hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - raser i distanse, hva kan brukes??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 raser i distanse, hva kan brukes??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

blue

Skrevet - 14/08/2004 :  20:08:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
I distanse kan man bruke alle raser. Helt til topps er det nok lettest å komme med en araber fordi disse hestene faller lettere i puls og naturlig har bedre utholdenhet. Men den eneste norske hesten som er kvalifisert til vm i år er en varmblods traver. For noen år siden fullførte også en norsk kaldblods 160 km. Dette er en enorm prestasjon uansett rase. Det viktigste når man driver med distanse er hvordan man trener og å vite hestens kapasitet og ikke presse den over dette. En fordel er at hesten er av litt lettere type og ikke altfor stor, fordi det er litt mindre belastning.Dessuten er det å komme til topps der ute de færreste forunt, så det er bare å begynne med det man har for det er mulig å komme langt med riktig trening. Håper vi ser flere på stevner uansett rase

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  00:30:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg vil gjerne prøve distanse, men alle de lette klassene er jo for juniorer eller handikapede.... Og alle stevner jeg har sett er jo så langt unna
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 11/11/2004 :  20:54:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tenk mange ganger og har lyst til å prøve distanse, men jeg bor i Nord-Norge og vet ikke av noe miljø i nærheten. Hadde vært kult å prøve kort distanser med en av traverne jeg holder på med, da de er rimelig bra trent(var d ihvertfall før skade... den ene!)
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.