hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HAR NOEN VERT BORTI LIGNENDE????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 HAR NOEN VERT BORTI LIGNENDE????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SurpriseONE

Skrevet - 28/09/2008 :  20:45:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
har noen vært borti lignende før?
Betty er til stor hodebry for meg og vetrinærer...
hun går no på antibotika, har gått på penselin og før det kortison....
det er siste uken hun er blitt dårliger og dåliger...
det er tatt svampe prøve og den viste ingen ting. blodprøver skal taes igjen....

det begynte slik:
da fikk hun kortison og deretter penselin....

så ble d slik:
da fikk hun antibotika som hun enno går på....

vi har også forsøkt å vaske henne i virkons desinfeksjonsmiddel, som vi syntes ikke fungerte... blemmene blir flere og flere. noen vesker og blir åpne sår andre får en slags skorpe...
hun er veldig følsom i huden og vil ikke bli tatt på.. får nesten ikke satt sprøyte på henne.
hun spiser bare d hun må av grass og høy... synes ikke hun får i seg nåkk veske derfor begynt å gitt betfor.(hun elsker vannet som blir til overs)
hun står bare å sturer og har begynt med å rygge hele tiden.....

har noen sett eller vært borti lignende?
vi trenger så sårt litt hjelp....

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2008 :  21:02:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Har vært borte i liknende men MYE mildere..
Jeg fant ikke ut hva det var men dette skjedde med min hest i fjord på disse tider. Dette er en hest som har endel allergier og astma. Trodde og antok at det var en type for allergi.
Min hest fikk kunn små blemmer mest under magen og på magen og rygg. Han viste ikke smerter men kunn ubehag når vi rørst på disse stedene..
Det jeg gjorde var å vaske han med laktacyd og få hull på blemmene. Da det hjalp noe fant jeg ut at det var den tykke pelsen som gjorde at det ble være og ikke helt bra så barberte jeg han.. og da ble det bedre og blemmene ble tørrere. Men ser fortsatt at pelsen under magen der det var vest fortsatt er litt hakkete og rar og til og med lysere.
Men tok ikke mer enn to mndr ca før blemmene var borte . Men han hadde tørre flekker helt fram til han satt sommer pels som var langt ut på sommeren..
Rare greier

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2008 :  20:24:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heftig type allergisk reaksjon? Eksem? Hudparasitter? Bakterier burde ha blitt drept av penicilin og antibiotika.... Det tredje bildet ser jo mer ut som brannsår?? Kanskje hun reagerer (negativt) på antibiotikaen?

Håper dere finner ut av det, og hold oss oppdatert:-)

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 29/09/2008 :  20:30:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg har sett noe liknende, der ingenting hjalp. Det som gjorde det en anelse bedre var klipping og vasking i sterkt saltvann, rett og slett for å tørke ut huden og blemmene.
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2008 :  22:22:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôr-relatert? *brainstorming her*
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/09/2008 :  03:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elveblest? Det er vondt nok, det. Det er en allergi-reaksjon. Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2008 :  09:22:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her står det om litt om ulike hudsykdommer hos hest;
http://www.drbaddaky.no/no/allergi_hos_hest

Har du vært i kontakt med flere veterinærer? En som er ekspert på hudlidelser?

SurpriseONE

Skrevet - 30/09/2008 :  12:17:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for mange tips....

vi har vert i kontakt med en dyrlege i aalborg som er satt på saken, han hadde heler ikke sett lignende.. og han ble overrasket over at hun ikke reagerte på noen form for medesin.

hun får bare fler og fler blemmer... ingen tegn til bedring...
hun er så følsom i huden at vi får nesten ikke satt sprøyte...
trur ikke vi får vasket eller barbert henne uten å dope henne.. å det var siste utvei mente dyrlegene...
vi flyttet nede til danmark for 3 månder siden, da begynte hun på nytt kraftfor. det er hun tatt av no.

dyrlegene har en teori om imunforsvars svikt som har utartet seg til masse lidelser...
det er tatt en nye blodprøver i dag igjen i håp om å få et svar...

hun har begynt med en rar oppførsel da hun rygger hele tiden... istede for å gå fram, rygger hun og da kan hun rygge 20 meter... merkelig
hun har også begynt å gå veldig under seg om dere skjønner hva jeg mener...

takk igjen for alle tips...
vi vil så gjeren at betty skal bli bra igjen...

Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2008 :  19:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte også svikt i immunforsvaret, hvordan står det til med T-cellene?

Er jo tydelig at dette plager henne MYE siden hun er så følsom og rygger... Tålte hun ikke å bli "dansk"? Hvor lenge gikk det før hun ble slik etter flyttingen? er det fôrrelatert kan det jo ta sin tid før "giften" er ute av kroppen... det kan ta lang tid før bedring uansett grunn... Hun ser da heldigvis ikke ut til å være i dårlig forfatning når man ser på "holdet":-) Det er da positivt! Men må innrømme at jeg hadde fått panikk hvis jeg fant en av mine slik... Uff, jeg krysser fingre og tær her for at dere finner ut hva dette er!

SurpriseONE

Skrevet - 30/09/2008 :  22:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
d tok vel 1 måndes tid før hun hadde de småe allergi reaksjonene sine.. da var d ikke så mye blemmer men hun sikklet sikkelig... d rant av mulen... rare greir... d har no forsvunnet helt...
ja jeg er virkelig gla hun var litt tjukk da hun fikk dette... men hun tar fort av:(
hun spiser d grønne grasset og litt kraftfor men ikke mye...
høy vil hun ikke ha da d virker som d er litt "hardt".... hun har blemmer i munnen også så d kan jo være grunnen til at hun ikke spiser så mye:)

så no e d bare å vente på svar på blodprøvan... 3 dagers tid... 3 lange dager...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/10/2008 :  02:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som immunsvikt og/eller allergi, ja.
Håper dere finner ut av det.

Kan nevne et eksempel fra egen stall: Fikk en hest fra trøndelag for et par uker siden, og i løpet av bare under en uke hadde hun fått mugg langt opp på alle bein. Ingen andre hester i stallen har fått mugg i høst. Vet'en mente at det kunne komme av at hesten ikke var "vant" til den typen mugg vi hadde her, og at den angrep henne tvert, og hun hadde ikke motstand mot den.

Noe lignende kan det være med din hest - at hun ikke har "forsvar" mot alt det nye.
Gå til toppen av siden

SurpriseONE

Skrevet - 01/10/2008 :  20:47:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja du kan ha rett T. Boysen...
det virker litt som hun har fått litt av alt....
den smertestillende sprøyta hun fikk i går fungerte bra...
hun vrinsker og er på humør:) hun kjenner jo ikke smerten å det er bra..
håper vi får svar på hva det kan være når blodprøve svarene kommer:)

fikk et supert tips... aloe vera...
dette er jo et natur produkt å det kan jo ikke skade å prøve...

NOEN SOM HAR ERFARING MED ALOE VERA????
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 01/10/2008 :  21:33:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har litt erfaring med Alo vera Jeg sprayer på alo vera spray på sår osv og de har blitt bra igjenn Når jeg skal vaske hestene mine ordentlig vasker jeg med alo vera shampoo. Ikke noe eksem eller noe med disse produkene... Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 02/10/2008 :  04:05:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Det er bra hun responderer bra på smertestillende i det minste!!!! Lykke til! -Det er vel ikke så mye å si....
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

SurpriseONE

Skrevet - 03/10/2008 :  18:44:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
betty går no på smertestillende.. blodprøvene kommer på mandag...
ingen forandring:(
pelsen faller av som dotter...
det er snak om å gjøre en biopsi....

Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2008 :  12:20:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noe ute på beitet hun reagerer på? Håper dette "utslettet" ikke går så veldig dypt i underhuden, for det kan resulterer i arrdannelser der- og det er ikke mykt og tøylig som frisk,uskadet underhud.

Beskyttes hun mot insekter? den verste sesongen er jo over, men jeg møter stadig vekk på noen innpåslitne blodsugere her i Hedmark, og det er jo mildere der du holder til..

Biopsi kan nok gi noen svar ja.

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.