hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som har vært på Helgetur over Rondane?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Noen som har vært på Helgetur over Rondane?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 23/07/2005 :  22:41:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tenkt og at en slik helgetur over rondane, med/ved sulseter.. Noen som har vært med på det? Eller kjenner noen som har vært med?

Det hadde vært utrolig gøy og ridd over Rondane, landskapene og hest:D

Redigert av - Bustetrollet den 23/07/2005 22:42:14

Skogstroll

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  23:47:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heldiggris! :D
Jeg har aldri vært på en slik tur, men har vært med på noen småturer rundt omkring Orvillingen og Rondane Høyfjellshotell med hester fra Sulseter. Utrolig flotte turer og herlige hester :D Misunner deg GROVT ^^ Landskapet der er fantastisk.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/07/2005 :  23:53:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo ikke 100% sikkert, har også tenkt litt på en ungdomsuke hos Kvistli.. Tror nokk det blir den istede.. Tror kanskje det er tillangt mere får ungdommer osv.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  11:00:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg hadde heller tatt Sulseter enn Kvistli, men meg om det. :-)

Sulseter har gode hester, utrolig greier og reale folk og et bra opplegg - jeg har aldri vært på rideleir hos dem, men jeg har ridd hos dem privat. Hestene er for det meste døl, men de har en og annen dansk varmblods, welsh og fjording. Alle er godt trent og greie. De er flinke til å variere turene sine iht. tempo og vanskelighetsgrad og jeg er sikker på at det er noe som passer for alle som har lyst på en fin tur. I tillegg er jo turterrenget og selve landskapet vakkert, da.

Kvistli er jo islandshestesenter, og jeg har ikke annen erfaring med dem enn at jeg har ridd noen av hestene derfra og snakket med et par av de som har med det å gjøre. Anbefaler Sulseter likevel.

Apropos "for ungdommer": Jeg red hos de som har Sulseter det året jeg var 16; de favner alle veldig bra, de jobber for at alle skal føle seg velkomne og ha det hyggelig.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 24/07/2005 11:01:56 Gå til toppen av siden

Bælena

» VIP

Skrevet - 24/07/2005 :  19:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke vært på tur med akkurat Sulseter, men var en uke over fjellet i sommer. Det var noe av det tøffeste jeg har vært med på! Så uansett hvem arrangør du velger, kom deg en tur på fjellet. Det er verdt det! Utrolig flott natur, og en virkelig fin opplevelse! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/07/2005 :  19:54:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes kvistli så litt tøfft ut jeg http://www.kvistli.no/

Utklipp fra Hjemmeside;
UNGDOMS-UKA

Arrangeres i uke 32
Dette er en uke for heste-gal ungdom mellom 12 - 18 år, uten følge av voksne.
Du får oppleve en uke med garantert mye hest, ridning og moro.
Det vil være rideturer hver dag, samt også mye annen aktivitet med hest på kveldstid.
Du får sjansen til å bl.a. hoppe hinder og delta i terrengritt/rebusløp, m.m.
Hvis du vil kan du få den samme hesten hele uka. ( Din egen hest!)
Vi setter sikkerhet i høysetet og har derfor grundig innføring i "skikk og bruk " rundt hesten, før ridningen starter.

Hjelm får man låne gratis.

Man kan selv bestemme lengden på oppholdet, du betaler for antall dager.

Og jeg har ikke ridd på Islandshest enda:D så det haddee jo vært litt gøy å ridd en islending..

Er det ikke noen som har vært på Kvisli da?

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  23:26:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sendte deg en privat beskjed. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  15:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg villle valgt etter erfaring...jeg har truffet de som driver kvistli (hadde praksis/utplassering i stallen på hjerkinn fjellstue i vinter, som er "nærmeste nabo") og de er kjemoehyggelige folk, men vil tro at deres opplegg har litt mer "leirpreg" enn en fjellridetur, og at dersom du har en del erfaring fra før, kanskje blir litt for erfaren? det er bare mitt inntrykk fra det som noen hadde kopiert fra hjemmesiden deres.

en ridetur over fjellet er nok mer beregnet på de med mer erfaring...men dersom du vil ri islandshest på fjellet kan du prøve hjerkinn fjellstue (hjerkinn.no). de har dagsturer, weekendopphold, 4-dagers og 6-dagers opphold. da rir du ut på dagsturer og bor på hotell (av høyere eller lavere standard, etter ønske/pris). hestene der er i stor grad islandshester, og hvis du vil ri islending, får du det. på turene deres deles deltakerne inn i grupper etter erfaring, og etter størrelsen på hesten (islendinger for seg selv). deltakerne er i "alle aldre", fra 14/15 - nesten pensjonist

var ei uke på hjerkinn for tre år siden, og som sagt i vinter, og syns både plassen, hestene og menneskene der er topp.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/07/2005 :  23:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima: Privat beskjed??

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  09:08:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, logg deg inn på VIP-en din.. Har sendt beskjed der. :-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.