hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forholdet til din hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forholdet til din hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  13:27:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilket forhold har du til hesten din?
Hvordan tror du hesten ser på deg?
Som en leder? Som en venn? Som en "passasjer"?

Noen ganger virker det som hesten og eieren er er et, og at mange vil være fristet til å si at hesten er "glad i" eieren sin, men har hesten sånne følelser?

Lev livet

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  13:41:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mitt forhold til hestene mine er mer som kamerater, vi har gjensidig respekt for hverandre og godtar oss for dem vi er. Jeg ser på meg selv som lederen i flokken, og merker at hestene gjør det samme, de stoler på meg når vi er i situasjoner der de blir utrygge.( De viser også respekt på andre måter også når vi er sammen ).
Hvordan hestene mine ser på meg, tja.. tror de ser på meg som en venn ( håper jeg?? )men også som en trygg person som de kan stole på.
Og ja; jeg er overbevist om at hester har tanker og følelser. Tror de vet mer enn vi er klar over. Velger også og tro at de kan vær glad i eieren sin og at ekvipasjer kan bli ett med hverandre :o) Ingenting er herligere enn og kjenne den følelsen, kjenne at alt stemmer.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  23:51:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
forholdet mitt til ponniene mine er at de er mine beste venner! fordi de sier aldri noe stygt eler frekt eller er ekle mot meg, som mange andre mennesker er... så har jeg lært meg at hvis det er noen du vil snakke om noe uten at de sier det videre, ler av det eller blir sure, så si det til hestene. selv om de kansje ikke skjønner det så er det godt å ha noen å prate til som jeg stoler på ,og det gjør jeg med mine. vet ikke helt hvordan hestene ser på meg da, men når jeg kommer ut om morgnen å åpner døren til stallen så knegger de, og det gjør de nesten hver gang jeg går forbi de... så håper de er litt glad i meg å setter pris på det jeg gjør for de på en måte...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  13:38:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... jeg er nok ganske sikker på at hester kan bli glade i eieren sin Har hørt om hester som bare står å sturer hvis eieren ikke har vært hos den på lenge... dt hender mange ganger at forhesten min vrinsker til meg vær gang jg kommer og ser veldig nysgjerrig ut!

Jeg vil si at forholdet mellom meg og forhesten min er ganske bra, vi kommer begge godt overrens og han lystrer meg bra
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  14:27:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Forholdet bygger på gjensidig respekt. Hesten min er aldri redd noe, hun er svært kald i hodet, men tror nok også det kommer av at hun stoler på meg og at hun er trygg sammen med meg. Hun har faktisk aldri stukket av fra meg (verken på beite eller når jeg "leier" henne, dvs hun går løs), håper det er fordi hun trives sammen med meg. Og jeg har fått bekreftet flere ganger at hun liker meg, for hvis jeg blir borte i flere uker, så vil hun ingenting mer, ikke på tur, ikke trene osv (tar det som et kompliment jeg;))
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  16:57:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka elsker å være med på ting, og hun elsker å få litt oppmerksomhet fra "mor".
Hun gjør som jeg sier, men alle grenser må testes litt i begynnelsen
Vi er bestevenner og vi kan gjøre det meste sammen uten problemer, Jeg stoler på henne og hun på meg. Jeg vet hvor hennes grenser er og hun mine..

Therese
Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  20:55:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Jeg tror Bajazzo ser på meg som en venn/leder som han kan stole på. Han har vært mishandlet før, er usikker og skeptisk til fremmede. Så han er veldig enmannshest og jeg synes vi har et kjempebra forhold Jeg føler at han er veldig knyttet til meg, vi kjenner hverandre godt og er trygg på hverandre.
Kommer ALDRI i livet til å kvitte meg med han, elsker han utrolig høyt!

Så er det Durk da, nykomlingen vårs..! Kjenner han ikke SÅ godt enda, har bare hatt han i 2 måneder. Tror desverre ikke han ser på meg som en leder enda..

Og så Minjanagullet da :) Tror hun ser på meg som en leder, vi respekterer hverandre og kjenner hverandres grenser utrolig godt.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  08:25:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et veldig nært forhold til hesten min, mye pga at jeg kjøpte ham fra et sted hvor forholdene og forutsetningene for å ha hest ikke var av de beste. Jeg har bygget ham opp fra scratch noe jeg tror kan ha bidratt til denne nærheten, man setter liksom litt mer pris på ting når man har jobbet hardt for det tror jeg.
Horton ser definitivt på meg som en leder, en trygg leder, noe han viser ved å sjekke min reaksjon i "skumle" situasjoner.
Tror nok ikke hester har den samme tankegangen som oss ifht. til det med venner, være glad i osv, jeg ville nok heller kalle det hengivenhet og aksept av et godt lederskap.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

TinkerBell
» VIP

Skrevet - 01/11/2005 :  14:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror dere det har noe å si hvor gammel hesten er når man kjøper den?
At en ung hest har lettere for å knytte seg?
Eller at en som har vært hos flere eiere har vanskeligere for å knytte seg eller trenger lengere tid?

Lev livet Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/11/2005 :  15:37:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et veldig bra og knyttet forhold til hesten min. Hun har knyttet seg veldig, jeg tror det er fordi at hun hadde ingen å holde seg til der jeg kjøpte henne. Ble heller ikke stelt heller børstet der! Så jeg tror ikke hun vil miste meg ;)
Jeg tror Rosita ser på meg som en leder. Trygg bestemt leder og en go venn. Vi er jo ganske like i personligheta, så jeg synes vi henger godt sammen.

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 01/11/2005 :  17:00:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et fint forhold til hesten min, og han aksepterer meg som lederen, (selv om han selvfølgelig av og til finner på "rampestreker" som f.eks å ha veldig lyst å løpe ned til hoppene nåpr jeg går og leier han..).

Selv om han er hingst vet jeg at han aldri hadde turt å bite eller sparke meg. Jeg kan legge meg ned i boksen hans og sove, han "kysser" meg med heelt forsiktig mule, og han vet at jeg ikke tolererer at han er brutal mot meg. Det er veldig herlig å ha en ung hingst som en kan stole såpass på.

Han kjenner meg igjen og kjenner igjen bilen min, vrinsker ofte når jeg kommer.. Det jeg kanskje savner litt er en hest jeg kav stole 100 % på når vi er ute i skog og mark. Han er nemlig litt stressa å ri på tur med, så en kan liksom ikke "sove" når en rir han. Håper han blir tryggere på slike ting når han blir "voksen"

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  14:45:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hoppa mi har nok et godt forhold til meg også... I møtsetning til der hun var før, slapper hun av her, er trygg, og stoler på meg. En dag et regnet skikkelig ute og vi hadde vært på ridetime og begge to var gjennomvåte, stelte jeg med hennne og tørket henne godt, satte på henne dekken, ga henne lunkent vann og yndlingsforet hennes. Jeg har aldri sett henne vrinske så inmari etter meg før.. Hm... Kanskje det hun takket meg for at jeg tok meg av henne? Jeg tror hester fårstår mye mer enn vi er klar over. Jeg aner ikke om de som hadde henne før noen gang ville ha stelt henne slik som jeg gjorde, så kanskje hun ble overrasket?! Ike vet jeg...

Glad jeg fant deg Daytona!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 05/11/2005 :  19:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og min ett år gamle fjordhesthingst har et veldig godt forhold, vil jeg si. Han vil gjerne vere sjefen, og prøver på det, men innerst inne vet han at det er jeg som er lederen. Han respekterer meg, og jeg viser respekt tilbake. Han vet at selv om jeg er sint, så er jeg ikke det for alltid:)

Han ser nok på meg som lederen, men også som ``mamma`` vil jeg tro:) Det virker i hvert fall slik!

Knegg fra Lizzie og Tassen
Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 05/11/2005 :  19:01:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og min ett år gamle fjordhesthingst har et veldig godt forhold, vil jeg si. Han vil gjerne vere sjefen, og prøver på det, men innerst inne vet han at det er jeg som er lederen. Han respekterer meg, og jeg viser respekt tilbake. Han vet at selv om jeg er sint, så er jeg ikke det for alltid:)

Han ser nok på meg som lederen, men også som ``mamma`` vil jeg tro:) Det virker i hvert fall slik!

Knegg fra Lizzie og Tassen
Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  21:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror også at jeg har et godt forhold til hesten min. når jeg kjøpte han og tok han med meg hjem var han veldig stresset og våken, men etter at jeg har blitt kjent med han og han med meg, så er han d ikke mer. jeg tror han har blitt kjent med meg å vet at han kan stole på meg i sånne øyeblikk. han er en typisk hest man ser skikkeli personligheten på, hvis jeg er i veldig godt humør en dag så smitter d fort over på han, hvis jeg er i dårli humør så kan han bli d å, da merker jeg at jeg må bli glad igjen=) skikkeli go gutt.. tror hver hest er glad i eieren sin bare den blir behandlet godt Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  23:18:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hesten min er i alle fall veldig følsom for hvordan jeg har det, selv om jeg ikke har hatt ham lenge. Han vet at jeg er lederen og jeg tror nok han er glad i meg :)
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.