hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Western trente hester
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Western trente hester
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 26/06/2005 :  00:09:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurte på om hester som er grunntrent i western er trent til ikke å trave? Er det bare skritt, jogg og gallopp?

Hvis det hadde vært mulig, kunne noen gi meg, i korte trekk, en forklaring på hvordan man gir signaler i western? Sete, sjenkler? osv..

Litt uforstålig dette, men håper det er mulig

Marie

- Marie & Lipdonn -

ambra

Norway

Skrevet - 07/07/2005 :  12:51:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideambra  Svar med kopi av melding
Klart de skal kunne trave også

Nå er jeg helt på nybegynnerstadiet, men såvidt jeg vet, er ikke signalene noe særlig annerledes enn i vanlig dressur. Kanskje noen andre kan utdype litt nærmere?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  23:12:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
de traver også, hehe :) Western er lettere å¨lære seg en dressur synes jeg personlig, da alt er så naturlig. Det er også lettere lære western om man ikke har ridd dressur lengfe først. ( somtrener min Anders Lake alltid roper etter meg, slutt å ri rundt som en dressurtante janne, ri western!) Noen sier western er som dressur bare på ett høyere nivå, noe som jo er sant. ( feks er galoppbytter noe man møter allerede i nybegynner klassene) En annen ting er at en westernhest den skal være rolig og tenke "bakover", en dressurhest skal tenke fremover og ha det eksplosive i seg.

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 26/09/2005 :  09:39:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ååå western er så utrolig gøy.har en paint som er trent litt i det...
fikk prøve tayson til roger sundet en gang..det var utrolig det!!!!
hvis du går inn på sidene http://www.sundetwestern.com/ kan du lese litt om trenings metodene til roger... lykke til!!!
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  12:19:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jeg vil heller anbefale lese det på www.hewr.org. men det er min personlige mening.

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 26/09/2005 :  19:47:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
kom ikke inn på den siden jeg..prøver igjen senere..
har du drevet med wstern lenge el?
virker som du har ganske god peiling på det du gjør..
anbefalte roger sin side da dette var den eneste siden jeg kom på,men har hørt det er litt delte meninger om hans treningsmetoder..
men jeg synes han har noen gode basic ting!!
var på en clinic med merethe B for en god stund siden..og for å vere helt ærlig så forsto jeg ikke et kvekk av hva dama prøvde å forklar..hun hadde noen gode basic ting som jeg tok med meg,men det var jo så mye draing i tøyler og vri hit og snu dit at både jeg og hesten måtte melde oss ut..men men...man må bare prøve å finne ut hva som funker for seg og sin hest..
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2005 :  22:34:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hei igjen! Jeg har holdt på i ca 6 år, da for trener Anders lake med lange mellomrom (grunnet at der jeg jobbet, holtet, drev alle med western) men har ikke begynnt være aktiv før i det siste. Jeg synes også roger har gode basics, og liker å forklare det noe ala til mine elever, dog er jeg veldig imot dette med sjenklingen hans, som sikkert mange andre.. mener nå at det å bruke beina konstant er feil, men han om det :) merete har jeg aldri sett undervise, har bare sett hun ri på stevner. Så kan ikke uttale meg! Jeg er veldig fornøyd med Anders, mens andre igjen ville nok syntes han er vel streng i sine metoder.. Tror det vil lønne seg å plukke det beste fra alle på en måte! hehe
forresten er adr www.hewr.org (var ett punktum ekstra) Står iallefall litt om dette med sete og sjenkler om jeg ikke husker feil..

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 27/09/2005 :  10:37:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøpte meg en paint i mars jeg da.bare synd jeg bor i bergen..det er ikke en dyktig western instruktør her.de som holder på her driver mer med akrobatikk og barrel racing...blir ikke helt western lissom..
er selv ikke helt enig i den skjenkel bruken til roger..
tror merethe er ganske dyktig med å ri og trene sine egne hester,men det å formidle budskapet videre tror jeg blir litt mye for henne..
har en tante som rir mye western da,hun driver i nittedal..det var vel hu som fikk meg litt bitt..hehe.. anders har jeg faktisk ikke hørt om..reiser han rundt i norge og underviser oxo??
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2005 :  18:27:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe, nei, barrel race er morro det, men kanskje ikke så seriøst? hehe, anders bor i sverige, han reiser rundt og har clinics i overalt. man bør være ganske tøff og tåle spøk med han, han sier alt rett frem bestandig. Ikke alle som tåler det :P Hva heter painten din da?

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 27/09/2005 :  22:46:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
han heter us painted fanaan...hehe..kaller han bare painten...var vanskelig å få et nick name til han da..det har gått mye i gutten min,kjære osv..
han er hvist etter en som heter impressive blue..avlet et sted i danmark..
hadde du oxo en paint el?
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2005 :  10:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser du har f[tt mange gode tips allerede.
Her er en link til litt info. om de forskjellige grenene og antrekk,
http://www.nqha.net/western.htm

Og s[ har jeg med hjelp av aktive ryttere i milj;et besvart noe av det grunnleggende i westernridningen her,
http://www.hestemarked.no/panel.asp?hvem=11

Good luck!
Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  11:11:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
så flott hesten din er nancy.hvor i norges land holder du til?? Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2005 :  12:58:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk og i like mate! Kanskje ikke sa mange som har hort om "Nancyville" nei...he,he,he ikke sa rart egentlig, noksa internt..

Jeg bor pa et lite sted kalt Steinsgaard, ved sorenden av Hurdalsjoen. Omtrent ved Nannestad/Gardermoen.

Redigert av - xxxx den 28/09/2005 13:01:09 Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  18:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe..tok bare en råå sjangs på nancy jeg da..
var ute på gardemoen å så på en ny paint i sommer.
har blitt sååå glad i den rasen der altså..
men har hørt litt negativt om paint hesten i det siste..noen mener den er avlet litt feil..og at quarter hesten er en mye bedre hest...
har du noen meninger om det el?
men uansett er jeg stor fornøyd med den hesten jeg har
..men det hadde vert greit med noen meninger,hvis jeg da karnsje skulle ha hatt en til..
Gå til toppen av siden

Marianne S

» VIP

Skrevet - 17/10/2005 :  00:40:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Paint Hesten er like god som Quarteren, dessuten er den ennå vakrere! ;o) Besøk meg gjerne på min VIP og kikk på Silke, for hun er i familie med din!
Lykke til videre med Paint'en din!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  07:44:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Enig med Marianne her... Samme basis i begge de amerikanske rasene.

De fleste som ønsker seg en bra Quarter eller Paint tror jeg havner på Europa-handel. Det største oppdrettet foregår jo nedover i Europa, og siden konkurransenivået er mye høyere der stilles det også større krav til prestasjoner. Prisene er høyere på de beste, men du kan få en bra quarter eller paint billigere enn du må betale her dersom du ikke stiller høye krav til utdanning.
Endel pes med import, men hvis den delen ikke skremmer, så er utvalget gigantisk sammenlignet med her i Norge...

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.