hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slakting
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Slakting
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2005 :  19:30:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Ja,tror da de holder på ennåJeg var der i fjor høst,da... Har ikke hørt noe om at de har sluttet? Men var noe snakk om det for noen år siden pga.nye regler fra Mattilsynet(at dyrene ikke skulle slaktes utendørs)men de fikk dispensasjon til å fortsette
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  20:44:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får håpe det stemmer , ville vært synd å miste et slik tilbud.. Gå til toppen av siden

Liten

Skrevet - 17/11/2005 :  18:48:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hellenes er i full drift enda.
Antagelig ihvertfall Norges beste plass å ta hest.
Har vært der med flere.Gunnar,eier, er alltid like rolig,alt blir gjort ute,det blir grundig rengjort før man tar hesten bort....
Har aldri opplevd noe negativt der.(selv om avliving av dyr for all del aldri er trivelig...)
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 17/11/2005 :  20:01:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Norge også bedriver vel egentlig Halalslakting. Boltpistolen dreper nemlig ikke hesten, men bare svimeslår den. Det er også det som er forskjell på tradisjonell halal og vår mer humane halal, at ved tradisjonel er dyret bevisst, det er det absolutt ikke er her. Men den likevel i live... Blodet tappes av, og den rett og slett blør i hjel. på grunn av boltpistolen er den som sagt bevisstløs, og merker ikke noe av det som skjer.

Hørtes vedig fint ut det som det slakteriet dere nevnte gjorde, at dem gjorde i stand så bra at dem ikke rakk å bli redde først. Det er bra :)

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 17/11/2005 21:03:58 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  20:46:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt på dette, og jeg ville aldri klart å sende min hest til slakt og la den ende opp som pølse. Når tiden er inne skal han avlives og kremeres!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  23:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja Hellenes er utvilsomt et flott sted når vi må avlive våre hester! Har levert flere hester der opp igjennom. Har slakteri som er betydelig nærmere enn de 3 timene det tar å kjøre fra meg, men medmindre det er nødslakt (som jo skjer på stedet) er Hellenes den eneste løsningen for meg.
Men å kremere hest... nei det ser jeg ingen vits i.. Når de er døde er de borte, og ferdig med det. Det er jo bare oss som er glade i dem som har det vondt. Og vi tar jo ikke liv av hester som er friske og fine??!!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.