hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Video; OH SHIT !!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Video; OH SHIT !!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2009 :  20:30:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kom nettopp over denne dramatiske videoen på nett. Det er fra en kjøreulykke under en hesteoppvisning. Sterk video.....

http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

summer

Skrevet - 03/04/2009 :  21:09:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
der snakker man panikk ja ......stakkars hester. Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2009 :  22:26:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Uff, ja dette er voldsomme krefter i aksjon. Et fluktdyr i panikk skal man ikke spøke med. Jeg vet ikke hvordan det gikk med hester og folk i denne videoen, men håper inderlig at det gikk bra med dem alle. Det var jo ikke lett for folkene inne på banen å vite hva de skulle gjøre i denne situasjonen heller.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 04/04/2009 :  11:22:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville iallfall fått AV vogna på min så fort som fy, og hatt en til å hjelpe meg med å holde den, slik at hesten var litt friere til å bevege seg og større sjanse for å ikke miste den ...... Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2009 :  16:26:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig med deg der, men ikke alle greier å tenke så klart midt oppi en slik situasjon. En ting er å se dette utenifra, noe annet er være i dramatikken selv. Men ja, å få av vogna så fort som fy ville vært ganske smart her. Aner ikke hvordan jeg selv hadde reagert om jeg stod midt oppi dette selv.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 05/04/2009 :  23:16:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
=/ håper det gikk bra... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/04/2009 :  04:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å ja, det er nok mange folk som driver med hest som burde gå på sikkerhetskurs - eller i det minste lese om sikkerhet. Her er det mange som har myyye å lære.

I forbindelse med OL på Lillehammer ble det arrangert kjørekurs over hele landet, da det var bestemt at de tre norske hesterasene skulle være med på både åpningsseremonien og tilby kjøring under arrangementet. Jeg var med på "Hest og OL"-kursene, og gjett om vi fikk lære om sikkerhet! Alltid nok folk tilstede, alltid å kunne spenne fra hesten i løpet av sekunder og få den vekk fra vogna - det trente vi på. Ikke uten grunn at det alltid skal være en "groms" - dvs. en assistent - på all kjøring med hest - og med flerspann skal det minst være to.

Det kan ikke gjentas for ofte - de tre reglene for omgang med hest: Sikkerhet - sikkerhet - OG sikkerhet!
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2009 :  09:04:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å ja, det er nok mange folk som driver med hest som burde gå på sikkerhetskurs - eller i det minste lese om sikkerhet. Her er det mange som har myyye å lære.

I forbindelse med OL på Lillehammer ble det arrangert kjørekurs over hele landet, da det var bestemt at de tre norske hesterasene skulle være med på både åpningsseremonien og tilby kjøring under arrangementet. Jeg var med på "Hest og OL"-kursene, og gjett om vi fikk lære om sikkerhet! Alltid nok folk tilstede, alltid å kunne spenne fra hesten i løpet av sekunder og få den vekk fra vogna - det trente vi på. Ikke uten grunn at det alltid skal være en "groms" - dvs. en assistent - på all kjøring med hest - og med flerspann skal det minst være to.

Det kan ikke gjentas for ofte - de tre reglene for omgang med hest: Sikkerhet - sikkerhet - OG sikkerhet!

Opprinnelig postet av T. Boysen

Kjenner en som kjørte under åpningsparaden i OL på Lillehammer, godt mulig du også kjenner han, Arne Henriksen? Han er en kjempedyktig kjøreinstruktør II og knakanes god kjørekar Har lært mye av han og kona hans.

Ja man kan aldri ta sikkerheten for alvorlig. Men veldig mange "fryser" til når uhellet først er ute, uansett hvor mange sikkerhets kurs man har gått på. Man vet jo aldri hvordan man vil reagere midt oppi en slik ulykke før man er der. Det gjelder å holde hode kaldt og forsøke å tenke klart.
På videoen vises det jo en skikkelig domino effekt. Rideulykker kan også ofte være svært alvorlige, men når ulykken først er ute under kjøring så blir det ofte så mye mye mer voldsomt og dramatisk. Derfor er det bare så ekstra ekstra viktig å forebygge dette før noe skjer. Og da er sikkerhetstiltak en livsviktig norm her.

Redigert av - *Skogli_Western_Riders* den 06/04/2009 09:06:51 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/04/2009 :  02:07:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Arne H. ja - han var jo leder for Akershuskuskene, og nettopp den karen jeg gikk på kurs hos. Lærte mye av ham, gitt.

Var faktisk sekretær i A-kuskene noen år, jeg. Har en fin caps med logoen på, samt er den stolte eier av en kjeledress med "Hest og OL"-logo på.

Hehh - men i 1991/92 da kursene startet, var jeg temmelig gravid, og i desember 1993 ble jeg operert for svulsten i ryggmargen - så under åpningen på OL i februar 94 satt jeg nyoperert hjemme og så på herligheten. Og jeg kjente jo alle som kjørte NL-hestene.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2009 :  09:41:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Arne H. ja - han var jo leder for Akershuskuskene, og nettopp den karen jeg gikk på kurs hos. Lærte mye av ham, gitt.

Var faktisk sekretær i A-kuskene noen år, jeg. Har en fin caps med logoen på, samt er den stolte eier av en kjeledress med "Hest og OL"-logo på.

Hehh - men i 1991/92 da kursene startet, var jeg temmelig gravid, og i desember 1993 ble jeg operert for svulsten i ryggmargen - så under åpningen på OL i februar 94 satt jeg nyoperert hjemme og så på herligheten. Og jeg kjente jo alle som kjørte NL-hestene.

Så artig at du kjenner til Arne H. Ja det var hos dem jeg bodde i store deler av barndommen, i ferier, helger ol. (husker du fra manuset?) En lykkelig tid hvor jeg fikk fulldyrket hesteinteressen. Har fortsatt kontakt med dem De har betydd så innmari mye for meg, den familien der. Ja han Arne er godt kjent innen kjøresporten. En skikkelig mentor der han :)
Trist at du måtte oppleve OL åpningen fra sykehus senga, men godt at oprasjonen den gang gikk bra.

Du får hilse Sunniva fra oss <3

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/04/2009 :  01:00:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du får hilse fra meg neste gang du prater med dem. Var på mange møter i A-kuskene på kontoret over stallen. Skikkelige "pluss-mennesker". Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2009 :  08:04:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du får hilse fra meg neste gang du prater med dem. Var på mange møter i A-kuskene på kontoret over stallen. Skikkelige "pluss-mennesker".

Skal gjøre det

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.