hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Problemer med salen og gjorden min!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Problemer med salen og gjorden min!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

crizzpo

» VIP

Skrevet - 28/04/2009 :  14:13:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg sliten med at stroppene på dressur salen min klemmer hesten min!
Han syntes det er helt grusomt når jeg strammer til, men ikke så mye spesielt når jeg rir, men det har sikkert noe med at jeg ikke etterstrammer pga dårlig samvittighet! :)
Jeg har letet etter saueskinn som jeg kan tre over gjorden, men når den er lang nok vil jeg jo ikke kunne stramme den forbanna gjorden...
og selvfølgelig er ingen av dressurshabrakene lange nok...
Så.... noen med samme problem som har klart å knekke koden eller har noen kjekke triks jeg kan prøve ut?

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2009 :  10:23:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hmmm - den var lei! Hadde det enda vært SPENNENE på gjorden - og ikke reimer på sal - da blir det liksom straks litt verre... Nå vet jeg ikke om bildene på vip'n din er gamle - men ser at hesten din er barbert over det hele. Hva med å sette igjen litt mere pels - og heller satse på en annen type klipp? Ømskinnete hester synes sikkert det er greit med litt mer pels der det tydeligvis trengs...uten at jeg noen erfaring med det. Har visst vært heldig å aldri vært borti ditt problem!!

Hmmm - går det å sette saueskinn eller noe annet lurt på stroppene OVENFRA - istedet for på gjorden? Klippe til så lengden stemmer, eller noe sånt. Fare for gnag, om opplegget sklir opp da. Eller kanskje en salmaker har noen lure idêer mht type stropper på salen - bytte til Y-stropper??? Nei, jeg er egentlig ikke full av lurt i dag - bare kaster frem forslag.

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

crizzpo

» VIP

Skrevet - 29/04/2009 :  16:39:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
takk for mange bra ideer! jeg skal prøve meg frem med noen av dem, forhørre meg litt om hva som finnes.
hesten på bildene er den gamle forhesten jeg hadde. nå er d en fullblods. men den er jo også barbert. men tror problemet ligger i at stroppene ligger å napper i hårene eller lignende. for han har ikke gnagsår altså.... :s nei jeg vet søren ikke jeg heller. ridelæreren min sa at han viser til stroppene av smertene. for gjorden ligger fint. men han er jo også øm under gjorden.......... men det kommer av at gjorden tidligere har blitt strammet litt for mange akk på en gang, kan man si... flottings dette her! hehe! mye å prøve å forstå når hesten bare ikke kan fortelle meg det! :)
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2009 :  17:05:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Ja- hadde ikke det vært lettvint...om de bare kunne SI I FRA på en litt mer tydelig måte...hmm. En venninne av meg har fått tak i en lær dressur-gjord med litt "skjeve" spenner - sånn har jeg lyst på også...Den "flytter" trykket litt - og mine hester har gjordt-leiet LITT for langt frem i forhold til salen når den ligger riktig ellers. Derved sklir det fremover, samme f***n. Tenkte med en slik gjord - at det løste seg...*må-finne-ut-hvor-og-hva*

Problemet ditt ligger jo litt "utenom normalen" - så da blir det litt vrient å finne utav løsninger, ja! Alt er liksom så standard når det gjelder utstyr og hjelpemidler! Selv om det kommer seg...Håper det ordner seg!!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.