hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hovslagere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hovslagere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MariellBrandser

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2009 :  19:13:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oss åss er det alltid sånn at hovslagerne er KJEMPE trege "/ Det er vanskelig å få tak i de + at når de sier at de ska komme den dagen, så kommer de noen dager etter, eller så kommer de ikke i det hele tatt!
Det er veldig irriterende..
Er det sånn over hele landet?
Har du samme problem?

Mariell Brandser Ü

martherosnes

Skrevet - 24/02/2009 :  11:12:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei. Var borte i en slik en gang, men byttet når det gjentok seg. Du burde kanskje det du også? Jeg hadde aldri akseptert slikt. Greit hvis det hadde skjedd en gang, men ikke gjentatte ganger.. Gå til toppen av siden

pumpkin
» VIP

Skrevet - 24/02/2009 :  14:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kjenner meg igjen ja
Her jeg bor er det ikke mange hovslagere, de vokser ikke på treer for å si det sånn. Den eneste hovslageren jeg har klart å skaffe til mine hester bor 100km her i fra.
Har selv barfothester og prøvde å få en lokal hovslager, men han kunne ingenting om barfothest og trimming sa han på tlf, så det ble ikke mye hjelp å få der.
Andre hovslagere har "tar ikke imot nye kunder, har nok" politikk.
Tror ikke det er slike forhold overalt, jeg har i hvert fall ikke mulighet til å bytte visst jeg blir missfornøyd, står egentlig med lua i handa og takker for det jeg får.
Det så er så merkelig er at det ikke er flere hovslagere som slår seg ned i sogn og fjorande, for her blir det bare flere og flere hester.
Gå til toppen av siden

MariellBrandser

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2009 :  16:43:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Marthe: Åja :) Akuurat nå kan jeg sikkert leve m han inntil videre. Fant ut at det hadde vert lettere om jeg utdannet meg selv som hovslager :D Så jeg har vert på kurs, ska ta eksamen til våren.

Pumpkin: Nei, de gjør ikke det xP Hmm, det er jo ikke så bra da.
Det er veldig synn at det ikke er så mange hoslagere her i Norge. Men det er jo så sinnsykt dyrt å utdanne seg som hovslager! Det er jo artig at det er flere å flere som blir interrisert i hester, men det er ikke så bra for hestene da "/ Det blir jo ikke akkurat flere å flere hovslagere da x]

Mariell Brandser Ü Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 25/02/2009 :  20:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her i Buskerud er det masse hovslagere som møter opp osv, men de som møter opp er ikke flinke nok spørr du meg. og de som er flinke har 3ukers vente tid osv... Jeg har nå tatt av skoa fordi jeg måtte bruke en som ikke var så flink og det straffa seg desverre men vi har en barfottrimmer i buskerud som er KJEMPE flink, hun møter opp osv så kunne ikke vært mer fornøyd med å ha hest uten sko

PS: Jeg skal ut i læra som hovslager til sommeren, så si i fra hvis noen trenger en som kan sko i buskerud som møter opp og har fagbrev
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/02/2009 :  00:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har dere ikke fast avtale med hovslageren? Å "bare ringe" kan være et sjansespill, og man kommer da "etter tur" - for en travel hovslager.
Det lønner seg å være fast kunde, dvs. at hovslageren kommer til fastsatt tid - mellom hver 6. og 8. uke - ettersom hvordan hovveksten på hesten er. Da er det også lettere å ta kontakt utenom tur (hvis en sko detter av osv).
Ja, dette gjelder ikke bare hovslagere, men også barfottrimmere.
Hvis man ikke kan ta hovstellet selv, er det viktig å ha orden på noe så viktig som at hestens bein fungerer.
Er så heldig å ha en som kommer "i tide og når det trengs".
Gå til toppen av siden

pumpkin
» VIP

Skrevet - 26/02/2009 :  18:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding

Men det er ikke sikkert det er lett å bli fast kunde heller, hovslageren må jo ha en "åpen plass", visst lista er full er det ikke mye å gjøre med det.
Tror ingen tar sjangser når det gjelder hestens høver eller helse, selvfølgelig fins de som gjør det, men de gidder ikke å henge på hestemarked.no og hest.no

Gå til toppen av siden

MariellBrandser

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2009 :  17:24:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vår hovslager kan nok dessverre ikke møte opp fast "/ Han har en annen jobb som politi, noe som jør det umulig for han å være presis. Åsså har han 3 små unger. en som ikker 1år en gang.
Men hovslageren vår er ganske så flink da :) Vi er fast kunde. Men heldigvis holder på å utdanne meg, tar fagbrevet om noen år i det åsså =)

Mariell Brandser Ü Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.