hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - SEABISCUIT!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 SEABISCUIT!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Cas_ico

» VIP

Norway
Innlegg: 45

Skrevet - 30/05/2005 :  18:04:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCas_ico  Svar med kopi av melding
Mange har nok hørt om den fantastiske veddeløpshesten Seabiscuit Jeg vil virkelig anbefale folk å se filmen med samme navn, som er basert på den sanne historien om galopphesten SEABISCUIT nydelig film for alle hesteelskere
"Øvelse gjør ikke mester.
Perfekt øvelse gjør mester!"

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 30/05/2005 :  19:36:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Likte Chris Coopers rollefigur og joda, fine hester. Men ellers var det litt for mye amerikansk nedgangstid patriotime og rags-to-riches for min smak :P Satt å kjedet meg i store deler av filmen. Men som sagt, kjekt med hest i film.
Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Innlegg: 208

Skrevet - 31/05/2005 :  00:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også sett den.. er ganske lenge siden, men synes det var en fin film;)
hest i film er alltid kjekt:)


Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway
Innlegg: 2585

Skrevet - 31/05/2005 :  00:14:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Må si jeg elsker westernfilmene jeg. Sitter hele tiden og studerer utstyret på hestene jeg :o)
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 31/05/2005 :  00:35:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
...jeg sitter og studerer hvor unaturlig mange ganger hestene vrinsker, hvor mye de steiler, at noen av hestene i Troja hadde hvite benbelegg, og at den ene hesten i Seabiscuit hadde vinterpels ;-P Gå til toppen av siden

beat

Norway
Innlegg: 436

Skrevet - 31/05/2005 :  11:19:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men har du sett hvor ofte dem rir med stigbøyler i Alexander the Great? .... i en tig hvor stigbøyler ikke er oppfunnet.
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 31/05/2005 :  11:51:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, det er det som er gøyest med hestefilm for oss hestefolk; finne alle feilene :D
Gå til toppen av siden

beat

Norway
Innlegg: 436

Skrevet - 31/05/2005 :  16:45:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg klarer ikke konsentrere meg om filmen når det er hester der. Og da legger man jo merke til alle feilene... Som min samborer irriterer seg grenseløst over ;)
How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

JohanneH

Innlegg: 37

Skrevet - 02/06/2005 :  14:57:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig! Når broben min spiller TV-spill og jeg spør ossen bitt det er blir jeg ikke akkurat populær......... Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway
Innlegg: 237

Skrevet - 17/06/2005 :  13:15:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Åhh.. Elsker den filmen! Hadde sommerfugler i magen hver gang før de skulle på løp å sånn.. Åsså når han vant ble jeg altid så glad! Vet det bare er en film, men når man tenker at noen har tatt så feil av en hest..
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Innlegg: 316

Skrevet - 21/07/2005 :  19:12:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Har filmen selv jeg, fikk den av samboeren min.
Filmen er grei, men handlingen utenom når hestene var med ble litt grått og trist.


Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86



Gå til toppen av siden

karen&irpill

Innlegg: 203

Skrevet - 21/07/2005 :  19:26:33  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har også filmen, men den er kjøpt i Amerika og kan ikke spilles av på dvd-spilleren min. Ganske så kjipt. Men egentlig ganske greit, for jeg tåler ikke triste filmer!

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

avur

Norway
Innlegg: 124

Skrevet - 22/07/2005 :  12:00:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
...jeg sitter og studerer hvor unaturlig mange ganger hestene vrinsker, hvor mye de steiler, at noen av hestene i Troja hadde hvite benbelegg, og at den ene hesten i Seabiscuit hadde vinterpels ;-P

Opprinnelig postet av Formosissima



Ja! Hvorfor skal de alltid vrinske så mye? De hestene jeg omgås vrinsker bare når de føler seg ensomme, og de vrinsker iallfall aldri når de blir skremt og tar ut :p

Og var det virkelig ikke ni svarte eller i det minste mørkebrune hester tilgjengelig på New Zealand da de skulle filme Ringenes Herre...?

Samt "mustangen" Hidalgo som så åpenbart er en Paint :) (Iallfall én av hestene som spiller ham da).

Eller i den amerikanske The Ring, der en åpenbart varmblodig (eller fullblods?) hest står på hengeren uten så mye som bandasjer på beina...

Men jeg må si at hadde det ikke vært for Lancelot og hesten hans i King Arthur, så hadde jeg nok dødd av kjedsomhet den kvelden på kinoen ;)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 22/07/2005 :  12:37:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hehe, apropos vrinske når man tar ut, Frøya motbeviste det der i fjor sommer. Det er mange turister som er her og rir, og de lærer gjerne hestene opp til å løpe i absolutt alle oppoverbakker. Denne uvanen skulle jeg da ta av Frøya, og vi hadde kommet så langt at de andre skulle løpe opp og vi skulle gå bak - plutselig kjenner jeg Frøya spretter opp omtrent som om hun hadde hoppet opp med alle fire og så setter hun i det vrinsket og beiner etter de andre med en rekke bukkesprang :-P Ble O.T dette. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 22/07/2005 :  14:03:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Enig med Lise, alt som ikke hadde med hest å gjøre var litt snork :P Litt vel mye Amerikansk patriotisme etterhvert, hehe. Men han gamle koslige mannen som trente hesten likte jeg.

Kopi av melding:
Men jeg må si at hadde det ikke vært for Lancelot og hesten hans i King Arthur, så hadde jeg nok dødd av kjedsomhet den kvelden på kinoen ;)

Sant vel :D Mmm... Fine hestemenner...

Og angående hestene i Ringenes Herre; noen som har sett dokumentaren om hester på ekstrautgaven av Atter en Konge? Å det hadde vært så gøy å vært hun som red Asfaloth i "biljakt" scenen med ringskrømtene! Sånn vil jeg bli når jeg blir stor, hehe.

Liker så godt hesten (og mannen som rir ham ;)) i A Knight's Tale, den er så gullig. Veldig gøy film foressten, for de som ikke har sett ham


Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Innlegg: 119

Skrevet - 25/07/2005 :  15:54:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes Seabiscuit var grei nok. Ikke den beste filmen jeg har sett, men grei nok. Litt gøy at det er sann historie. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.