hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - GUL HEST..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 GUL HEST..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 01/08/2009 :  00:27:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ett merkelig spørsmål her..

Er det noen som har opplevd gul hest...å da mener jeg virkelig gul, i man skille og på lyse hudpartier, evt. også slimhinner.

Vil gjerne høre din opplevelse hvis du har vert borti noe sånn på hest..

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2009 :  09:25:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Nei det har jeg faktisk aldri sett, men jeg har lært om div. sykdommer som kan fremkalle slikt. Bl.a. Gulsott, leversykdommer, nyresvikt ol. Om hesten er gul i huden og på slimhinner og i de hvite partiet i øyet, så ville jeg nok blitt ganske bekymret.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Redigert av - *Skogli_Western_Riders* den 02/08/2009 09:30:37 Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 02/08/2009 :  12:22:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jepp, i tinkermiljøet har vi en hest som ble helt gul i fjor sommer. Han holdt på å stryke med. I år ble han også gul, og ble umiddelbart tatt av beitet. De har enda ikke funnet ut hvorfor han ble gul, ikke noe leversvikt eller sånt. De fant ingenting av de utallige prøvene som ble tatt.

Jeg ville vært mildt sagt bekymret om mine ble gule...

Ellen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2009 :  14:17:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Det kan også dreie seg om en slags forgifting. At hesten har fått i seg noe den ikke burde spise på f.eks. beite. Har aldri vært borti gule hester jeg altså, men om en hest plutserlig hadde blitt gul i huden, på slimhinner og i øye så ville jeg nok ha kontaktet dyrlegen umidelbart.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 02/08/2009 :  15:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Teorien om forgiftning ble forsterket i og med at han ble sånn i år også (var på samme beite). Men de plantene som finnes på beitet, skal visst egentlig ikke gi slike symptomer...

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  00:53:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette høres "gulsott-aktig" ut, ja. Fått den undersøkt? Spent på resultatet.
Særlig hvis det er noe på beitet - som vi andre bør se etter.
Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  21:13:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker for tanker rundt dette..

Det er tatt masse blod prøver for å sjekke om det kan vere gulsott el allergi. Veterinærskolen i Oslo er "innvolvert"

For å ta beitet da...så har det gått hester der i en mannsalder, ingen har noen gang blitt syke før....jeg har hatt hoppe med føll der uten problemer..

Ellen: er nok hesten du snakker om som jeg har her..
Han holdt ikke på å stryke med av det gule i fjor, selv om han ble dårlig da, men tidligere på året, før beitet(april) så ble han skikkelig dårlig av uforklarlig ting... Å var han gul når eier kjøpte han fra sverige...
Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  21:13:38  Vis profil  Svar med kopi av melding

Det er tatt masse blod prøver for å sjekke om det kan vere gulsott el allergi. Veterinærskolen i Oslo er "innvolvert"

For å ta beitet da...så har det gått hester der i en mannsalder, ingen har noen gang blitt syke før....jeg har hatt hoppe med føll der uten problemer..

Han holdt ikke på å stryke med av det gule i fjor, selv om han ble dårlig da, men tidligere på året, før beitet(april) så ble han skikkelig dårlig av uforklarlig ting... Å var han gul når eier kjøpte han fra sverige...
Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  21:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  21:23:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, fikk feilmld om att jeg ikke fikk lagt ut det jeg skrev.....men det ble vist lagt ut alikevel, etter mange forsøk...å jeg får ikke slettet det... Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  22:13:41  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

HennyogVira

» VIP

Skrevet - 07/08/2009 :  22:15:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
oi...ble vist litt store.... Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 08/08/2009 :  00:39:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jepp det er visst samme hesten.
Utifra eiers bekymringer i fjor, så var det nok veldig "touch&go" med han. Han hadde 40 i feber i forbindelse med det gule og eieren bodde i stallen. Det vil jeg kalle nære på...

Det var vel kolikk som han hadde på våren i fjor?

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.