hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vinette og Ednar..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Vinette og Ednar..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guro
» VIP

Skrevet - 28/05/2003 :  19:43:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Fant ut at kanskje noen her kunne vite noe om disse to hestene.
Jeg har ridd begge på rideleir på Skrutvold gård i Valdres.

Ednar: kaldblodshest, ikke så veldig stor,mørkbrun med bliss og sokker på to bein (tror jeg..husker ikke helt..men kan oppdatere den opplysningen i morra:)). Han var omskolert traver. Han er under Edel og etter Grans Ternar tror jeg.
Han brukte å stå på Gjøvik Miljøhestesenter på vinterene før. Men tror ikke han har gjort det i det siste. Han er forresten 20 år i år!!

Vinette: Svensk halvblod. Hun var bare 4 år da jeg red henne på rideleir (1998), kom da direkte fra Sverige. Hun skulle vel egentlig bli dressurhest, men man påviste spatt hos henne senere. Hun sto da hos Iselill (husker ikke etternavnet) på Gjøvik Miljøhestesenter. Men jeg vet ikke hvor hun ble av da Iselill ikke skulle ha henne. (dette kunne være ca i 1998/1999)
Hun er rød, med hvit stjerne. Tror hun kunne være ca 160 cm (men dette kan være helt feil altså..)

Vet at dette ikke er allverden å gå utifra, men jeg blir kjempeglad hvis noen kan fortelle meg noe som helst om hvor de er, hvordan de har det osv. da begge to har en spesiell plass i hjertet mitt!!

Guro

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2003 :  02:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er ganske sikker på at den Vinette du snakker om er min! Jeg kjøpte henne for 3 måneder siden fra ei i Kristiansund.
Hun har gått som dressurhest fram til et år siden, da ble hun utdannet til spranghest. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier hun har spatt, kan du fortelle mer om det? Det er nemlig ingen problemer med beina hennes, og vi har tatt rønken og alt...

Hilsen Hege (hege.johansen@mail.com)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/07/2003 :  12:51:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hei:-) Så kult å høre at du har henne:-) Er hun fortsatt flink og god og snill!? Husker på at hun var "fjellstø" alt da jeg red henne på rideleir!!

Vel, det med spatten er rett og slett "rykter" jeg har hørt. Husker ikke hvem det var som hadde påvist den (altså hvilken dyrlege) men jeg husker at det var lettere forvirring fordi hun rett før var blitt bøyd opp og da var hun helt ren. (Noe hun jo ikke ville vært om det var spatt der)

Kan nok derfor ikke hjelpe deg mer hva angår denne spatten. Men ikke noe gleder meg mer enn om det bare var løse rykter. For hun var så skrekkelig fin (antar hun fortsatt er det..)

Blir kjempeglad om du kunne fortelle litt om hvordan hun har det nå, og ikke minst om du kunne sende meg et bilde eller to sånn at jeg er sikker på at det er rett hest...skal se om jeg kan grave fram noen selv, så du får se:-)

Guro

Ps kan prøve å finne ut litt mer, men nå må jeg stikke på jobb!!
Mailadresse ligger under profilen min.

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2003 :  03:34:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har allerede prøvd å sendt deg mail, den dagen jeg skrev inn meldingen faktisk. Så da har den vel ikke kommet fram. Kan ikke du sende meg en mail da?

Hun har det veldig bra! Akkurat nå er hun en ukes rid på beite for å hente seg litt inn etter ett hardt år! Dessuten er det treninger og regionmesterskap snart!
Hun er frisk som en fisk, og hun har jo en enorm kapasitet!
Hun går veldig bra i både sprang og dressur, men jeg har henne først og fremst som spranghest. Hun vant bla høydehopping før jul ved å hoppe 1.80!
Kan fortelle deg mer på mail!

Hun står forresten i Trondheim!

Mvh Hege
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.