hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er jeg en jinx?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er jeg en jinx?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2009 :  20:01:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet dere, jeg er så å si hesteløs nå. Flokken min ble redusert, en etter en forsvant dyrene. Solgte først Angel, så Trøllet. For å få bedre tid til Brando og føllet, samt å få stablet "enslig alenemor-økonomien" på beina. Snaue to uker etter at Angel dro til Bergen, så dør Brando!!! Stakkars føllet ble helt alene. Jeg håper virkelig ikke at den lille krabaten får "varige men" etter traumet... Brando og føllet delte nemlig boks siden de to var uadskillelige. Datteren min skulle slippe ut de to søndagmorgen den 18/10. Der stod føllet og skrapte med en liten hov bortpå den døde hestekroppen. Rett og slett helt tragisk!! Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri i livet solgt Trøllet:(

Så jeg har ikke en eneste hest her nå... Fra 5 til 0 på 3 mnd:( Og jeg hater det! jeg savner lyset i stallen, humringen fra Brando som ønsket meg "god morgen", "velkommen hjem", "vi er sultne", "jeg vil kose", "skal vi på tur?", "god natt"....

Føllet kan jo ikke være alene her, så han er på en ponnistall noen kilometer unna. Men jeg vil ha han hjem. I går. For det er ikke riktig at han er der han er nå, han tilhører jo gården her.

Så ut på hestejakt, med et hjerte i sorg og tårer i øynene.

Men, at Brando døde var bare en (stooor) hendelse i rekken... uka startet med en plombe som løsnet -avgårde til tannlegen. Så stanset bilen- inn på verksted. Samlet sum oppe i 10 000,-. Så var pcen svart. Nye 7 000,- . Dernest ringte min faste høyleverandør og sa at han ikke kunne levere høy i år. Så døde Brando... to dager senere smeller garasjeporten på jobb ned i taket på bilen jeg holder på å rygge ut... sensorene der hadde kortsluttet viste det seg. Senere den dagen forstuet jeg en ankel.

Det er vel lov å si at jeg syns livet har gått i mot meg i det siste? Og sist, men ikke minst; i morgen er det et stikk i armen... svineinfluensa-vaksine... føler jeg må ta den, siden jeg er i risikogruppe med tanke på mitt yrke (sykepleier i hjemmebasert tjeneste). Jeg har sprøyteskrekk. Og kommer sikkert til å bli skikkelig dårlig av den vaksinen. For det er jo den "bølgen" jeg er på nå, der alt går meg i mot.

Puh... det var mitt hjertesukk..mon tro om det hele går over nå?

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor???

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/10/2009 :  00:16:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oooofff da! Sender masse varme tanker.

Når ting går meg imot, husker jeg på en gammel barnesang (fra 60-åra) om "Den uheldige mannen", muligens av Kjell Lund - og første vers går sånn:
"Dette er en vise om en stakkars mann, som var så uheldig som det kan gå an. Men syns du denne visa kanskje er litt trist, så kan jeg trøste deg med det, at alt gikk bra til sist."

Det er ikke noen trøst i å lese om andres ulykker - men jeg kan vel si såpass som at rullestolen min kom i hus for 7 år siden. - Men jeg rir fortsatt.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.