hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vær veldig forsiktig.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Vær veldig forsiktig.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

stakkarsen

Skrevet - 28/10/2008 :  14:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
....med å sette ut hesten din på fôr.

Folk generelt er utrolig flinke til å snakke for seg.
Jeg satte ut hesten min på fôr til en av disse "smooth-talkers" som ga inntrykk av å være veldig dyktige med hest og å kunne gi hesten det best mulige hjemmet.

Valget med å sette ut hesten i utgangspunktet var vanskelig, for jeg er så utrolig glad i hesten min, men jeg måtte på grunn av bosituasjon og penger (alltid penger).

Jeg dro på mitt første besøk til ham etter tre måneder og stusset litt over at hesten så litt pjusk ut. Jeg hadde jo lagt frem mange formaninger om hvordan jeg ville at han skulle bli behandlet, foret og ridd, og regnet med at disse ble overholdt, så jeg avskrev det som at han kanskje var en smule syk akkurat der og da, en dårlig dag kanskje, for jeg kunne ikke helt sette fingeren på hva det var. Etter ytterlige tre måneder gikk jeg rundt med en veldig uro i kroppen og bestemte meg for å dra å se ham igjen. Det jeg møtte da var en ihjeltrent hest, kun skinn og bein. Ødelagte koder, magesår og ubehandlet forfangenhet (rett og slett ikke oppdaget). Han hang med hodet og var utrolig deprimert og hadde det veldig vondt. Disse menneskene kunne overhodet ingenting om hest i realiteten. Jeg bebreider meg selv som en elendig eier som sendte ham til dette stedet. Det gjør vondt. Han er heldigvis på vei opp i vekt og gladsinn nå, men det kommer til å ta lang tid.

Husk at det tar kun ett halvt år, eller til og med mindre å bryte ned en hest fullstendig. Han gikk fra å være en skinnende, lykkelig og muskuløs rund hest med masse selvtillit til å bli tynn, syk, matt i pelsen, få ødelagt rygg og bein og mage og bli utrolig deprimert. Hesten hadde gitt opp fullstendig og syntes faktisk ikke livet var verdt å leve lenger. Dette er tungt for en hesteeier å få vite (dyretolk)

De som hadde gjort dette med ham visste faktisk ikke at de hadde gjort noe galt, det var ikke ondskap som drev dem, kun uvitenhet.

Jeg hentet hesten derfra med en gang, men det har vært vanskelig for meg å fortelle disse menneskene hvor mye galt de egentlig har gjort, alt har startet med for lite og for dårlig mat i forhold til størrelsen på dyret, treningen og det at han faktisk er hest. DET KOSTER PENGER Å FORE EN HEST! Den MÅ få det den trenger uansett størrelsen pengeboken DIN! Kvaliteten MÅ være av det beste!

Alt er min feil, jeg vet det. Men jeg må fortelle om dette for at andre kan unngå å gjøre samme feilen......

Tremill

Skrevet - 09/11/2008 :  18:08:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg synes det er feil at du skylder på deg selv, du kunne ikke vite hvordan disse folkene var!!

Hvordan går det med hesten nå?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.