hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min kaldsvetter... ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hesten min kaldsvetter... ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

troypija

» VIP

Skrevet - 12/12/2008 :  11:11:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vert til flere dyrleger.... ingen av dem har hatt noen forklaring på kaldsvettingen. Hun har da ikke fått vetrinærbesøk etter at hun begynte med pustingen, mn jeg har nå fått en resept på B-vitamin og Tokosel, slik at jeg kan gi henne bare for å være på den sikre siden.

Blodprøven som ble tatt vise at muskel enzymene – ASAT og CK- var normale, så det taler ikke for krysslammelse. Men vetrinæren sa at det ikke gjorde noen skade å gi henne Tokosel over en lite periode.

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 12/12/2008 :  16:39:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, så du hadde hatt flere dyrleger, så var ikke det det skulle stå på. Men det er jo noe galt likevel, som du sier. Problemet er bare å finne ut hva.

Hadde en veterinær som holdt foredrag på skolen i fjor, og han sa noe som jeg kjente jeg ble litt salig av:
"Jeg har enda til gode å møte en hesteeier som sier det er noe galt med hesten sin, og tar feil. Eieren er den som kjenner hesten best, og det at JEG ikke finner noe betyr ikke at det ikke er noe der. Det betyr at jeg må innse at dette klarer ikke jeg å finne ut av, og sende hesten til en annen veterinær som jeg tror kan hjelpe."

Og DET er noe vi hesteeiere skal ha i bakhodet, synes jeg. En veterinær er en veterinær, aldri en 100% fasit. Og det ER lov å si til en veterinær at "dette synes jeg ikke er godt nok". De er mennesker, ikke helgener.

Men håper det går bra med hesten din!!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2009 :  08:01:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hva med astma? Luftveis-problemer av noe slag?
En hest jeg kjente var ordentlig snodig i en år-rekke - hun kunne svette som en gris uten øyensynlig anstrengelser overhodet, og sliten så sliten innimellom - men ikke hver gang hun ble ridd heller. Hun fikk endelig en eier som jobbet med å finne årsaken - og vips - det var astma.

Ellers skulle man jo tro at når hesten svetter uten å ha gjort annet enn å stå i ro ( siden inne-klimaet er på topp - og stress-nivået lik null? ikke noe andre hester å krangle med nattestid? lyder? et-eller-annet?) tyder det på smerter av noe slag. Merkelig-merkelig...

Hvordan er vann-inntaket for tiden? (vi hadde nylig kolikk selv - det var IKKE ålreit i det hele tatt!) Hesten som fikk kolikk, har vært litt små-svett ved ørene og bogen innimellom før bruk - men har i grunnen tenkt det var grunnet stress - hun er god på det..Men i lys av siste uka - lurer jeg jo litt om hun ikke har "nesten fått" flere ganger. Bruker nå olje for å holde magen "myk" - og sliter med å få i de vann. IKKE noe som er godt, da!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.