hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dilemma!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Dilemma!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter  Emne Neste emne
Side: av 2

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 24/08/2005 :  19:31:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
For nesten en mnd siden byttet jeg bort traverhoppa mi med en Welsh Cob hingst. Dette gjorde jeg fordi jeg trengte en hest som kunne gå sammen med åringshingsten min.
Men nå skal hoppa selges igjen, da hun og den nye eieren ikke passer sammen. Jeg har fått tilbud om å kjøpe henne tilbake, men vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg har lyst til å ha henne tilbake, for jeg savner henne veldig, å det var forferdelig å se henne dra fra meg
Men jeg har ikke lyst til å selge hingsten heller, men det er eneste mulighet om jeg skal ha tilbake hoppa. Har ikke mulighet til å ha 4 hester, ikke har jeg mulighet til å kjøpe om jeg ikke selger han heller... Gid penger vokste på trær...

Hva skal jeg gjøre??? Er vel vanskelig for noen å si meg det, men...

Jeg hadde hoppa i 3år før jeg byttet henne, det er en hest som har betydd/betyr alt for meg...! Kjøpte henne når hun var 1år å har både innkjørt og innridd henne selv, så har jo fått et ganske spesielt forhold til henne.
Men hingsten er så snill og flott. Å han trives veldig godt hos oss, har blitt god venn med den andre hingsten vår.

Uff dette er så utrolig vanskelig, har ikke ord for hvor vanskelig det er.

Brum

Innlegg: 402

Skrevet - 24/08/2005 :  21:51:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Skjønner deg godt jeg... Hvis du ikke har muligheten til å ha 4 hester så må du nok bare kvitte deg med den som betyr minst for deg...har ingen andre råd å gi..
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 24/08/2005 :  23:02:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner deg godt jeg... Hvis du ikke har muligheten til å ha 4 hester så må du nok bare kvitte deg med den som betyr minst for deg...har ingen andre råd å gi..

Opprinnelig postet av Brum



Hvem som betyr minst er vel kanskje vanskelig å bestemme?

Hva med å selge den som lettest kan få et godt og varig hjem? eller kanskje du kan selge en av dem til noen i nærheten slik at du kan besøke den ofte? Det er fælt å skilles fra venner, men det hjelper om du vet at hesten får et godt hjem...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 24/08/2005 :  23:53:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Å velge bort den som betyr minst blir nok vanskelig, for jeg er veldig glad i dem begge. Har jo hatt hoppa lenger, men...

Hadde det bare vært noe som sa meg at det er det rette valget...

I.o.m at jeg har en åringshingst fra før av, så er nok det lureste å beholde hingsten, for da har jeg en hest som kan gå sammen med han. Er jo ikke akkurat et sjakktrekk å ha hoppe og hingst sammen om man ikke ønsker avkom. Jeg kunne såklart kastert åringen, men har ikke lyst til det før jeg ser om det kan bli avlshingst ut av han.

Hun som eier hoppa har allerede funnet ei som er interessert i å kjøpe henne, som bor langt unna meg Vi pratet med denne dama idag, å hun virket veldig koselig, så jeg tror nok hesten får det godt hos henne. Om hun kjøper henne da...
Jeg er ihvertfall så heldig å få ha førsterett til gjenkjøp om hun skal selges igjen, å det er jo betryggende.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 08/03/2006 :  18:20:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Er noen mnd siden jeg lagde dette emnet nå...
Det ble ihvertfall til at jeg beholdte hingsten, og lot hoppa gå fra meg.
Fy søren å jeg angrer meg for det! For det endte jo med at hingsten ble solgt ca 3mnd etterpå. Kjemien stemte ikke oss imellom, merket det etterhvert som vi begynte håndteringen for fullt.

Tenker på denne hoppe hver eneste dag
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 08/03/2006 :  18:39:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff. Trist, men sånn er livet.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 08/03/2006 :  18:59:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å være hard men du klarte å bytte hoppa for hingsten. Da var det nok rett for deg å beholde hingsten istedet for å bytte tilbake.. Hoppa di fikk nytt hjem, det gjør den nå og. Du ville ha hingsten.. behold den.. eller ikke :) Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 08/03/2006 :  21:16:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg beholdte hingsten, men jeg solgte han ca 3mnd etter jeg bestemte meg for å la hoppa gå fra meg.
Så nå tenker jeg sånn at jeg kunne jo solgt han 3mnd før og hatt hoppa nå.
Men jeg trivdes så godt med han til å begynne med...

Hadde jeg bare tenkt meg enda litt bedre om før vi byttet så trur jeg nesten jeg hadde hatt hoppa den dag idag.

Uff, det er så fælt å ikke komme over hesten man har solgt
Har solgt en del hest opp igjennom årene, men har aldri sitti igjen med sånne følelser etter et salg...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  09:07:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva føles mest riktig for deg? kjenn litt etter og følg hjertet uansett hva folk på forum måtte mene :) Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 09/03/2006 :  10:52:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva føles mest riktig for deg?
Opprinnelig postet av Lopke



Hva mener du?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  11:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken hest føles mest riktig for deg å beholde?? Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 09/03/2006 :  11:34:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har jo ingen av disse hestene nå. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  12:24:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
"For nesten en mnd siden byttet jeg bort traverhoppa mi med en Welsh Cob hingst."
"Men jeg har ikke lyst til å selge hingsten heller"
"Å han trives veldig godt hos oss"

Det høres da ut i mine ører at du har en av hestene idag??? hingsten??

"Jeg har jo ingen av disse hestene nå." -nå ble jeg forvirret..???
Har du hingsten eller ikke??


Det jeg mente var finn ut hvem du føler sterkest for.. din nye hest eller hoppa. Følg hjertet ditt :)

Redigert av - Lopke den 09/03/2006 12:25:35 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 09/03/2006 :  12:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
se på datoene:)
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 09/03/2006 :  12:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
AAAHHH... nå er jeg med... ser aldri på datoene jeg... Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway
Innlegg: 810

Skrevet - 23/04/2006 :  22:41:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Fått med dere at jeg får kjøpe tilbake hoppa? Er jo noen dager siden jeg fikk beskjed om det nå, men kommer ikke over at hun skal tilbake til meg

GLEDER MEG!
Gå til toppen av siden
Side: av 2  Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.