hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - markert ryggrad
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 markert ryggrad
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2009 :  21:53:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann,
i min jakt på ny hest har jeg kommet over to hester som gis bort. Hoppa (N/L) har en markert ryggrad (man ser den fra siden). Er det noe jeg bør ta spesielt hensyn til? God sal er selvsagt. Tenkte mer på om hun er mer utsatt for ryggplager i kulda enn "normale rygger"? Bør hun ha dekken når vinteren setter inn? Der hun kommer fra er hun vant til å bli tatt inn i det øyeblikk det blir skyer på himmelen :S

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor???

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/11/2009 :  23:40:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - kan du si noe mer om hesten? Alder - evt. navn, så jeg kan sjekke slekta hennes.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2009 :  13:28:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Dårlig med ryggmuskler på henne sikkert. Trening som må til da.
Trur ikke jeg ville ridd en hest no særlig som så sånn ut, ville nok ventet med det.
Gå til toppen av siden

-Nina-

Skrevet - 07/11/2009 :  23:09:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig, ville nok fora opp hesten litt og (høres ut som den kanskje generelt kan være litt tynn?), og longert vanlig først for å få muskler, og deretter kanskje med innspenningstøyler for å få musklene på riktig sted, eller med strikk, kommer jo an på hva som er riktig for akkurat den hesten... Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2009 :  14:04:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei
Hoppa er 15 år, gått mye dank i sitt liv (brukt max 2 ganger i måneden) de siste 10 årene, men nå vant med 1-2 ganger i uka siden i sommer. Vant med flatt underlag i hamning, så ikke mye "muskelbygging" på fritiden sin (som det da selvsagt har vært mye av).
Ellers i bra hold,dog lite muskelsatt. hun som har henne nå (siden i sommer) har måttet slanke henne siden hun var kraftig overvektig. Snill og problemfri sølvbrun hoppe som ikke er typegodkjent- men det spiller ingen rolle for meg da gemytt er det viktigste. Det er min datter som skal ri henne hovedsaklig, jeg gjør ikke det før hun har fått mer muskler.
Fjordingen som er hennes følgesvenn har en personlighet som passer meg perfekt, veldig lik min tidligere fjording Brando- veldig folkekjær, litt bajas, og trenger grenser. Da jeg prøvered han så viste han seg fra sin beste side iflg hun som har de to hestene nå. Hun har hatt en del problemer med han pga personlighetskræsj. Han gikk kjempefint med meg, og flere kommenterte at det tydeligvis var den rette rytteren for han. Tydelig preget av å vært lite brukt. De har hatt det godt, men blitt lite brukt og finner på rampestreker for å få litt liv i leiren.

Hos meg vil de få trening selv ute i hamningene pga ulendt og variert terreng. Begge har litt "snublefot"-tendenser, så det vil være fint for dem:)

Men over til det jeg i første omgang spurte om; den synlige ryggraden hennes... kuldeproblematikk i vente eller?

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2009 :  21:01:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Trur nok ikke kulden vil ha noe å si for ryggraden hennes. Så sant hun ikke har vondt i ryggen da.
Uansett er det ikke kulden som er ille for hestene generelt, det er når det er nedbør.
Men er det fra det stedet du eventuelt får henne fra som hun blir satt inn bare det er skyer på himmelen? Om det er det er hun vel ikke vant til kulde og nedbør, og da er det kanskje greit å bruke litt dekken. Heller avvenne henne med dekken når det blir vår igjen.
Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2009 :  23:36:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden i sommer har hun gått ute stort sett uten dekken, hittil i høst har hun hatt på seg regndekken når været har tilsagt det. Må jo selvsagt fortsette med det denne vinteren :)
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2009 :  18:04:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og i kveld kommer endelig hestene hit!!! 4 uker etter at Brando døde og O'boy måtte til en annen stall.

I morgentidlig er det ikke tom stall her, Bravo og Ramona skal ha sin første dag her:) :) Og om noen dager henter jeg hjem hjerteknuseren O'Boy:):)

Superhappy ellevill jubel her på tunet :) :)

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.