hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lurt ved salkjøp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Lurt ved salkjøp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Prince Barclay xx

Skrevet - 06/11/2005 :  19:59:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en Kieffer dressursal fra en annonse på finn.no, vi ble enige om at jeg skulle ha returrett (ganske selvfølgelig ved kjøp av salg, hvis den ikke passer). Jeg regnet med at den passet, men fant ut at den var for smal.
Jeg ville levere den tilbake, og trengte adressen hennes.
Jeg skrev tre sms er til henne for å få adressen, ikke noe svar. Jeg sendte to mailer uten å få noe tilbake. Ringt tre ganger uten at noen tar telefonen.
I mailen får jeg bare frem fornavnet, ikke etternavnet. Når man søker på tlf nr hennes (mobil) er det ikke registrert noe abbonnement.
Jeg er oppgitt og irritert... Hva kan jeg gjøre videre? Kan Posten ha registrertt adressen hennes når de mottok pakken? Er det noen som har lignende erfaringer?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/11/2005 :  20:08:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Adressen hennes står jo på lappen så lenge pakken er sendt som Norges-pakke eller i postoppkrav??? Og det står vel flere opplysninger om henne på finn-no-siden?
Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 06/11/2005 :  22:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei adressen hennes står ikke på finn.no, der står fornavn, postnummer og poststed...
Klarte selvsagt å kaste lappen, da den ble ødelagt når jeg åpnet eska, og jeg regnet med jeg ikke trengte den siden jeg var sikker på at salen skulle passe. (hadde prøvd en annen kieffer sal str 1 som passet, mens denne i str 1 var altfor smal).
Veldig useriøst av henne..Hun tar ikke telefonen når jeg ringer..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/11/2005 :  23:31:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
om du går inn på http://telefonkatalog.eniro.no/query?what=wp_adv&partnerid=sol og skriver de få opplysningene du har, så finner du henne kanskje. Dersom du får opp feks tre personer som heter det navnet på det stedet, så kan du iallefall ringe og eliminere bort de andre slik at du til slutt sitter igjen med en person....
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  23:48:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Men om du finner hennes adresse og sender den i retur blir den vel ikke hentet ut likevel?
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  09:51:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Ja det er det som er så kjip (og skummelt) med å kjøpe brukt, en har ingen angrerett og bytterett på varene...

Like skummelt er det som selger å sende varene i postoppkrav! Dette har jeg smertelig fått erfare selv fra en useriøs kjøper Sender du pakken og kjøper ikke løser den ut, må du i tillegg betale portoen for å få pakken i retur!!! Blir fort en 250-300 kr rett ut av vinduet Vil si at det er en for for tyveri....

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 07/11/2005 09:55:34 Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 07/11/2005 :  10:05:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får ikke frem noen opplysninger...Gir ikke opp. Går det an å skaffe mer opplysninger gjennom email adressen? argh vet ikke hva jeg skal gjøre. Er ikke så lett å selge en sal igjen heller,jeg trenger ny sal NÅ og har stresset med å finne sal i noen mnd nå..Hmm.. Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 07/11/2005 :  10:46:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skru av nr visninga på telefonen din og ring henne, da får hun bare opp skjultnr. Kan jo være hun tar telefonen siden hun ikke vet at det er deg. Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 07/11/2005 :  13:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har prøvt å ringe fra andre sine telefoner. Hun tar den fremdeles ikke. Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  14:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Ta kontakt med forbrukerrådet, kjøpsloven gjelder selv om man handler fra privatperson
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  23:27:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Enig med Kajsa! Du har bytterett selv om du kjøper privat! Har du betalt salen på forhånd,evt.postoppkrav? I såfall burde du IKKE sende salen tilbake før du er sikker på å få pengene dine tilbake!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  07:18:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
har opplevd lignende men vi møttes til og med og byttet sal, hun fikk min dressursal som for øvrig var nesten ny og jeg fikk hennes gamle sal...
fikk mld om at salen passet hesten hennes perfekt.
jeg fikk etter et par dager prøvd hennes sal og konstatert at den passet ikke. men da var det slutt på kontakten. jeg fikk ikke tak i henne på noe som helst måte.

og det er veldig irriterende

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  12:33:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvis du har skriftlig bevis på at hun gir deg bytterett tar du kontakt med politiet og spør om dine rettigheter. Kan også være de kan bidra til å fremskaffe hennes riktige navn og adresse.

Ellers er vel forbrukerrådet riktige instans. Men det tar bare så innmari lang tid å få hjelp!

Uten skriftlig bevis på bytterett kan du bare glemme det...
Og å sende henne salen er det dummeste du kan finne på. Da ser du aldri fem øre igjen..
Om du ikke sender den i oppkrav, da.. Da får du 300.- i direkte utgifter fordi den kommer i retur til deg uten å bli hentet ut.

Lykke til!

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  01:44:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man trenger ingen skriftlig avtale for æ få returnere en vare kjøpt feks på internett.
Dette kommer under anrerettloven, også ved kjøp / salg privatpersoner imellom.

http://forbrukerportalen.no/portal/Publikasjoner/1023824302.54/1024140584.0#angreskj

Det kan godt være at det hjelper å kontakte forbrukerrådet, og opplyse selgeren om dette.
Gjorde det selv etter en del trøbbel med retur til Ox Horse Store, og da ble det fart i sakene.

Har 2 ganger tatt kontakt med mitt lokale forbrukerkontor, vis deres kontaktskjema.
Begge gangene fikk jeg svar samme dag.
VIl anbefale deg å skrive kort om saken, og se hva de råder deg til.

Lykke til!
Mvh Anette

Anette Gå til toppen av siden

Liten

Skrevet - 17/11/2005 :  18:40:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gode nyheter til deg,stakkars.
Om pakken ble sendt i oppkrav har det kontoret der du hentet den ut sin kopi av adresselappen.Beholdes i opptil et år,deretter sendes de inn til Oslo.
Forklar problemet ditt,så kan de hjelpe deg,om da dette usannsynelig useriøse og utrivelige mennesket har skrevet riktig adresse da....
Ellers kan hun kansje spores opp ved hjelp av bankkontonr.
Lykke til.
Sånne må stoppes!!
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 20/11/2005 :  12:25:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slike saker som dette gjør meg så utrolig forbannet!!!Det ødelegger så utrolig mye for de som faktisk er seriøse! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.