hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utviklingen i Norge?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Utviklingen i Norge?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  13:20:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har prosjekt om westernridning på skolen.
Jobber nå med Hvordan utviklingen i Norge har vært. Når ble det første stevnet avholdt? Kan den som vet noe om dette temaet skrive litt om det?? Hadde blitt meget takknemlig!!!
Eller kanskje noen vet om noen linker jeg kan sjekke ut??

Håper noen kan hjelpe meg!!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det!

xxxx

Skrevet - 10/01/2005 :  14:15:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trenger noen dager for å gå igjenom gamle "bilder"/ og få mer eksakte datoer osv., men jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan!
Selv var jeg nesten med fra starten, men jeg vet hvem jeg kan kontakte også før den tid.
(Vi snakker nok nesten tilbake for en 11-12 år siden.)

Jobber nattevakter frem til Onsdag, så da er jo det nok en grunn til å prøve å holde seg våken om tipstelefonen på jobben er "død"...

Btw:
Kunne du da tenke deg å bruke noe av det stoffet å skrive en artikel til Quarter Newsen på det?
Hadde tenkt å lage en greie på det alikevel og også med våre scandinaviske naboer da bladet nå utgis over "Svinesund-brua" og vil skifte navn, og da hadde jo det passet fint?
(Det blir korrekturlest/redigert før det trykkes, så ikke tenk på det.)

Hva sier du?

Nancy.

Redigert av - xxxx den 10/01/2005 14:20:55 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  15:46:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Slenger meg på bønnen om en utgave også til HeWR-Newsen! :-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  16:32:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Supert at du gidder å hjelpe Nancy!!

Når jeg er ferdig med alt, som er westernridningens historie, utviklingen i norge, quarterhesten, konkurransegrener, litt om NH og noen trenere.
Kan sikkert få sendt det litt rundt når jeg er ferdig. Men det må sikkert rettes på!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 10/01/2005 :  17:05:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe problem, jeg går igjenom uansett, sender deg en kopi så du får se sluttresultatet, men navnet ditt står seff under artiklen.

Skal begynne i natt å se på saken, kan du sende meg mailadr. din så jeg får sendt deg info. etterhvert som hodet mitt må tømmes..
(Du kan bruke denne mailadr. på meg; nla@dagbladet.no)

Om samme artikel/kilde til artikel senere skal publiseres i feks. klubb- blader osv, er det helt i orden så lenge jeg blir kontaktet først.
(Det har med generelle opphavsrettigheter/gjenopptrykk av artikler osv. å gjøre, men jeg er ikke "vansklig" på det området...)

Nancy.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  18:08:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Nå er jeg sikkert dum her... Men skal du ha opphavsrett på et prosjekt Lin skal skrive på skolen og som du kan få for å sette i NQHA-Newsen, Nancy?

Line, som klør seg i hodet...

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 10/01/2005 :  18:19:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men skal du ha opphavsrett på et prosjekt Lin skal skrive på skolen og som du kan få for å sette i NQHA-Newsen?

Ikke helt sån jeg hadde tenkt det ihvertfall...

Og det står da nokså tydelig i de tidligere innleggene...?

Jeg hjelper henne med skole-prosjektet, altså fakta/kontaktpersoner osv., og hun hjelper meg å lage en egen artikel til bladet utifra skole-prosjektet hennes.
Et skole-prosjekt er ikke det samme som en reportasje, og jeg skal da ikke redigere/omskrive skole-prosjektet hennes ment for skolen...Hallo? kremt....).

Det vil imidlertid si at jeg skriver om/redigerer skole-prosjektet hennes (som jeg også skrev tidligere) til en artikel/reportasje ,(og sender henne en kopi, som jeg også skrev) og en skriver det altså utifra det første.
Dette blir derfor 2 ulike prosjekt, men man jobber utifra samme kilde.

Hva Lin velger å gjøre med skole-oppgaven sin har ikke jeg noe med, annet enn å hjelpe henne med fakta/kontaktpersoner.
Men om hun og jeg lager en egen reporasje utifra den ment for et blad, har forfatterne/utgiver opphavsretten selfølgelig, det er vanlig prosedyre.

You see??

Ikke noe hokus pokus eller dramatisk dette her, slapp helt av.

Redigert av - xxxx den 10/01/2005 19:17:20 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  19:15:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
OK, så siden dere skriver skoleoppgaven over til Artikkelform sammen, så blir det dere to som er opphavsmenn/forfattere? Sånn at hvis vi får bruke den i News'en vår så står det "Av Lin Lønnqvist og Nancy Langaard" under tittelen?

Hvis det stemmer, så har jeg skjønt det! (Yeeey..)

Mvh Line.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 10/01/2005 :  19:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt korrekt!

Og så tenkte jeg at Lin kunne få "æren" jeg da og stå som forfatter..
(Det vil vel bli hun som skriver det meste alikevel.)

Siterer meg selv...innlegg 1.
Kopi av melding:
Btw:
Kunne du da tenke deg å bruke noe av det stoffet å skrive en artikel til Quarter Newsen på det?

Innlegg 2.

Kopi av melding:
Det er ikke noe problem, jeg går igjenom uansett, sender deg en kopi så du får se sluttresultatet, men navnet ditt står seff under artiklen.

Nancy.

Redigert av - xxxx den 10/01/2005 19:27:27 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.