hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurkurs for voksne?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Dressurkurs for voksne?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

akj

Skrevet - 21/06/2005 :  12:08:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har for tida en 2-åring, så det blir lite ridning på meg i vinter. Tenkte derfor å melde meg på dressurkurs til høsten for å vedlikeholde det mest grunnleggende, samt lære litt mer. Ligger vel på LC/LB-nivå.

Har noen av dere forslag til et sted jeg kunne ri

Her er noen "krav":
- varmblods ridehester
- egne kurs for voksne (kan godt være for nybegynnere)
- ridehus
- få deltakere per time
- rideinstruktør med utdannelse fra Starum eller tilsvarende

Stedet må helst befinne seg i Oslo/Akershus, evt. maks 1 times kjøring fra Oslo.

Setter pris på alle gode forslag.

Olithyon

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  13:38:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Her er noen "krav":
- varmblods ridehester
- ridehus
- få deltakere per time
Opprinnelig postet av akj

Dette hørtes ut som noe som kan være vanskelig å få tilfredsstilt, hvertfall alle kravene. Det høres ut som om du kanskje burde ta privattimer i stedet?

- PÅ rideskoler er det som regel veldig variabelt hestemateriell, og du kan ikke være garantert å få en "varmblods ridehest" som har kapasitet til LB hver eneste time. Man bruker å bytte på.
-For å finne en rideskole med instruktører med utd. fra Starum er det kanskje lurt å søke etter autoriserte rideskoler.
-Få deltagere betyr høyere pris. Det er ikke mange rideskoler som tilbyr små grupper. Da er det bedre med privattime.
-Det er dog mange med kurs for voksne, og ridehus finnes det mange av:)

Ikke så kjent i Oslo/Akershusområdet når det gjelder gode instruktører, men det er sikkert noen andre som kan anbefale noe. Lykke til!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

akj

Skrevet - 21/06/2005 :  14:21:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er mulig at dere der ute synes at jeg stiller for høye krav til en rideskole, men jeg synes egentlig at kravene mine er rimelige.

Skal man betale i dyre dommer for et ridekurs, så bør man også lære noe. Synes ikke det er for mye forlangt at man vil ha en varmblods ridehest som kan LC/LB-nivå og en instruktør som er utdannet for å gjøre jobben.

Kanskje det ikke er kravene mine det er noe galt med, men rideskolene i Norge som holder for dårlig nivå?

Det kan godt hende at privattimer er det jeg ender opp med, men da må jeg i så fall finne et sted hvor man ikke trenger ha med egen hest.

Nå har jeg sikkert provosert noen, men da får vi i hvert fall i gang en debatt her... (Og jeg får kanskje et godt forslag til rideskole/privattimer, hehe.)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  15:11:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg syntes på ingen måte at kravene dine er urimelige, jeg sier bare at det kan være vanskelig å få oppfyllt alle. Jeg er selv skolerytter ved en autorisert rideskole som har gode hester på LC/LA nivå dressur og LC/LB nivå sprang. Var nettopp på et D-stevne i sprang der skolehester fra rideskolen min fikk plasseringer i alle klasser. Folk så bare undrende på at de feide gjennom banen. Det var utrolig gøy.
Men jeg må dog innimellom finne meg i å ri på en stiv x-traver og av og til hester som ikke er godt skolerte. Av og til er det instruktørvikarer som ikke er på topp nivåmessig. MEN jeg mener dog at jeg lærer masse av å ri nettopp disse hestene, og derfor er jeg fornøyd med tilbudet. Vi er ca 7 stk på hvert kurs (dressur, voksen), men er ca 4-5 som møter på hver time. Det syntes jeg er passelig selv om det optimale dog er 2-3 pr. time. Betaler 170 kroner timen og syntes ikke det er ille da dette inkluderer leie av hest og en dyktig instruktør. Privattimer MED egen hest har jeg betalt 200 kroner for, bare for 1/2 time.

Tror ikke rideskolene i Norge generelt holder et dårlig nivå, det koster mye å holde hester nok og da sier det seg at ikke alle kan være varmblods ridehester =) Men en bør jo kunne stille krav om at hvertfall 2-3 er godt skolerte slik at viderekomne kan lære noe. Det er dog en annen debatt.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

calmcasil1
» VIP

Skrevet - 21/06/2005 :  17:47:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tanum ridesenter har hvertfall voksenkurs, men vet ingenting om det.
På EKT Ekeberg kan man ta privattimer, men er ikke sikker på om man må gå på rideskolen da.
Veldig dyktige hester og ridelærere på EKT!

En by - Et lag
Det handler om stolthet
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  00:32:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vare for å legge til.. Privattimene på EKT koster 650 kr. for 45 minutter på en fjording. Det er helt utrolig dyrt. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  07:29:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Slike tilbud har du ikke så mye av rundt Oslo. Mulig du kan finne noe i Akershus, men ikke som jeg kjenner til. Oslo har det "problemet" at det florerer av elever. Det mest lønnsomme da er å ha "dårlig" hestemateriale, og mange på time. Gjerne også en instruktør som ikke er utdannet.. Det er faktisk få rideskoler i Oslo-området som er veldig bra dersom du har som mål å ri noe høyere enn LC, og begynne å ri hesten i form. Forøvrig hørt det skal være bra på Sørum, men kjenner ikke til forholdene der i dag. De var iallfall i sin tid autorisert som trestjerners, og hadde en instruktør som rei dressur selv. Du kan sjekke opp det. Men tror de har veldig mange på venteliste, og derfor kun tilbyr kurs med mange elever. Ellers kan du sjekke opp Nes i Årnes, men er ikke sikker på hvordan forholdene er der nå heller.

Hva med og heller dra på et weekendkurs en gang i ny og ne? Da får du mer intensiv trening, og du kan reise litt lengre for å få det du ønsker. Jeg vet om rideskoler som har det du søker, men som tilbyr dette som weekendkurs. På weekendkurs er det ofte hovedsaklig voksene også. Kan være koselig å reise sammen noen kjente, og gjøre litt ut av det med skikkelig middag og sånt også.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 22/06/2005 :  08:29:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vare for å legge til.. Privattimene på EKT koster 650 kr. for 45 minutter på en fjording. Det er helt utrolig dyrt.

Opprinnelig postet av Formosissima

Gakk gakk gakk...

Er det mulig???
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  10:39:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg ringte dit når jeg selv var på leting etter en rideskole å ri på, og da sa de så. :-s Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  11:19:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det syntes jeg var uhørt... På rideskolen min betaler 300 for privattime med skolehest. Med klippekort er det 220 kroner gangen. Egen hest 250. Og dette er dyktige instruktører.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  11:39:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mens jeg betaler 100 kr. for en privattime med Maxipus - ikke utdannet rideinstruktør, men har instruert lenge på rideskole og kan det hun driver med ;-) Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  08:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er noen "krav":
- varmblods ridehester
- ridehus
- få deltakere per time

på Ridesenteret i Nes har de noen varmblodsridehester.
eget kurs for voksne
Ridehus.
vet ikke med deltakerne..
og Ridelærere med utdannelse fra starum.
det tar Max en time fra Oslo og kjøre dit=)

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  12:20:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller tatt meg en biltur til de forskjellige rideskole å tittet jeg... Og er du usikker på hvor mange rideskoler det finnes er det jo bare å lage en tråd om det her...
Selv vet jeg om en del rideskoler i det området, men har ikke vært på så mange av de og aner derfor ikke noe særlig om hestene og kursene de har osv...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.