hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Font
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 Font
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tøffe_n

Skrevet - 02/02/2004 :  22:42:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har funnet noen skrifttyper (Font) jeg har lastet ned, men hvordan kan man "skrive" med dem?
Gikk først med en skrift om gangen på Word, men nå går det ikke.
Vet noen hva jeg kan gjør?
Og en ting til.
Noen som vet om det finnes en plass jeg kan laste ned Paint Shop Pro 7 gratis? Eller må jeg kjøpe?

På forhånd TUSEN TAKK

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2004 :  23:39:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvis du skal bruke en font på hjemmesidene dine er du først og fremst avhengig av at den som ser hjemmesidene dine også har denne fonten. Har ikke vedkommende det, vil en annen font vises. Standard alternativ er den fonten som heter "Times New Roman". Du kan eventuelt selv definere alternativer.

Fordi det er lurt å lage sider som oppfører seg mest mulig likt fra maskin til maskin vil jeg fraråde deg å bruke mye fancy skrift. Fonter de aller fleste har er Helvetica, Arial, Sans-Serif, Verdana, Time og Times New Roman. Jeg ville derfor valgt å bruke en av disse. Selv pleier jeg å velge Helvetica og Arial som er veldig like.

Hvis du skal kode HTML og legge inn font-type på skriften er det flere måter å gjøre dette på. Penest, men også noe avansert er ved hjelp av stilark (CSS). Vet du ikke hva dette er, så ikke tenk på det.. Det er ganske avansert Alternativet er å bruke kode ala: <font face="Helvetica, Arial">Skrift i Helvetica-skrift</font>. Her er Helevtica første prioritet. Dersom maskinen ikke har denne fonten velges Arial. Dersom heller ikke den finnes velges fonten som er definert som standard.

I neste utgave av stilark/CSS vil det være mulig å laste ned en fontpakke med en hjemmeside slik at du kan bruke ønsket font uavhengig av hvilken font som finnes på maskinen som ser på sidene dine. Ikke sikker på når dette kommer, og når også nettleserne begynner å støtte dette. Men det er iallfall fremdeles fremtid. Finnes desverre ikke ennå..

Angående Paint Shop Pro aner jeg rett og slett ikke. Men har hørt om noe som heter Dreamweaver som visstnok skal være et bra verktøy for å kode HTML. Og så tror jeg det også er gratis.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2004 :  23:57:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
du kan laste ned psp her: www.jasc.com
=D Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.