hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening av distansehest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 Trening av distansehest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ullsokken

Norway

Skrevet - 07/02/2005 :  23:12:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Ja, distanseryttere?
Hvordan går man frem for å trene en distansehest? (Fra den er i ok (-) form)

Tar også gjerne imot bok- eller filmtips om emnet.

Raving madness suits me fine

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  11:45:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg rir jo ikke på så høyt nivå enda da, siden min araber bare fyller 6 år i år. I fjor hadde han bare lov og gå 4 mil pga alderen, men i år er han gammel nok til og starte alle distansene
Men slik jeg har gått fram for og trene ham opp, så har jeg skrittet masse. Det er vel da en kan trene opp muskelmassen og kondis best, etter hva jeg har lært av en dyktig travtrener
Men hvertfall, jeg skrittet ofte, og øker på med travturer og turer med kort galopp. Jobber mye i bakker også, og terreng.
Det viktigste er at du og hesten din koser dere på turene, ta en avstikker iblandt opp en liten skråning eller hopp/gå over bekker o.l.

Og jobbe litt dressur er også bra, for og holde hesten din myk og balansert.

Når du skal opp på milene, 4 mil og oppover er det også veldig viktig og jobbe med tempoet og utholdenheten
Men jeg syntes at det viktigste er at du og hesten din har det kjekt sammen. Det viktigste er ikke og være best, men og ta vare på hesten oppi det hele.
Der finnes faktisk de som klarer og sprenge hesten sin på ei 2 mil!!
Vi er alle vinnere som klarer og fullføre de milene en har meldt på, eller hva?
Håper at dette var til LITT hjelp for deg

En god bok jeg kan nbefale er " Endurance from start to finish " av Marcy Pavord. Den er på engelsk men kan absolutt anbefales

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 04/03/2005 08:39:19 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.