hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blue Horse Don Schufro!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Blue Horse Don Schufro!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

..Meg..

Skrevet - 03/09/2008 :  13:29:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
fant ut at jeg muligens hadde lagt dette emne under litt feil katogori så da legger jeg det her istede. :)
har noen av dere noe erfaringer med Don Schufro avkom? positivt/negativt. hva preger hans avkom positivt å negativt, både eksteriør,kapasitet og lynne?
jeg bor på vestlandet å vurderer å kjøpe meg ett avkom etter denne flotte hingsten, men syns det også er greit å forhøre meg litt først :)

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2008 :  00:31:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Don schufro er en trygg hingst å bruke på at du får en ganske problemfri hest.
Problemet er at de enten blir veldig store, eller veldig små.
De er alle velgående, men flesteparten avler det lange, mindre edle hodet og stereotypen fra enten romantic eller schufro.
Jeg synes personlig at schufro har en dårlig bakpart, og en good del avkom arver den lange lenden og det typiske eksteriøret.
Man kan veldig enkelt plukke ut ett schufro avkom ut i fra en mengde uten større problem.
Jeg synes schufro hester er veldig anonyme i sin utstrålig og bevegelse.
Men de har gjennomsnittlig god bevegelse og godt lynne.
Har aldri møtt på ett schufro avkom med atferdsproblemer eller liknende.
Så sånn sett er han trygg!
Men vil du gå for en hest som skiller seg ut fra mengden i bevegelse eller utseende, så burde du gå for en annen hingst.
F.eks Quaterback ( som jeg har en hingst etter)
Den fikk 10 i trav, galopp og lynne, eller så har du Blue hors Romancier som er faren til schufro, han er litt bedre.
Ehm, kommer ikke på så mange i farta.
Men du kan plukke ut mye bedre donnerhall-blod enn schufro

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 27/09/2008 :  01:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok du blander litt navn her Martine....
BH Don Schufro er etter Donnerhall - Pik Bube
BH Don Romantic er etter BH Don Schufro - BH Romancier
BH Romancier var etter Rosenkavalier - Feuerschein I

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 05/10/2008 :  20:49:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Å herre, jeg som kom tilbake for å rette EN feil:P var litt flere her ja!
Herre, her har jeg rotet veldig mye!
Beklager:P

Romancier skulle ikke inn i innlegget i det hele tatt.
Og Romantic, skulle stå som sønn etter don schufro og ikke far!

Men, min mening er den samme:
Heller Don Romantic enn Don schufro, når man har ett valg;)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

kristinbe

» VIP

Skrevet - 08/10/2008 :  21:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Donnerhallblodet kan være hett. De er snille å håndtere, men krever stødige ryttere da det innimellom kan bli mye hest. Donnerhallblodet er også såpass sterkt at det kan slå igjennom i flere generasjoner. Ville nok sett på morssiden også, ikke bare farssiden. Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2008 :  21:27:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Jeg har selv ridd mange hester etter donnerhall, og aldri vært borte i det kristinbe beskriver som hett.
Hadde selv en med donnerhall i 3 ledd, og ridd og håndtert mange hester med han som far, farfar, morfar oooosv.
Greit, ingen rideskolehester, noen av dem.
Men det er vel heller ikke det man vil ha når man bruker en av historiens mest suksessrike hester, innenfor både sport og avl.

Kan hende at Donnerhallblodet kræsjer med enkelte linjer.
Men D linje og R linje pleier å gå fint.
Aldri sett en hest etter don schufro eller romantic som har slått seg vrang. Noen gang. . .

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.