hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2004 :  20:30:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har vært på rideleir på Solheim 4 ganger nå, og har planlagt å dra dit i sommer, men hesten jeg skal kjøpe. men så har det seg slik at jeg endte opp med en 4 åring, som ikke har sett innsiden av en bane før hun kom til meg for en måneds tid siden. derfor har jeg begynt å tvile litt... har utrolig lyst til å dra, ikke bare for å lære men for å treffe nye folk ,eller kanskje treffe noen jeg har vært der med før (og for å få 5 års rosetten). men det blir vel kanskje litt for drøyt med Lolita... det blir 3 dager på bane, en dag på tur og en "stevnedag". hadde egentlig tenkt å dra på "ekspertuka", men den tanken la jeg fra meg med en gang jeg fikk Loli. tror dere det hadde vært en ok ting å gjøre, eller kommer det til å bare gjøre ugagn?

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Guro
» VIP

Skrevet - 24/02/2004 :  21:47:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det er vel en ok ting å gjøre!?
Det er vel snakk om til sommeren er det ikke!? Da har du jo noe tid på å få ting til å fungere. Samtidig må det jo være mulig å legge det litt opp etter hesten, du skal se hun også lærer noe nytt
Hva innebærer "ekspertuka"!? sånn i forhold til Lolitas kvalifikasjoner?

Syns slett ikke det er noen dårlig ide, iom at du kan få god hjelp til de problemene dere støter på.

Guro
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  16:01:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
ekspert uka er alt for krevende for Loli, i og med at hun ikke er hoppet inn enda og ikke så mye trent på bane. men ellers så kan det jo være en god erfaring for oss begge, det jeg er redd for er at det blir for mye for henne, og at hun går lei og begynner å motsette seg sprang istede for å like det. ikke for å være frekk mot deg Guro, men er det noen som er mer erfaren som kan gi råd (elx, spoff.....)

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Lille_moi
» VIP

Skrevet - 25/02/2004 :  21:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg vet ikke hva jeg syns om det, siden hesten din er såpass ung. Det er tross alt mye for hesten og oppleve når den kommer til et helt nytt sted, og det er ikke alltid like enkelt. Jeg rir en hest på 5 år, og tror ikke jeg ville tatt han med meg på rideleir. Men det kan jo også være en nyttig erfaring, men tror ikke du skal satse på den "ekspertuka", den hørtes litt krevende ut. Hvordan er hesten din, i forhold til nye steder, nye hester, nye forhold? Men du har jo også litt tid til sommeren, med å trene o.l. Men JEG hadde ventet et par år med å dra, men det varierer helt fra hest til hest. Men jeg syns hesten din er litt for ung, den er jo "såvidt" innridd. Du får tenke på det. Litt dårlig svar, men håper det har fått deg til å tenke litt!

Hilsen meg.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/02/2004 :  22:48:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
du kunne jo f.eks bestemme hvem av dere som skal ha "førsterett" du, ved å dra på "ekspertuka" eller Lolita, dvs at du ikke kan dra på ekspertuka, og dermed må skru ned forventningene til at du skal lære veldig mye. Men Lolita kan muligens lære litt.

En annen løsning enn å spørre inne her er jo da å feks spørre ridelæreren din, evt ridelærere dit du skal (da jeg regner med at disse kjenner deg og sånn sett vil vite hva du er klar for å introdusere hesten for). Din ridelærer vil jo også kjenne hesten din og vite hva slags forutsetninger dere har for å klare dere.

Da overlater jeg ordet til spoff og elx.

Guro

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  23:22:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har ikke så mye kjennskap til Solheim selv. Men vil det være mulig å ri litt på din egen hest, og litt på en lånt hest? Da kan du avlaste hesten din i de tilfellene hvor en slik uke vil bli for tøft, samtidig som du kan benytte en mer erfaren hest der din hest ikke holder mål. Ofte har rideleirer hester som enten ikke går sprang eller som fint kan gå en ekstra time sprang. Eller til og med noen hester til overs i reservemateriale. Kanskje du kan få en ordning her? Kanskje bytte litt på hester du rir også?

Det lureste er vel å ta kontakt med hun som driver dette. Solheim er jo et annerkjent sted med folk som vet hva de driver med. Har du vært der fire ganger før kjenner de vel deg også. Diskuter situasjonen med en som kjenner deg fra Solheim, så kommer dere kanskje frem til en løsning?

Jeg synes det vil være lurest å prøve og ta med egen hest. Kanskje hesten gir deg endel begrensninger siden den er ung og kanskje ikke kan følge kursopplegget 100%. Men en uke intensiv undervisning er veldig verdifullt, og i utdanningsfasen av hesten du eier tror jeg dette kan være en nyttig erfaring.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/02/2004 23:23:45 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/02/2004 :  00:18:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vet ikke noe spesielt om Solheim og "ekspertuken" der, men når jeg var hos Lefdals Rideskole var det ei jente som hadde med seg sin nordsvenske hoppe (sofa-dyr :D), som bare kunne skritte og trave for sjenkel, og ikke stort mer. Når uka var omme red de LC program, og hoppet mini-kryss.. Så, alt er mulig. (Dette var på erfaren gruppe) Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2004 :  11:01:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det er netopp det som gjør meg så tvilende: alderen... men, jeg skal prate med Kari (hun som driver leiren) på søndag (skal på stavne, hun er garantert der), og høre hva hun synes. jeg har utrolig lyst, men...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.