hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rennende øyne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Rennende øyne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 20/03/2009 :  16:36:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min vesle shetlandsvalakk har helt fra han var liten hatt perioder med rennende øyne. Det pleier å gå over, men kan komme igjen. Jeg har ikke kontaktet dyrlege, da det ikke har virket som han trengte det. Jeg har vasket han godt med kokt og godt saltet vann noen ganger. Spørsmålet er om dere har noen råd? Hva det kan komme av? Hva det kan føre til uten behandling? Om jeg trenger å kontakte dyrlege.?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/03/2009 :  00:56:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Allergi, kanskje?
Eller at det er noe med tårekanalene.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 21/03/2009 :  16:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
luere på hva han kan være allergisk mot såfall? kanskje støv fra høy og strø? Gå til toppen av siden

pumpkin
» VIP

Skrevet - 21/03/2009 :  17:34:15  Vis profil  Svar med kopi av melding

Er det et mønster på når han får rennende øyner? Visst det er f.eks. på vårparten kan det jo være pollen som gir han en allergireaksjon.
Er det etter at du har vasket hesten kan det være sjampo osv.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 21/03/2009 :  20:32:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neiii, jeg troooor ikke det er et mønster... å husker jo ikke jeg akkurat, men første gangen var det høst,,, tror jeg... Jeg kan følge med på det heretter....:) takk for svar... Gå til toppen av siden

+Maiken+

Skrevet - 22/03/2009 :  13:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis det trekker mye i stallen kan han begynne å renne på øynene, eller så kan det jo være allergi som de andre har skrevet. hadde en periode med unghesten min da det rente fra øynene hans, jeg skylte øynene hans med saltvann minst en gang for dagen og da gikk det over. :) Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 22/03/2009 :  20:25:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det ere en del trekk i stallen.. viste ikke at det kunne skade? Har alltid hørt at hester er hardføre for sånt (iallfall lodne shettiser)... Men det kan jeh gjøre noe med... Kanskje vaske ham mer med saltvann... Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 24/03/2009 :  12:04:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan være tette tårekanaler.. Faktisk en del hester som har det i større og mindre grad. Hvis det er rennende øyne ofte, ville jeg kontaktet dyrlege og fått dyrlegen til og løsne opp i det, for det er ikke så godt at øynene rennder... Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 24/03/2009 :  21:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bør vel gjøre det da... Det er dessutn sikkert ubehagelig for ham.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.