hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridekurs
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Ridekurs
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Solmira
» VIP

Norway
Innlegg: 26

Skrevet - 15/03/2003 :  22:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bor så langt ute på landet at det er bare på sommeren
det er ridekurs.... Dette syns jeg er veldig synd.
Det er ikke mulig å få instruksjon her noen plasser på
vinteren , tror jeg blir sprø jeg......
'Men når det er kurs på sommeren er det et " ridesenter"
med 6 avdanka travere og 2 fjordinger... Instruktørene
har ikke tatt utdanning og man lærer ikke skikkelig dressur
.
Dette er nesten til å grine av siden jeg mest lyst av alt har
lyst til å lære meg å ri skikkelig dressur og sprang , kunne
delta på stevner (som det ikke er mulighet for) og ha spesiell
undervisning.....Grunnen til jeg kan det jeg kan nå er at jeg
etter å ha vært der 3 somre på rad har fått ridd litt her og der
(de eneste hestene de har utpå her er nordlandshest, travere
gjording) og med nød og neppe har jeg husket det jeg har lært meg på det ene sommer kurset år etter år...Er en rideklubb her der man betaler medlemsavgift med kanskje 2 aktiviteter i året....

Skaff ordentlige ridesenter så alle som ønsker det kan lære
å ri skikkelig.



Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:31:10

Ida KR

» VIP

Innlegg: 1022

Skrevet - 16/03/2003 :  00:13:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd du ikke ikke får den instruksjonen du ønsker, og at ridesenteret i ditt nærområdet ikke har noe tilfredsstillende tilbud for deg!
Men det finnes jo alternativer, selv om det kanskje er en dårlig erstatning.. Du kan jo f.eks. dra på rideleir, det finnes mange gode, seriøse rideleirer der du kan lære mye i løpet av en uke eller to.. Også har du jo muligheten for privat-undervisning, det må da finnes en instruktør som kan komme hjem til deg og gi private timer.(?) Hvor bor du? Ser du bor i Trøndelag, men hvis du kan være litt mer konkret kan jeg(eller kanskje noen andre her?) muligens hjelpe deg..

Rundt her hvor jeg bor er det plenty ridesentre, men jeg har aldri tatt noen kurs der. Derimot har jeg ridd på hver eneste bidige privatstall, vært hestepasser, hatt hester på fòr, jobbet med hester, tatt privatundervisning, og har vært på mange rideleire opp gjennom åra. Slik lærte jeg å ri! Lillesøsteren min derimot har ridd på rideskole i 7 år, men jeg synes hun har fått veldig ensidig instruksjon der, hun er veldig flink på enkelte områder -men helt "grønn" på mange andre! Så etter min mening kan det faktisk være til det beste om man rir litt her og litt der, har hest på fòr, og tar privattimer når det passer seg slik..


Gå til toppen av siden

lilli

» VIP

Innlegg: 5

Skrevet - 16/03/2003 :  17:59:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet at enkelte instruktører bruker videoopptak av sine elever som bor langt unna. Da må du ha noen til å filme deg når du rir, og sende inn videobåndet. Så får du tilbakemelding på hva du må rette på.
Brukbar ide for oss som bor i ødemarka?
Jeg tror at Jack Jackson i alle fall tidligere har drevet med dette. Han er god på både sprang, dressur og western.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.