hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forplan..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Forplan..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 07/09/2008 :  12:08:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vet at jeg har skrevet dette før. Men nå nærmer det seg at Tassen skal begynne å få komme inn om natta, så jeg trenger litt ekstra hjelp nå=P
Har noen spørsmål:

1. Han har stått på ett beite nå leeeenge, og det er ennå ikke tomt. Men han har ett stort beite til som han må gresse ned! Snart skal jeg flytte ham over veien til det. Går det an at jeg tar ham inn om natta og så setter ham ut igjen om morgenen? Slik at han står uten mat om natta og spiser hele dagen? Har ikke fått høyet mitt ennå..

2. Når jeg begynner med høy skal jeg gi litt og litt samtidig som han får spise på beitet (der vil være beite helt til snøen dekker alt). Da skal jeg øke litt etter litt slik at til slutt ender opp med 7kg om dagen.

3. Skal jeg begynne med multivitaminer allerede nå? Han har fått det litt tidligere, men skal få det fast nå. Kan jeg bare blande det inni hans daglige "middag" som består av vann, brød, frukt og grønt i en bøtte?

4. Jeg tror ikke det vil være nødvendig med annet kraftfor enn det, og om det blir det har jeg tenkt å begynne kun med komplett.

Hva tror dere om dette?
Dette blir min første vinter som stalleier - altså; har ansvar for alt. Jeg er rett og slett livredd for å gjøre noe galt!:/

Har jo alltid hatt noen i gamlestallen til å hjelpe meg og sette opp forplaner og alt.. :/

Elsker deg, Tassen<3

mariakaogcindy

Skrevet - 07/09/2008 :  18:16:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
1. Hvis du tar han inn seint og slipper ut tidlig går det bra... Men hvis han blir inne i 10-12 timer ville jeg nok gitt han litt å tygge på inne Hva med å ljå litt gress og legge inn til han !?!?

2. Dette hørtes bra ut Men han trenger ikke noe høy så lenge han har beitet Holder å begynne på høy når det begynner å minke med næring i beitet og det vil du nok se på han

3. Mine hester begynte med multivitamin for 2 uker siden for nå begynner det å bli litt lite næring i gresset Så jeg ville nok gitt han det med frukten allerede nå og bare fortsatt med det til han slippes på næringsrikt beitet igjenn

4. Komplett er et fôr som skal gis alene så dette høres bra ut Det er et fôr han for litt energi av og fungerer bra for hester på hobbybasis

Du får ha masse lykke til i vinter
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/09/2008 :  01:43:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære "Tassen" - du må tenke på alt du gjør RIKTIG - ikke på alt mulig som "kanskje-muligens KAN gå galt". Er sikker på at Tassen har det som plommen i egget, og han kommer helt sikkert ikke til å sulte ihjel...
Hvis han står inne om natta nå, vil han sikkert sette pris på å ha noe å fordrive tiden med. Litt nyslått gress vil han sikkert sette pris på. Men husk at slått gress begynner å gjære etter få timer.
Kan du få tak i en halmball eller to? Da har han noe å gjøre på i nattetimene, mens han venter på å komme ut på beitet.
Du vil fort se om han får nok å ete, da det på magen på en Fjording er lett å se om den får nok å ete.
Så "Tassen" - la hesteholdet være en glede - ikke unødvendige bekymringer. Lykke til!
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2008 :  09:48:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjære "Tassen" - du må tenke på alt du gjør RIKTIG - ikke på alt mulig som "kanskje-muligens KAN gå galt".... Så "Tassen" - la hesteholdet være en glede - ikke unødvendige bekymringer. Lykke til!
Opprinnelig postet av T. Boysen

Nå snappet du ordene ut av min "munn" Boysen!

Skal man tenke på alt som kan gå galt, da hadde jeg kuttet ut hestehold (og alt annet dyrehold) sporenstreks.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 11/09/2008 :  11:11:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar!:)

Ja, jeg prøver å konsentrere på hva jeg gjør riktig, men det er absolutt ikke lett! Jeg vil så gjerne at Tassen skal ha det perfekt - i alle fall så godt det lar seg gjøre. Jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg lot ham stå i nesten 3 år på den gamle stallen, og det vil jeg gjøre opp for nå.. Samtidig er jeg lei for at jeg ikke har mulighet til å ha en "hestekompis" til ham.

Jeg har FRYKTELIG dårlig samvittighet med andre ord, kanskje mest av alt for at jeg er så egoistisk å beholde ham, men jeg klarer ikke å leve uten ham heller..

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/09/2008 :  00:15:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han derre Tassen din er en "survivour" - en hest som er "tøff i kroppen og tøff i hodet".
Det siste du bør ha, er dårlig samvittighet - så det så!

Et par gode villsau-søyer vil sikkert bli mer enn gode nok kompiser for ham.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 12/09/2008 :  15:43:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hihihi:)
Tusen takk, Trine!:D
Det betyr veldig mye for meg!

Vi klarer oss, det skal vi bare:)
Har nettopp kjøpt nytt hodelagt til ham, ny voilock og noen striglerier til ham som en liten gave:p Ikke det at han forstår mye, men det hjelper da LITT på samvittigheten min:)

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2008 :  16:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man tar til seg et dyr som har opplevd mye vondt, kan man ikke dvele ved dyrets fortid. ja, man kommer til å måtte jobbe med dyrets problemer og ta hensyn til det, men man må være positiv og se fremover. Hvis ikke vil dyret alltid bli behandlet i fortid, og ikke i nåtid og en ny fremtid.

Litt filosofisk en fredag ettermiddag etter en fryktelig lang arbeidsdag....

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 12/09/2008 :  17:31:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jaa.. Det er sant:) Jeg har en hund som var mishandlet, og selv om han er litt aggressiv nå, har vi kommet oss ekstreeeemt langt, og han hopper hele 1.20 bane!:) Den lille hunden på omtrent 60cm=P

Så ja, du har rett Tinkalis. Jeg må se fremover:) Men det var jo på en måte min feil at han hadde det så ille, jeg bare så det ikke før nå.. MEN; jeg skal gjøre mitt beste for å gi ham det livet han vil ha:) Når han ser meg så vrinsker han høyt og løper mot meg, så han kan da ikke hate meg i alle fall:D

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.