hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gratis hingstekatalog!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Gratis hingstekatalog!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 08/04/2005 :  10:40:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
For mer info. klikk her;http://nqha.net/nyheter.htm

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  10:46:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette blir faktisk veldig lite informativt når denne nyheten pushes nedover på siden, og kanskje ikke lengre er å finne på forsiden engang. Hva med en direkte oppkobling om ikke annet? Et debattforum "lever evig", og det er kjedelig med debatter som er av en slik art at de raskt dør ut, og ikke er til noen verdi for noen.

Forøvrig synes jeg antagelig at det var liten debatt rundt temaet også. Kanskje det heller burde vært en annonse?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/04/2005 :  10:57:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er vel mer et tips /informasjon (som så mye annet her på forumet) for de som har interesse av det enn en annonse.Denne katalogen er gratis og man kan kikke på hingstene online via hjemmesiden til Nqha.

Som så mange andre har jeg også til tider liten tid og kapasitet, derfor synes jeg det er bedre å linke videre i noen tilfeller enn og ikke informere i det hele tatt...

Synes derfor ikke dette er "malplassert", men slett det gjerne.
Vi opererer med et nyhetsarkiv som man klikker seg inn via på forsiden.Etter "counteren" å dømme er denne stadig i bruk, så at emnet "dør ut" raskt har vi hittil ikke erfart.

Spiller ingen rolle uansett, tanken bak var kun å videreinformere slik at interesserte enklere kan finne frem.
Ikke alle emner her på forumet skaper vel debatt heller, og det kan man jo ikke vite på forhånd uavhengig av hensikten med å poste nye emner.

Men som sagt var dette kun et tips, ikke alt bør skrives i sin helhet her på mix og tiden det tar å skrive alt i sin helhet skorter av og til, derfor linket jeg det videre.

Redigert av - xxxx den 08/04/2005 11:27:23 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  11:26:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg tror du ikke skjønte mitt poeng med å "dø ut". Det jeg mener er at når du stadig henviser til NQHAs sider, hvor jeg skjønner det det skjer mye nytt (faktisk nesten hver dag), så vil den videreføringen du her viser til (altså dette med hingstekataloger) være umulig å finne på NQHAs sider om ikke lang tid. Enten fordi denne "nyheten" ikke lengre står høyt oppe på NQHAs sider, og pushes ned (man kan likevel bruke søkefunksjon, men dess mere jobb), og om ennå lengre tid forhåpentligvis fjernet fra forsiden til NQHA, slik at sidene er brukbare for opplasting. Jeg kunne i det minste ønske at du henviser til en underside hos NQHA, som også om 3 måneder antagelig vil eksistere og som du videreformidles direkte til uten mye leting. Evnt hadde vel direkte linking til hingstekatalogen vært det aller enkleste (med da skjønner jeg at ditt formål går i vasken, nemlig reklamere for NQHAs sider).

Jeg tror forøvrig interesserte følger med på NQHA fra før, og at ikke alt som skjer der må viderefomidles her. Jeg oppfatter det bare som spamming av reklame fra NQHA, og for min del har det fått mer negativ innvirkning på at jeg ønsker å beslke sidene, enn positiv. Selv om jeg ser at dere har mye nytt stoff, også av relevans for meg, nesten hver dag. Jeg er kanskje litt sær, men er av den oppfatning at jeg ønsker å oppsøke sider selv, uten å bli mast på i form av spamming. Riktignok må jeg aktivt følge linken for å komme frem, men jeg er allerede atter en gang blitt lurt til å lese innlegget som også denne gang kun var litt PR for NQHAs hjemmesider..

xxxx

Skrevet - 08/04/2005 :  11:46:30  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg skjønte hva du mente vedr. aktive emner, men som regel har vi mer enn en oppdatering, og da er det enklere å linke til forsiden hvor alle nye står enn å bruke tid på direkte oppkobling til hver enkelt nyhet og enda flere hjemmsider.Tar mye tid og det har jeg ikke...
Ellers har jeg linket til eldre materiale her før, om noen har lurt på noe etterhvert. Mye kjører vi som en "reminder" igjen på forsiden også hvis det er aktuelt.(Som rideleir,vaksineregler osv.)

Ellers hyggelig at du også finner interessant stoff hos oss, da er jo målet nådd.

Litt "Off topic", men egentlig ikke: Vi hadde lenge en direkte link (hestemarkeds logoknapp) på forsiden vår, men fjernet den etterhvert da avtalen i sin tid var at vi også skulle få logoknapp hos dere..
Det skjedde aldri selv om "ørten" hendv. ble sendt.
Vi skulle også få egen western-temaside på hm som sprang og dressur.
Det hørte vi heller ikke noe mer om.

Hadde dette blitt realisert, hadde man ikke behøvd å poste så mye "spam"-informasjon her på mix for å nå de som det kan gjelde.
I tilegg ville hm fått sin promotion andre steder enn her og mer aktivitet/besøkende på sidene sine utenom mix og vi ville sikkert fått flere treff på siden vår.

Kanskje vi kunne gjøre et nytt forsøk da? Det var jo det som var planen og da kunne mix debatt kun vært debatt, og annen informasjon vært på egne "gren-sider". Ideen var jo kjempebra, og da hadde ikke vi diskutert akkurat dette nå..

Redigert av - xxxx den 08/04/2005 11:59:22 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  12:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe med disse temasidene å gjøre. Dessuten uttaler jeg meg her på forumet i 100% privat forstand. Ikke for noen andre. Jeg, spoff, er bruker av MIX på lik linje med alle andre. Jeg har ingen flere eller færre rettigheter enn andre med min bruker. Jeg har mine meninger det står en person bak, og selv om jeg har skrevet artikler for Hestemarked, så er spoff min private bruker, og skal ikke sees på som hva Hestemarked mener etc. Håper det er en ting folk forstår. Jeg føler iallfall, og prøver selv, og være meg selv ene og alene. Føler også at andre her også ser på meg slik, da det er uheldig om noen ikke gjør det.

Om du anser dette som et problem får du ta dette opp med de du har snakket med tidligere. Jeg kjenner ikke saken i detalj, da dette ikke er mitt ansvarsområde.

I denne tråden er det min personolige mening som kommer frem. Om du har noen avtale med noen andre så får du gå til de du har den avtalen med, og ikke spamme og "plage" brukere av forumet av den grunn (mye er riktignok informativt, men mengden og måten det presenteres på gjør at det svømmer over. Iallfall for meg). Jeg har sagt mitt, og presiserer at jeg som spoff fremdeles er en privatperson, som har disse meningene uavhengig av om du måtte ha en avtale med noen andre.

Om du synes det tar lang tid å skrive inn unike URLer vil jeg anbefale deg å bruke hurtigtaster, samt få litt rutine på arbeidet. Du vil antagelig bruke 15 sekunder ekstra. Så mye som du er her så kan du ikke si at du ikke har tid..

Forresten så er mye av dette ment som konstruktiv kritikk. Du gjør antagelig deg selv en bjørnetjeneste om du velger å presentere ting på en litt mer brukervennelig måte. Også slik at innleggene har verdig også om 3 måneder.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 08/04/2005 12:24:12 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  13:56:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kan ikke annet enn å si meg enig med Spoff. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 08/04/2005 :  14:44:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg også.
Når jeg klikker på en debatt om "gratis hingstekatalog" så forventer jeg å finne den. Ikke framsiden av NQHA's sider.
Om dette ble forståelig??

mvh
Guro

Edit for å få klarhet i at det er denne hingstekatalogen vi prater om??

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning

Redigert av - Guro den 08/04/2005 14:45:56 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/04/2005 :  15:15:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff, nå tar du vel litt på vei vel.....

For det første er ikke dette noe problem (som du antydet) for meg,
(det skrev jeg i første innlegg også), i tilegg skjønner jeg du uttaler din personlige mening.

MEN;jeg regner med at dere kommuniserer med hverandre.
Derfor burde det gå an å være åpen for å nevne dette i forbindelse med dine redaksjonelle interesser, ut å nesten bli kritisert av den grunn for å blande dine private innlegg kontra ditt redaksjonelle ansvarsområde..
Man prater som regel sammen, og det er vel ikke tabu å nevne dette da i denne sammenheng.Trodde jeg...

For det andre er jeg fortsatt enig med deg ang. at mye info. kunne vært et annet sted enn på mix debatt, det er jo derfor jeg "etterlyser" en tidligere tråd vedr. dette og derfor jeg linker i enkelte tilfeller for å unngå å publisere info. som ikke bør ta plass på et "uegnet" sted.

Men synes du virkelig dette er "å plage brukere" av forumet osv, så må jeg jo bare legge meg langflat og beklage dette. Det er ikke noen policy, heller tvert i mot.

Litt på kanten av "hysteri" synes jeg dog din mening er mtp alt annet som er publisert her på hm og som strengt tatt burde vært fjernet for lengst.Men det er nå bare min mening...(sett fra en redaksjonel vinkel)

Er ellers takknemmelig for at du tipset meg om evt. å forbedre mine arbeidsrutiner, men ellers takk, synes det funker bra jeg !

I mellomtiden får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet å håpe at hm "besvarer mine bønner" om egne gren-sider, slik at ingen føler seg tvunget til å lese noe de ikke ønsker.

Redigert av - xxxx den 08/04/2005 15:33:09 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  15:40:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok, det var ikke meninga å komme med litt tips. Godt jeg iallfall har et par i ryggen som er enige med meg, så kan du ut fra det avgjøre hva du tror "mengden" ønsker. Det var ikke ment som en krangel, men for å øke kvaliteten på de innlegg som legges inn. Om 2 måneder er jo denne tråden ubrukelig hadde det ikke vært for at Guro la inn en link.
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 08/04/2005 15:44:00 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/04/2005 :  18:08:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Krangler vi?? Trodde vi debatterte jeg.
Jeg er nok MYE verre å ha med å gjøre hvis det er krangel gitt..Uff.

However,du har sikkert flere en to (Formossissima pleier jo alltid "skrike" ut først, he,he) med deg Spoff hvis det kan "berolige" noe.
Som sagt (fra første innlegg) er jo jeg også mye enig, men jeg synes ikke dette er så "alvorlig" sammenlignet med en del annet her på hm.
Derfor synes jeg det blir litt "hysterisk" og synes vel man heller bør bruke tid på silering av grovere "overtramp" enn dette.
(Utfra et redaksjonelt ståsted)
Det er det jeg reagerer mest på og ikke helt forstår din vurdering av.

Uansett får en håpe at noen der ute også har satt litt pris på "spam"-informasjonen som tidvis er gitt her og der da.
Og beklage til de som føler seg "plaget", og hvis det er blitt for dårlig kvalitet på innleggene i forumet pga. dette her.
Og med det har jeg sagt mitt. (For denne gang ihvertfall)

Hilsen Nancy.

Redigert av - xxxx den 08/04/2005 18:20:46 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  19:13:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Når jeg debatterer som spoff er jeg en privatperson, og ikke ved et redaksjonelt ståsted.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  20:22:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
However,du har sikkert flere en to (Formossissima pleier jo alltid "skrike" ut først, he,he) med deg Spoff hvis det kan "berolige" noe.

Vi er vel ikke ute etter å provosere, vel?
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2005 :  00:10:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det var en unøyaktighet fra Nancys side. Er det virkelig så å ta på vei for? Selv har jeg ikke noe bruk for denne katalogen, men siden det stod om noe som var gratis, så kikka jeg nå innom. Er enig i at det er dumt å ikke ha en direkte henvisning til siden, men man behøver da ikke lage ramaskrik av den grunn.
Syntes nå jeg..
Tror vi alle har fått med oss hva som lønner seg nå.

*titte litt på fine hingster* :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/04/2005 :  01:08:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ragnhild E: Det handler nok ikke bare om -denne- gangen, det er nok mer det faktum at det mer eller mindre daglig kommer nye "nyheter" fra NQHA her inne på forumet; være seg interessante eller ikke for den vanlige dødelige.

Det var ikke et "ramaskrik" kun pga. denne linken, men det faktum at det faktisk skjer både titt og ofte. Når andre på dette forumet blir henvist til annonsene, ser jeg faktisk ingen feil ved at Nancy her skal gå samme vei, selv om hun har NQHA.
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 09/04/2005 :  18:40:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud, er dette så mye å lage "drama" over?? Synes det er gerit at folk legger ut sånne fakt her også, selv om man må lete litt på linkene for å finne "nyheten". Dersom det irriterer så utrolig som det tydeligvis gjør her, så er det bare å la være å lese den, eller allefall la være å kommentere den. Slik blir det bare -enda- dårligere miljø av! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.