hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jag melder dere til polisen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 jag melder dere til polisen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 15/01/2009 :  23:36:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
I dag red vi til Ovalbanen og var klare for time med Tine.

Og vi må desverre ri 100- 200 meter langs veien for og komme dit.

Idag var vi 4 stk.

Og når vi skulle ri over veien, så saknet vi farten, og alle 4 tok ut hånden og gjorde stopp signal til bilene.

Alle stoppet, og så begynte vi og ri over, og da var det en dame som heiv seg på gassen og raste forbi oss og nesten traff Stigandi og Charlotte.

Og bilen i motsatt fil måtte hive seg inn i en busslomme og bråbremse for og ikke treffe henne.

Og da stoppet selvfølgelig alle bilen igjen, og vi red over veien og stoppet for og se at alle var med.

Og da kom det en sånn gul DHL bil rasende i høy fart og så bråbremser han og åpner vinduet og skriker til oss.

Neste gang jeg ser dere jeg ringe til polisen!!

Før han heiv seg på gassen og sladdet avgårde igjen.

MAKAN.

Så kl 08:00 i morgen tidlig skal jeg ringe til DHL sjefen og klage, det går faktisk ikke ann at en yrkes sjafør skal oppføre seg sånn.

Vi gjorde ingenting galt vi, det var hun dama som var helt gal, og han trengte ikke og bråbremse og hyle sånn.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/01/2009 :  00:24:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ring og klag på den idioten!
- Hehh - dere burde tatt nummeret på bilen til den gala dama også.....
Neste gang: Ha mobiler med kamera klar....
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/01/2009 :  08:58:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja, det skal vi jammen ha, men alt skjedde så utrolig fort.
nå jobber de med og finne igjen sjaføren av bilen, og det er nok mange som ligner han, normalt utseenede , kort mørkt hår , mulig svensk.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2009 :  17:58:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig hvor dumt (og farlig) noen sjåfører kan oppføre seg. Jeg fikk en gang klar beskjed om at hester ikke har noe på veien å gjøre men hørte hjemme på en bane. Uklart om han mente galopp- eller travbane men i og med at jeg ridde på en liten Nordlands-/lyngshest kan jeg ikke helt se hva jeg har på de banene å gjøre...

Johanne Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/01/2009 :  19:22:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ringte dhl, men de fant ikke ut hvem sjafør det var, så venter forsatt i spenning om at de skal ringe tilbake.

og har kontaktet lokalavisen, så følg med trine, du har vel den?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/01/2009 :  00:47:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Budstikka? - Oh yess, og da fikk du kanskje med deg reportasjen om vårt fakkeltog som stod 2.1.? Fint bilde av Sunniva, må vite.

Forøvrig er en ekvipasje = hest og rytter eller hest og vogn - "juridisk" betraktet som "kjøretøy", så eeegentlig skulle vi ri/kjøre midt i veien.... ooofff!!
Men DEN krangelen tør ikke JEG ta opp med iltre bilister...

For noen år siden hadde jeg pusset opp en liten vogn hjemme i hagen, og for å få den opp til stallen, var saken grei: Hente den med hest - en fin tur på 4 - 5 km. Men jeg turte ikke kjøre på veien, og holdt meg til fortauer og gangveier, som altså eeegentlig ikke er "lov". Et par syklister ringte irritert med bjella når de kom susende bakfra - men hehh - de visste ikke at de gjorde det eneste riktige: Å varsle at de kom. Hesten og jeg fikk derfor varsel om at de kom, og jeg kan love at en ringlende sykkelbjelle er mye mindre skremmende for en hest enn en susende, stille syklist som plutselig kommer farende bakfra.

Det er sikkert mange av oss som har mer eller mindre skremmende opplevelser med "gale bilister" - og flere vil komme. Så folkens, hold kameraene deres klare....!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/01/2009 :  01:26:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja budstikka.
har litt lyst til og ha demonstrasjon jeg.
rir mange mange i bredden på veien til folk hører vårt budskap

Molly

» VIP

Skrevet - 17/01/2009 :  20:23:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mye rart ute på veiene ja og folk får jo tross alt "lappen" i posten nå om dagen

For noen år siden var jeg og red på landeveien og skritta avgårde og ante fred og ingen fare inntil jeg hører et "hei" bak meg også"kan vi kjøre forbi?" Snur meg og ser DEN raden med rulleskiløpere, ca 15-20stk!!! Både jeg og hesten skvatt ved "hei"selv om gampen nesten garantert hadde hørt dem for lenge siden! Fikk da svara dem at joda det var bare å rulle forbi. Hyggelige og høfflige rulleskiløpere

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/01/2009 :  10:13:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
WOW det skjer vel bare engang i livet ?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/01/2009 :  01:08:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hensynsfulle bilister (og syklister osv) er sjelden vare - dessverre. Siden jeg også er sjåfør, har jeg flere ganger opplevd høyst forbausete ryttere, når jeg - selvfølgelig - viser hensyn.
Jeg VET jo at hester kan finne på mye rart på veien....
Men det jeg virkelig etterlyser, er at KJØRESKOLENE har et viktig tema: Hensyn til ANDRE på veien...
Hehh - enhver kjøreskole-elev burde få en "kjøretime" på en hesterygg..... DET hadde kanskje gjort susen!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 19/01/2009 :  14:16:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
klapper for Trine

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/01/2009 :  02:42:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - Budstikka nøye lest - da ditt innlegg er med i dag. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/01/2009 :  14:35:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ja, hva synes du?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/01/2009 :  01:51:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt flott - meeen det er vel ikke "rette vedkommende" som leser det - dessverre.....

Drittsekker på veien er det dessverre altfor mange av - ja, vi har jo hatt samme diskusjonen under hestetransport, med alle idddiiooootene som ikke viser hensyn.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.