hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blue horse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Blue horse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Caeles

» VIP

Skrevet - 19/01/2009 :  16:12:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg synes deler av denne debatten bærer preg av mye synsing og lite faglighet, så i forhold til BH hingstene velger jeg å ikke delta.

Dog vil jeg påpeke viktigheten av en god hoppestamme idet et føll både har en far OG en mor! Jeg aner ikke noe om disse hoppene som skal ifoles, og når de blir beskrevet "litt lang" osv så spør jeg meg selv om de burde avles på i det hele tatt....

Jeg aner som sagt INTET om disse hoppene, og uten informasjon om avstamning og prestasjoner så er det lite råd jeg kan bidra med.

Man må huske at "(2+3):2 somregel IKKE = 2,5" når det gjeler avl!!!
(Det jeg mener er, at om man bruker en kort hingst på en lang hoppe, så vil føllene sjeldent bli av passe lengde!)
-Avl er mye mere komplekst enn som så!

En liten personlig mening til slutt: Jeg hadde MYE heller foretrukket Zack's halvbror Fiorano! Jeg har sett Zack over en lang periode og jeg liker den mindre og mindre jo mere jeg ser den. Stram overlinje, seig fortil og null rygg....

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 19/01/2009 :  17:31:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er helt riktig at dette blir veldig mye synsing da det ikke er nevnt verken avstamning på hestene, eller bilder av dem så resultatet er og blir slikt da! Her er det kun ytret meninger og ikke annet.
Jeg har ikke anbefalt en eneste hingst til en eneste hoppe, men jeg har skrevet akkurat det jeg mener om visse hingster og det er fremdeles noe jeg holder ved! :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.