hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skille føllet fra hoppa
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Skille føllet fra hoppa
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2008 :  11:16:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror du havre og betfor el lurt og gi?

Opprinnelig postet av lille--gullet

Betfor og havre vil nok ikke være fulldekkende for en så liten fole. Anbefaler også at du istedet bruker oppdrettsfor, for det sikrer føllets komplette behov av vitaminer, mineraler, proteiner og energi slik at den ikke utvikler seg feil pga. feilernæring. Bruk isåfall anbefalt formengde fra den forleverandøren du bruker.

Jeg synes også at det er litt tidlig å skille mor og føll ved 4 måneders alder, men i noen tilfeller må man, og da gjelder det i såfall å være veldig veldig nøye med riktig foring til den lille. Uansett, lykke til

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Haugestad-Spretten

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2008 :  20:04:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok;) takk for alle tips.

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 02/09/2008 :  23:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har begynt så smått med å skille mine nå... men det er en prosess som jeg skal ta over tid. Føllet er snart 4 1/2 mnd nå, og nå har jeg startet med at de er ca 1 1/2 time i hver sin boks å får kveldsmat. Boksene er på siden av hverandre, og det går kjempefint, men guuuud så melketørst hun er når hun kommer sammen med moren igjen for natta. Slik skal jeg fortsette til hun er ca 5 1/2 mnd, da skal de står hele natten i hver sin boks, men skal gå ute sammen, og da styrer moren hvor lenge hun får drikke melk å sånn. Men nå fremover skal de stå litt lenger fra hverandre for hver dag likksom.. Så satser jeg på at det går bra. :-)

Boksene i stallen vår er for små til at begge kan stå i samme boks (lillejenta vokser jammen fort), så for tiden så bor de i sauehuset for å få plass, og der har de vel 30-40 kvadratmeter å boltre seg på, men her kan jeg bare ha dem til sauene kommer inn, derfor må de skilles når hun er 5 1/2 mnd. Skulle gjerne ha ventet til hun var 6mnd.

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 03/09/2008 :  10:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som en fin måte å gjøre det på! Jeg har også tenkt å gjøre det slik når de kommer inn fra beitet. Min er også drøye 4,5 mnd. Gå til toppen av siden

Haugestad-Spretten

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2008 :  12:35:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, de som eier føllet og hoppa har de skilt om natten og har de sammen om dagen. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.