hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blir halt for ingenting
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Blir halt for ingenting
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Nina-

Skrevet - 29/11/2009 :  18:33:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en varmblodstraver som stadig er halt. Han har vært det fra og til siden jeg fikk han i mars, og jeg lurer på om det er noen som har det samme problemet?
Han har vært haltfri i nesten ei uke nå, så i sta slapp vi han og en hest til på banen i kanskje fem minutter. Dem lekte og koste seg, men når jeg skulle longere etterpå så var han halt- igjen.
Noen som har noen ideer om hvorfor dette oppstår hele tiden?

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 29/11/2009 :  20:54:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Det bør i alle fall utredes ordentlig. Anbefaler å få veterinær til å ta bøyeprøve og evt røntgenbilder.

Det kan feks være forkalkninger eller betennelser.

Ellen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/11/2009 :  01:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvos gammel? Gått løp?
Få den sjekka - det kan være alt fra en stein i sålen til plager i ryggen.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2009 :  00:26:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest blir ikke halt for ingenting. Få den sjekket av veterinær og kiropraktor, det er eneste løsning. Den kan ha alvorlige plager eller det kan være bare en liten ting, uansett halter den ikke for å tulle.
Antar den har gått i banen og det kan være tusen ting som kan være galt. Hadde du veterinærsjekk på den da du kjøpte ?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

-Nina-

Skrevet - 07/12/2009 :  11:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for forslag, kiropraktor tenkte jeg ikke på, skal følge opp den.
Han blir ti, kommende år, bare starta tre-fire ganger, sist i januar. Har veterinær på han jevnlig, også når jeg kjøpte han. Fikk beskjed om at det ikke var noen vits i å ta bøyeprøve når jeg kjøpte, for han kom ikke til å gå gjennom uansett. Var et slags medlidenhets-/redd en hest-kjøp.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/12/2009 :  22:42:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å være vemmelig, men man kjøper ikke en bil med brukket forstilling og defekte bremser - men de går det an å reparere på et verksted - selv om det blir dyrt.

Hvor mye det går å "reparere" en hest - og hva det koster, varierer fra hest til hest - og hvor skadet den er.

Bare 10 år - ja, da skulle den ha noen gode år igjen, hvis den får være frisk.
Gå til toppen av siden

-Nina-

Skrevet - 10/12/2009 :  22:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det gjør nok det, han kommer nok til å bli frisk til slutt, trenger bare noen som er villige til å legge litt i det, og koste på han litt. Eventuelt, om han ikke blir det, vil han fungere kjempefint som selskapshest for en eller annen ensom hest en dag. Haltheten oppstår kun når han blir brukt. Så er der det ligger ett eller annet, når han belastes. Jada, har nok en god stund igjen han:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.