hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteeiere, se HIT!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Hesteeiere, se HIT!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Bentus<33

» VIP

Innlegg: 42

Skrevet - 03/01/2005 :  18:07:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
HELLO
Jeg har noen spørsmål til dere der ut som er Lykkelige hesteeiere(Veldig misunlig på dere altså)
Hvordan hest hadde dere første gang?
Hvordan rase var den? og hvor gammel?
Hvor gammle var dere når dere fikk hest for første gang?
Var det hoppe,hingst eller vallakk?

Hilsen en som lurer

Redigert av - Bentus<33 den 03/01/2005 18:08:53

Olin&Bella

» VIP

Innlegg: 107

Skrevet - 04/01/2005 :  16:02:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kjøpte min knabstrupper ponni på da fem år når jeg var ca. tretten og et halvt åt.. gikk i 8.klasse. han var/er en vallakk og jeg er en lykkelig (men blakk) heste-eier Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Innlegg: 55

Skrevet - 04/01/2005 :  16:11:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
En lykkelig hesteier svarer! =)

Den første (og nåværende) hesten min er ei lita, edel kaldblodshoppe (Ingen tror på at hun er kaldblods)
Hun var ca 5 år. Jeg var 14 snart 15. Hun er ei koselig lita hoppe!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway
Innlegg: 1568

Skrevet - 04/01/2005 :  17:05:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg var 15, han var 5 og nyskjært kaldblodsvallak med mye hingst i hodet...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."


Gå til toppen av siden

Bentus<33

» VIP

Innlegg: 42

Skrevet - 04/01/2005 :  17:36:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki tusentakk for noen svar Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 04/01/2005 :  22:03:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg og søsteren min fikk vår første ponni på deling da jeg var 7år gammel. Ponnien var en 6år gammel Shettis som var mishandlet og ikke helt stabil (noe vi fant ut etterhvert som vi håndterte ham).
Han var en vallak.

Vi begynte all trening av denne ponnien fra grunnen av og i dag er han en snill barneponni på 20 år!!

Min første egne hest fikk jeg da jeg var 10år (hadde nesten vokst fra shettisen). Jeg fikk en Norlandshest på 4år som var nykastrert. Hadde litt av en oppgave foran meg ja!!

Anbefaler ikke folk å kjøpe nykastrerte valakker eller hingster til barna sine.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway
Innlegg: 2233

Skrevet - 05/01/2005 :  00:15:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Min første hest var ei drektig fjordingshoppe på 9 år. Eg var sjølv 15 år. Hadde henne i 5 år. Solgte henne pga att ho ikkje passa til mitt bruk. Blei erstatta av ei yngre fjording-hoppe. Følet hennes blei i familien i 9 år. Savner min første hest endå sjølv om eg solgte henne for snart 6 år siden og eg har ein super ung fjording i dag.
Gå til toppen av siden

*heidi*

Innlegg: 74

Skrevet - 05/01/2005 :  18:38:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte med en liten dansk sportsponni hoppe på 10 år, selv var jeg 12 år. Jeg hadde hatt henne på halvfôr før jeg kjøpte henne, noe jeg ambefaler



*heidi*
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Innlegg: 767

Skrevet - 06/01/2005 :  03:42:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Uwæh, jeg var 22 jeg og hesten var en 5 år gammel kaldblodstraver (vallak).
Men jeg skulle ikke ha egen hest, noensinne. Det bare "ble sånn".

Prøv min quiz om de kule gule HER


Redigert av - Kajsa den 06/01/2005 03:44:46 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 06/01/2005 :  12:25:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Svar fra en ganske nybakt hesteeier :)
Jeg har kjøpt meg to haflingere jeg. En vallak på 3 og en hingst på 2 (blir snart kastrert da).
Er nå 21 år, og dette er mine første egne hester. Har hatt endel hester på halvfor og en på helfor før, men nå synes jeg tiden var inne for noe eget...:)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway
Innlegg: 1671

Skrevet - 06/01/2005 :  15:42:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første hest i julegave av foreldrene mine, trodde ikke på dem før vi dro og hentet gampen:) En stor, svart tungdølsvallakk på 7 år, altfor sterk for en 10åring som meg, men med mye hjelp av voksne erfarne hestefolk gikk det etterhvert bra, men jeg må ærlig innrømme at jeg er mer glad i min nåværende lille kaldblodshoppe;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Innlegg: 247

Skrevet - 08/01/2005 :  00:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første ponni når jeg var 14.. Det var en 19 år gammel connemarahoppe(hun skulle vært 12). Det var en "før konfirmasjons" presang fra foreldrene og besteforeldrene mine.. Fant nokså raskt ut av hvor gammel hun egentlig var, og hvor syk hun var, men jeg hadde funnet hesten min jeg Vi behandlet henne, så sykdom lærte jeg masse om. Vi fikk henne frisk igjen da, hun ble pensjonert etter behandlinga, og bestefaren min kjøpte Svarten til meg som jeg fortsatt har. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte Scarlet! Slik ponni skal jeg ha igjen, bare frisk og yngre.. Scarlet er desverre død nå Gå til toppen av siden

Greatest Parida

Norway
Innlegg: 27

Skrevet - 24/01/2005 :  00:28:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte min første hest sommeren etter jeg ble ferdig med tiende, jeg var altså akkurat fylt 16 år. Jeg kjøpte meg en ganske fersk varmblodstraver på 10 år. En vallak. Har aldri angret på at jeg kjøpte ham. Holder nå på ¨selge ham, fordi jeg skal kjøpe meg dressurhest, han skal bli førstegangshest for en annen...*snufs*

Miriam, Loverboy og nyhesten;)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 25/01/2005 :  18:17:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er heldig; jeg vokste nemlig opp med en god, gammel og trygg arbeidshest som hadde blitt brukt i skogen og på gården. Hun het Sonja, og jeg lærte å ri på henne. Jeg hadde 14 fantastiske år med henne. Hun ble avlivet i høst, nesten 27 år gammel.... Det var tøft, men jeg skal nok klare å gå videre uten jenta mi... Skal vurdere å skaffe meg en ny. Jeg er 15 år foressten.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway
Innlegg: 199

Skrevet - 30/01/2005 :  12:00:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Hæppi hesteeier her!!

Kjøpt min første (og nåværende) hest for snart et år siden....når æ var 13.
Det va en 8. mnd gammel nordlands/lyngs-hingst, uhåndtert og heile pakka...
hehe...kunne ikje gå i band, ikje løfte hova...egentlig ingenting
Men æ har nu fått skikk på han nuh...og vi e godt igang med innkjøringa

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway
Innlegg: 530

Skrevet - 30/08/2005 :  15:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
til deg som lurer=)
Jeg hadde en blandingsponni for første gang=) (ta en titt på vipen min og titt på den nye hestn min)
Jeg var 7 år da jeg fikk hest....
Jeg hadde en hoppe.

Jeg er en OVERLYKKELIG hesteeier.

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.