig irritert over denne handlingen og ga "snobben" noen skjellsord, men på det "snobben" svarer at de folka kunne da virkelig fløtte seg.
Ikke rart hester ikke er velkomne i lokalsamfunnet og at folk irritere seg over hesta.

Selv hilser jeg alltid på folk jeg møter på tur, og hilser alltid til de som tar hensyn i trafikken. Kommer så mye lengre med et smil og litt vennlighet.

Ellers må jeg si at personlig er jeg litt snobb...bor på Oslos beste vestkant, har de riktige klærne, går på de rette utestedene etc... men snobberi med hest har vi ingen ting å vinne på

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  16:58:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg må si jeg er skikkelig lei av folk som driver og snobber! Med hest da selvfølgelig... Ellers kan folk snobbe så mye de vil for meg, bare de lar meg ha min stil liksom...

Jeg synes det er slitsomt å være i nærheten av (heste)snobber. Det blir litt for slitsomt å måtte drive å tenke på om jeg har på meg de "riktige" klærne i stallen, isteden for å tenke på hestene - som jeg faktisk er i stallen for!
Ok, jeg har Pikeur ridebukse og lærridestøvler, men det er ikke for å imponere noen...
Men det går en grense et sted... Kan jo ikke fise rundt med penger. Kanskje som man ikke en gang har...

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.