hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lang pause..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Lang pause..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 19/11/2008 :  18:51:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Siden jeg har Tassen på en stall som har mye trafikk rundt seg (og jeg har ikke ridebane enda), vil Tassen måtte ha en pause nå som det er mulighet for at det er glatt på veien.. Dette er fordi det finnes knapt nok en eneste bil som kjører mindre enn 100km/t på denne strekningen, og for å komme noen steder må jeg ri minst en halv time på denne veien før jeg kommer meg bort..

Dette er veldig skummelt, spesielt siden vi holdt på å bli overkjørt for en kort tid siden - hadde det ikke vært for Tassen som tenkte lynraskt, ville både han, jeg og to små jenter vært DØDE nå! (Kan komme med denne historien om noen er inntrissert i å høre om helten Tassen!)<3

Jeg syns selvsagt at det er fælt å tenke på at jeg kanskje ikke kan ri på mange måneder, men heldigvis har Tassen en lekekamerat på beitet - Batman - og de to er veeeeldig lekne=)

De går fremdeles på beite og er tjukke og fine, men kommer inn de nettene som er verst:) De vil få høy ute også når det virker som det er nødvendig, men fremdeles er det masse godt gress der!:)

Hva sier dere til denne lange ferien? Jeg står nå på venteliste på å få komme til en skikkelig god stall med ridebane og knallgode ridemuligheter på tur, så da vil jo alt selvsagt ordne seg, men jeg tørr altså ikke å verken ri eller leie på tur slik det er nå..

Elsker deg, Tassen<3

siljeho

Norway

Skrevet - 20/11/2008 :  20:11:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen jorder du kan ri på? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 20/11/2008 :  22:44:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Neei, det er det dårlig med.. Har to beiter, men de blir jo så opptråkkede og gjørmete..
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/11/2008 :  03:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du mulighet til å lage en "mini-ridebane" på et av beitene? Dvs. at du lager et spor som er lang- og kort-sidene, samt at diagonalene, voltene og vendingene kan bli brukt. Da blir det muligens litt "arr" i beitet, men du kan ihvertfall trene litt på enkle øvelser.

Og forresten: Kan du sende meg din adresse - på privat mail, selvfølgelig - så har jeg planer om å sende deg en julehilsen....
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 21/11/2008 :  15:54:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg skal se hva jeg får til av den planen, ja:) Har ikke mulighet til å legge noe som helst annet underlag der da:/

BabyLizz91@gmail.com

Gjør ingenting at andre legger meg til på msn eller lignende:) Bare koselig!=)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/11/2008 :  00:25:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh mente ikke mail. Jeg er sånn gammaldags "slikke konvolutter og klistre frimerker-type" for å komme i julestemning, ser du.....

Ja, jeg tenkte at en slik liten "reservebane" bare kunne rides på sporet og noen få ekstra spor for å spare underlaget.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 23/11/2008 :  01:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Sender deg adressen min over mail jeg da^^, Trodde du mente e-mail jeg da^^,

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/11/2008 :  10:06:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Hehh - nei om jula ska vi "vaske gølve å bæra ved, sett opp fuggelbainn og pønte tre..."
Skal bake etter farmors gamle oppskrifter, lage medisterkaker - ja, og koke grøt til Nissen på låven, må vite.
Vi skal ha grøtfest i stallgangen før vi setter ut en gryte til nissen og synger "På låven sitter Nissen". - Håper Sunniva får en prat med ham på julekvelden...

Noen andre som har juletradisjoner i stallen?
Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2008 :  10:16:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
- Hehh - nei om jula ska vi "vaske gølve å bæra ved, sett opp fuggelbainn og pønte tre..."
Skal bake etter farmors gamle oppskrifter, lage medisterkaker - ja, og koke grøt til Nissen på låven, må vite.
Vi skal ha grøtfest i stallgangen før vi setter ut en gryte til nissen og synger "På låven sitter Nissen". - Håper Sunniva får en prat med ham på julekvelden...

Noen andre som har juletradisjoner i stallen?

Opprinnelig postet av T. Boysen

I år er det første gang på mange år at vi igjen har hest i stallen så jeg gleder meg ekstra til jul i år Vi har ikke brukt å ha så mange juletradisjoner men vi pynter med granbar og på julaften får hestene litt ekstra god mat (f.eks litt gulrot og eple blandet i foret). Før i tida hendte det seg at jeg frøs ned en neve gress på sommeren som jeg tok opp igjen og gav hesten min, ble nesten som fersk gress.
Ellers ser jeg fram til romjula, på jobben min stenger vi kontoret hele romjula så det blir mange fridager og god tid til å holde på i stallen Vi har vel også fått på plass nyhesten Flora før jul så det går nok mye tid til å bli kjent med henne i jula.

Johanne Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2008 :  12:44:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utenfor stallen setter vi opp lykter, skikkelige røde nisselykter med et kubbelys inni hver, samt granbar foran stallgangen. Og nissen på låven får alltid en stor tallerken med risgrøt. Inni stallen er jeg ikke særlig happy for så mye stæsj, men noen av hestene får en nisselue på seg (ikke Brando- han gnir av seg alt!). Og granbar til å kose seg med- deilig med granbarlukt fra mulene deres *gleder meg*.
Halm i boksene selvsagt! og så setter jeg opp noen elektriske "gravlykter" i vinduene i stallen- de som ikke er inni boksene. Hestene får masse gulrot og annet snacks.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 23/11/2008 :  17:56:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Åååååh, for en koselig tradisjon Trine:D Vi pleide å ha det ganske koselig i gamlestallen jeg var på før, men nå som jeg er alene så blir det vel ikke noe annet enn en ekstra lang pussetid på hestene, og gjerne litt ekstra mat til dem=) Og selvsagt julesanger=)

Nissen på låven kan vel få en tallerken grøt også:D Hadde jo baaare vært koselig det!=)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/11/2008 :  01:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ja, for på Dalbo ER det Nisse, altså - for farmor til Bonden (han er 90) var heeelt sikker på at hun så Nissen rusle over gårdsplassen en kveld, og hun ble dødelig fornærmet på alle som hadde den minste tvil om at hun HADDE sett ham! - Så da så!

Og gjennom årene har det vært mange beviser for at Nissen er på gården, så sier Bonden. Mang en gang har hester hatt "nisseknuter" i mana - de er ikke til å ta feil av. Min hest har hatt det flere ganger, og hun har liksom hatt et ekstra lurt glimt i øyet når vi har spurt henne hvem som har laget den.... Og en gang var det en hest oppstallet, som eierne ikke brydde seg om, så hun var lurvete og skitten. Men en morgen var hesten pusset skinnende ren og blank - og hadde nisseknute i mana, og tross mange spørsmål til andre hestefolk i stallen, var det ingen som hadde rørt hesten.....
Så ja - grøt skal det bli!
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 25/11/2008 :  17:58:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hahahaha! Så morro!! Det var da skikkelig gøy da, Trine:D Man vet jo aldri!:D

martherosnes

Skrevet - 15/01/2009 :  12:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil gjerne ha historien om helten Tassen:) Eller er den lagt ut et annet sted? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/01/2009 :  03:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hvordan står det til med Tassen? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.