hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan ???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Hvordan ???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Alviiii

» VIP

Skrevet - 05/06/2004 :  21:10:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !!!
Jeg har veldig lyst til å begynne med Westernriding, men jeg er ikke helt sikker på hvordan man gjort og oppfører seg HELT !!!
Hvor lenge har dere holdt på med dette og hvordan ???
Tar det mye trening og må man ha en spesiel hest (osv) ???

Hilsen Alvilde

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2004 :  01:22:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler deg å melde deg på et helgekurs for nybegynnere. Først da får du et skikkelig innblikk i hva dette dreier seg om...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/06/2004 :  14:11:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan, Alvilde!

Som ved all ridning er det viktig å trene lydighet/dressur.Det er dette også westernridning handler om. Det vil si å bla. lære hesten å gi etter for bittet i munnen når man legger til sjenklene,slik at du kan kontrollere hvert steg. Dette kalles i grove trekk, "at hesten går på tøylen", og dette er nokså likt i alle ridegrener.

Å ri i feks. grime/leietau/uten noen ting/eller å ri med så slakke tøyler at du ikke har kontakt med hodet til hesten,har ingen ting med denne sporten å gjøre.
Desverre er det mange som tror det,og særlig unge jenter.Westernridning er ikke en "sirkus-oppvisning", men dressuridning.

En Quarter/Paint-hest er ikke mer spesiell enn andre raser,men den er best egnet til westernridning på et høyere nivå. Ellers kan du benytte deg av hvilken som helst rase.

Gå inn på western-spørrepanelet,der har jeg svart nokså grundig på hvordan en westernhest grunntrenes og der finnes også en liste over kontaktpersoner innen miljøet, samt andre aktuelle svar du kan dra nytte av etterhvert.
Ellers er det riktig som Line også svarer,at det kan lønne seg å hive seg på et kurs, men da er det vel også litt greit å vite hva du går til.

Dere unge er det viktig å få med så tidlig som mulig...., så ikke vær redd for å ta kontakt med nærmeste klubb!

Mvh. Nancy.

Redigert av - xxxx den 18/06/2004 23:51:01 Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 18/06/2004 :  15:50:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Hvilken rase er Westernhest da Nancy??
Kopi av melding:
En westernhest er ikke mer spesiell enn andre raser,men den er best egnet til westernridning på et høyere nivå. Ellers kan du benytte deg av hvilken som helst rase.

Du mener vel at; det er Quarter som er best egnet på et høyere nivå innen western, men at alle raser kan trenes og brukes til western ridning.....eller?

Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/06/2004 :  23:43:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he ja....

Går litt fort i svinga her...skal fixe det jeg.Thanks!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.