hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er sunn fornuft...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hva er sunn fornuft...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 23/09/2008 :  20:54:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ikke for å være frekk, men hva i alle dager gjør en dødelig skrent inne i et beite til hester..?
Det er ikke noe jeg hadde turt å hatt, men om det hadde vært mulig hadde jeg jo kledd hesten min i diamanter og gull og aller helst hatt ham i senga mi om natten:)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 24/09/2008 :  02:24:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
En "dødelig skrent" kan være så mangt, ja, bare noen steiner og greiner, som hester som kjenner sitt beite vil holde seg unna - hvis de ikke blir jaget.
Vi har et naturbeite på gården, med "potensielt farlige" steder HVIS hestene ikke kjenner området. Derfor blir nye hester til stallen forsiktig introdusert her, med en eller to rolige hester - i noen dager, før de blir sluppet med hele flokken.

Men altså: Å JAGE hester til å fly rundt er HELT forkastelig.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Innlegg: 507

Skrevet - 28/09/2008 :  14:42:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Når jeg leste "skrent" så tenkte jeg mer på et stup jeg=P Huff..! Jeg kan det med å dramatisere..

Ja, det er helt utrolig. Oppmuntring er noe HELT annet..!

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Innlegg: 195

Skrevet - 22/01/2009 :  02:00:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oh my Godness!!! Cardinal og Silja, vi skulle byttet plass en liten stund bare en time eller to så jeg kunne få kjeftet på di folka

For det første er ikke jenter mellom 13 og 16 år BARN lengre... de er tenåringer eller ungdommer som bør ha fått litt vett i skallen iløpet av sitt korte liv, ialle fall et kryddermål? Selvsagt kan de jentene klandres... Selv om jeg fikk vite på rideskolen at jeg skulle stramme tøylene til kjeven knaket og kanskje piske hesten, gjorde jeg det ikke... Det er imot min religiøse legning.... (hehe),,, De har ganske opplagt lyst til å skremme hestene, høres det ut som. De voksne kan ikke være spesielt voksne for å si det sånn...

Jeg pleier å løpe etter hestene mine og rope "OOuuuuuu", da løper de unna og når jeg ikke gjør det traver de frekt rundt meg og forsøker å erte meg... Det er jo arti å bli løpt etter om alt bare er lek. Desuten skjer dette bare på ei flat mark uten verken hull eller noe annet...

I Naturalhorsemanship er det en øvelse som går ut på å jage hesten unna (dette skjer vel i en rundcorall eller noe). Da skal den visst vende seg mot deg og bli oppmerksom - følge etter deg osv. Men det er jo en helt annen sak.

å jeg er så syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt imot dyremishandling at jeg kjenner det helt nd i tærne...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.