hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fluer - sår
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 fluer - sår
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AlliFraVatnsleysu

Skrevet - 19/07/2009 :  21:55:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlliFraVatnsleysu  Svar med kopi av melding
ææ, Alli har vært så uheldig å fått juling av noen andre hester på beite, og jeg oppdaget noen stygge sår på skuldra og litt nedover frembeinet, og et skikkelig hovent bein og hake. Jeg renser dem og smører dem med aselli sårsalve, og de begynte å gro fint, helt til sola/varmen og fluene kom og spiser de opp igjen så de begynner å blø :-s Jeg sprayer med fluespray rundt, og smører med kremer som liksom skal holde fluene vekk, men er umulig ! Er også litt vanskelig å bandasjere siden det er på skulderen liksom ”/ Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre ?

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2009 :  22:33:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Smør tjæresalve på, enten kjøpe en ferdig tjæresalve (vet at noen bruker potesalve til hund) eller lag selv ved å blande en del milebrent tretjære med fire-fem deler smult/matfett. Tretjære får du kjøpt på maleforretninger. Tjæresalven er bra for sår pluss at den er ganske effektiv mot fluer.
Johanne Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2009 :  18:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Salven fra Skillingaryd er genial til dette, den er skikkelig feit, fester godt og inneholder littegrann tjære.

Link http://www.hooks.no/product.aspx?productid=820514&deptid=97&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2009 :  21:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Salven fra Skillingaryd er genial til dette, den er skikkelig feit, fester godt og inneholder littegrann tjære.

Link http://www.hooks.no/product.aspx?productid=820514&deptid=97&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Opprinnelig postet av Harneshaug

Den har jeg Og ja, den er kjempebra. Den kan smøres rundt øynene til hesten også står det på boksen, det tør jeg ikke gjøre med min hjemmelagede salve da den lukter mye sterkere enn den ovenfor. Den hjemmelagde er mye billigere så bruker den mellom beina på hesten mens jeg bruker den fra Hooks i ansiktet og rundt juret på føllhoppa vår.

Johanne Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 03/08/2009 :  20:26:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja..sommerbeite er herlig,hadde det ikke vært for småsår og fluene som elsker å grave inni de.. Hesten min har fått småsår i ansiktet, og her elsker fluene å sitte å grave seg innover (motbydelig)!
Jeg renser hver dag,smører på bacimysin salve, horse wound salve, nyländers hestekrem, gropudder,you name it, kjøpte heldekkende fluemaske,men da fikk han helt hetta. Så nå tar jeg og klipper til sånne gasbind pads og legger over sårene og fester med sølvteip rundt. Sitter ihvertfall en liten stund så salvene får tid til å trekke inn i sårene og de begynner å gro. Så er nå et lite tips ihvertfall!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.