hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gjerde?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Gjerde?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

R.I.P.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2004 :  18:54:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Setter dette under sikkerhet, for jeg regner med at gjerdet til hesten ute har noe med akkurat dette å gjøre...
Har hørt at hvis hesten får panikk ute, skal den ha mulighet til å komme seg ut.. stemmer dette?

Vil fortelle en liten historie om noe som skjedde med min egen hest.. Jeg gjør den litt kort her, for den står på vipen min, og de som vil lese litt mer detaljert får gå dit å lese..

Tana v.g.s. bruker tre vaiere som gjerde, et ugjennomtrengelig gjerde som hestene egentli kan krype gjennom hvis de vil.. Men det var ikke poenget.. Hesten min hektet foten fast i den midterse vaieren på et eller annet vis.. Da jeg hentet han inn måtte vi ringe vetrinær, som da måtte sy hesten min...
Er denne skaden som kosetet meg nesten 4000 kroner, mitt, eller tana v.g.s sitt ansvar?

De fleste jeg har pratet med, mener at ansvaret er skolen sitt, siden de har tatt det valget å bruke et så uforsvarlig gjerde.. mens andre igjen mener det var hestens egen feil og at jeg må stå til ansvar for det selv..

Vil si at nå angrer jeg masse på at jeg flytett hesten dit, ikke på grunn av pengene, jeg skal jo være glad hesten ennå lever... Men fordi han elsker å arbeide, og nå ikke kan være aktiv på noen måneder...

You are and will always be my little shining star...

Ullsokken

Norway

Skrevet - 28/11/2004 :  19:46:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Rekner med at du hadde en kontrakt. Der burde det stå hvem som har ansvar for hva dersom hesten ødelegger seg på f.eks. gjerdet.

Jeg vil uansett si at det er stallutleier sitt ansvar.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

R.I.P.

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2004 :  11:39:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har jo kontrakt.. men det står ingenting om eventuelle skader.. Bare at dyrlegeregninger, skoing o.l skal betales selv.. og da er det jo snakk om vaksiner o.l? hmmm.. vet ikke æ...
You are and will always be my little shining star... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.